خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه تبریز در کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد، نقش دانشگاه‌ها و نخبگان جامعه را برای کاهش و پیگشیری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی تعیین کننده دانست و گفت: برپایی کارگاه‌های آموزشی، نشست‌ها و همایش‌ها در رابطه می تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه موثر باشد.
کد خبر: ۹۰۳۴۳۱۶
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی افزود: آسیب‌هایی چون اعتیاد، موجب تنش در جوامع می‌شود، بنابراین مسئولان و دستگاه‌های ذیربط باید برای پیشگیری و ریشه کنی آن تلاش مضاعف کنند. 
  
وی با اشاره به اینکه برای داشتن جامعه سالم باید انسان‌های سالم تربیت و پروش دهیم، افزود: همه جوامع به نوعی با مشکلات، چالش‌ها و آسیب های اجتماعی مختلفی روبه‌رو هستند، از این رو باید با تدوین برنامه‌های دقیق، صحیح و کلان در راستای حل این مشکلات کمر همت بست. 
  
پورمحمدی با اشاره به دسته‌بندی سواد از نگاه یونسکو، گفت: یونسکو برای قرن ۲۱ انواع سواد را در شش دسته سواد عاطفی، ارتباطی، مالی، رسانه‌ای، تربیتی و رایانه‌ای تقسیم‌بندی کرده و ضروری است شهروندان آگاهی لازم را در این زمینه کسب کنند، چرا که در صورت عدم آگاهی و آشنایی با موارد مطروحه، جامعه دچار چالش و آسیب‌های جدی خواهد شد. 
  
وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر به علت عدم آگاهی و آشنایی لازم خانواده‌ها با سواد عاطفی و ارتباطی موجب گرایش افراد به برخی از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد شده است. 
  
ارسال نظرات