خبرهای داغ:
مسئول حوزه نمایندگی بسیج دانشجویی استان اصفهان با انتقاد از از بهره نگرفتن از روش‌های نوین تبلیغی در موضوع عفاف و حجاب گفت: حجاب یک خانم، اعتقاد و فکر او که از مبانی اسلامی گرفته شده است را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۳۴۰۵۲
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷

حجت‌الاسلام‌ سید روح‌الله ساجدی  در جلسه هم‌اندیشی فعالان جنبش‌های دانشجویی استان اصفهان با بیان اینکه خلقت زن و مرد در قرآن کریم به عنوان یکی از راه‌های شناخت خدا معرفی شده است، اظهار داشت: خلقت انسان یکی از ابزارهایی است که انسان را به خداشناسی می‌رساند و درس توحید به او می‌آموزد، حتی اگر کسی خدای متعال را انکار کند، با توجه کردن به خلقت خود، به خالق هستی می‌رسد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع عفاف و حجاب افزود: دین مجموعه‌ای از اعتقادات، احکام و اخلاق است و حجاب و عفاف جزء مجموعه دین است و  می‌توان گفت حجاب جزئی از دین بوده و موضوعی تحمیلی نیست.

مسئول حوزه نمایندگی بسیج دانشجویی استان اصفهان با بیان اینکه رعایت عفاف و حجاب به صلاح جامعه بشری است، عنوان کرد: حجاب یک خانم، اعتقاد و فکر او که از مبانی اسلامی گرفته شده است را نشان می‌دهد، البته عفاف و حجاب تنها ویژه خواهران نیست، بلکه آقایان باید حیا و عفاف را رعایت کنند.

وی گفت: باید مشکلات و آسیب‌های موجود در این موضوع شناسایی شود و جامعه را به این مسئله حجاب توجه داد، البته برای این کار و تبلیغ فرهنگ عفاف و حجاب لازم است تا از شیوه‌های مختلف و جذاب استفاده شود.

مسئول فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان در این جلسه با بیان اینکه 7 محور برای فعالیت‌ها و برنامه‌های بسیج، در طول سال به ویژه در هفته عفاف و حجاب در نظر گرفته شده است، گفت: چرایی واقعه گوهرشاد و شرایط جامعه در ناکام ماندن موضوع کشف حجاب، اگر جامعه دانشجویی در آن زمان بود چه رسالتی بر عهده داشت، چه راهکارهایی برای فرهنگ سازی عفاف و حجاب وجود دارد، صیانت از خانواده چگونه باید انجام شود، چرا عفاف و حجاب دچار خدشه شده است و نقش استکبار جهانی در آسیب رساندن به این فرهنگ چه بوده است از جمله محورهای فعالیت‌های بسیج دانشجویی در موضوع عفاف و حجاب به شمار می‌رود.

محمد زمانی گفت: انتظار می‌رود برنامه‌های فرهنگی به گونه‌ای باشد که بانوان محجبه در آینده، حضور پر رنگ‌تری در جامعه داشته باشند چراکه تعداد این بخش از جامعه، بسیار زیاد است اما حضور مؤثری در جامعه در حال حاضر دیده نمی‌شود.

دبیرخانه دائمی عفاف و حجاب در سپاه استان اصفهان تشکیل شد

رئیس بسیج جامعه زنان استان اصفهان گفت: دبیرخانه عفاف و حجاب برای پیگیری دغدغه‌های مردمی به صورت دائمی در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان تشکیل شد.

فاطمه باباسالاری ظهر امروز با بیان اینکه دانشجویان روحیه مطالبگری دارند و با روحیه آتش به اختیار، کارهای بر زمین مانده را انجام می‌دهند، اظهار داشت: دبیرخانه عفاف و حجاب در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان به صورت دائمی تشکیل شده است و قرار است دغدغه‌های مردمی در آن پیگیری شود.

وی افزود: مراسم روز عفاف و حجاب روز پنج‌شنبه 21 تیرماه از ساعت 18 در میدان امام خمینی(ره) با حضور پیکرهای پاک شهدا برگزار می‌شود.

رئیس بسیج جامعه زنان استان اصفهان با اشاره به مشکلات موجود در خصوص عفاف و حجاب عنوان کرد: بانوان لطافت‌ها و ظرافت‌هایی دارند که پوشش برای آنان بیشتر معنا پیدا می‌کند، البته عفاف و حجاب و حیا برای آقایان و خانم‌ها مطرح است.

وی گفت: عفاف و حجاب یک سیستم اندیشه‌ای و فکری است و راهکاری از سوی خداوند است تا انسان‌ها بتوانند فعالیت اجتماعی سالمی داشته باشند، حجاب، ابتکار جمهوری اسلامی نیست که برداشت سیاسی داشته باشیم بلکه این موضوع در ادیان توحیدی به ویژه اسلام مطرح شده است.

باباسالاری ادامه داد: اینکه دشمنان موضوع حجاب را بزرگ کرده‌اند به این دلیل است که می‌دانند اگر مردان و زنان با حجاب و عفاف در جامعه رفتار کنند، بهره‌وری کشور افزایش می‌یابد، به همین دلیل با آن مقابله می‌کنند؛ در حال حاضر، غربی‌ها پس از سال‌ها فرهنگ برهنگی‌ها، به عفاف روی آورده‌اند و در مراکز دانشگاهی و کسب و کار مواردی را رعایت می‌کنند و خانم‌های سیاست مدار آنان، حجاب حداقلی را رعایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در موضوع عفاف و حجاب، باید کارکردگرایانه اقدام کرد، گفت: بانوان جوانمان باید بداند که حجاب می‌تواند چه تأثیری برای بهره‌وری جامعه داشته باشد.

رئیس بسیج جامعه زنان استان اصفهان گفت: برخی از مسئولان اصفهان مطرح کرده اند که حجاب یک امر شخصی است در حالیکه اینگونه نیست، یک هنجار اجتماعی و وسیله‌ای برای حضور اجتماعی در جامعه با حصول امنیت است.

وی گفت: 30 ارگان و سازمان در کشور وجود دارد که به صورت غیرمستقیم و مستقیم با موضوع عفاف و حجاب به ویژه بحث پوشاک و مدلینگ ارتباط دارند، از سوی دیگر متأسفانه برخی از دستگاه‌های مسئول، به صورت منفعل عمل می‌کنند.

باباسالاری با بیان اینکه آسیب‌های موجود در بحث عفاف و حجاب به خانواده آسیب می‌زند، تصریح کرد: باید سیستم فکری آقایان را تصحیح کرد، برخی از مردان به خانم خود می‌گویند که حجاب نداشته باش و اهمیتی به بحث حجاب بانوان نمی‌دهند که لازم است در این حوزه، تبیین و روشنگری انجام داد.

وی اضافه کرد: لازم است تا تذکرات لسانی و برخورد لازم با کسانی که هنجار شنکنی می‌کنند و مدلینگ و مانکن هستند صورت پذیرد؛ همه به خوبی می‌دانیم که حجاب یک امر قانونی است بنابراین لازم است با فردی که مدلینگ است و پول می‌گیرد تا در جامعه هنجار شکنی ‌کند، برخورد شود، البته ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر باید قوی‌تر کار کند، هر چند که کارگاه‌های آموزشی برای افراد فریب خورده برگزار می‌شود.  

رئیس بسیج جامعه زنان استان اصفهان گفت: پیشنهاد می‌کنم که صحبت‌های امام و رهبری درباره حجاب را مطالعه کنید چراکه تعابیر ارزشمندی درباره زنان دارند، رهبر معظم انقلاب اسلامی، انقلاب را مرهون تلاش زنان می‌دانند؛ همچنین جایگاهی که در اسلام درباره جایگاه زن مطرح شده باید نشر داده شود.

وی بیان کرد: هنوز پس از گذشت سال‌ها متمادی از انقلاب اسلامی، در خصوص زن و جایگاه زن در ابتدای راه هستیم و کار خاصی انجام نشده است، همچنین حوزه‌های علمیه باید بیش از پیش فعال باشند و ورود جدی به این موضوع داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها