عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «بسیج»:
حسینعلی حاجی دلیگانی با بیان اینکه  روشهای نظارت بانکی مستمر فعال شود افزود: نظارت بانکی می بایست به نحوی باشد که هر بانک سوابق کافی از فعالیت های خود را نگهداری کرده باشد
کد خبر: ۹۰۳۸۰۹۵
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

 حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: یک سیستم نظارت بانککی موثر می بایست دو شیوه نظارت حضوری و غیر حضوری  مدنظر قرار دهد.

وی با بیان اینکه  روشهای نظارت بانکی مستمر فعال شود افزود: نظارت بانکی می بایست به نحوی باشد که هر بانک سوابق کافی از فعالیت های خود را نگهداری کرده باشد این در حالی است که سوابق بر اساس خط مشی ها و شیوه های رایج حسابداری تهیه شده است. لذا برایی بازرسان این امکان را فراهم آورد که تصویری واقعی و منصفانه از وضعیت مالی و سودآوری و عملیات تجاری آن بانک کسب کرده باشد.

حاجی دلیگانی خاطر نشان کرد: باید بانک ها نسبت به انتشار منظم صورت های مالی خود اقدامات لازم را انجام دهند لذا صورت هایی که وضعیت آن بانک را به طور کامل منعکس می کند. از آنجایی که بانک ها دارای سیاست ها،روشها  مقرراتی هستند باید معیارهای عالی اخلاقی و حرفه ای را در بخش مالی ارتقا داده و مانع سوء استفاده از بانک شوند.

ارسال نظرات