خبرهای داغ:
مربی آفرودکار خردسال قزوینی گفت: محمدمهدی در سن 6 سالگی می توانست به تنهایی در جاده های سخت و صعب العبور روزهای کودکی خود را همچون آفرودکاران حرفه ای سپری کند.
کد خبر: ۹۰۴۰۷۶۶
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰

آفرود و یا رانندگی خارج از جاده که بیشتر معنی رانندگی بیابانی را در ذهن تداعی می کند از جمله برنامه هایی است که تاریخچه آن را می توان در مسابقات اتوموبیل رانی جستجو کرد.
استقبال شرکت کنندگان از بعضی از این مسابقات که در مسیرهای دشواری همچون گل، کویر، کوهستان ها و… برگزاری می شد به رونق این نوع از مسابقات انجامید و با توجه به زیبایی و بکر بودن مسیر برگزاری این مسابقات، مورد توجه گردشگران نیز واقع شده است.
محمد مهدی افشار نونهال 8 ساله قزوینی که توانست لقب کوچک ترین آفرودکار جهان را کسب کند این روزها با مشکلاتی رو به رو است که مانع دست یابی وی به بالاترین جایگاه خود در بین آفرادکاران ایران و جهان شده است.
در همین خصوص خبرگزاری بسیج در قزوین گفت و گویی با حسنعلی احسانی، پدربزرگ، مربی و حامی محمدمهدی انجام داده است که از نظر می گذرد.
احسانی که نزدیک به 15 سال سابقه شرکت در مسابقات آفرود استانی و کشوری را کارنامه عملی خود ثبت کرده می گوید: از زمانی که محمد مهدی کودکی 3 ساله بود و من با توجه به علاقه ای که بین همه پدربزرگ ها و نوادگانشان برقرار است، او را هنگام رانندگی روی پای خود می نشاندم، احساس کردم علاوه بر ذوق کودکی استعدادی نهان در کنترل فرمان و خودرو در این کودک وجود دارد.
با همین انگیزه من روزهای بیشتری را صرف آموزش رانندگی به محمدمهدی می کردم و نتیجه این امر این بود که پس از یک سال محمدمهدی اشراف کاملی به فرمان و محیط اطراف خودرو داشته و توانست به تنهایی مانند یک راننده بزرگ سال خودرو را کنترل کند.
این روند ادامه داشت تا اینکه محمدمهدی در سن 6 سالگی می توانست به تنهایی در جاده های سخت و صعب العبور روزهای کودکی خود را همچون آفرودکاران حرفه ای سپری کند و یکی از عوامل موفقیت وی روحیه فرمان پذیری بود.
محمدمهدی تا کنون در هیچ مسابقه ای شرکت نکرده چرا که رقیب همسالی برای وی وجود ندارد اما وجود حرکات نمایشی در رانندگی وی نظر بسیاری از صاحب نظران این رشته را به خود جلب کرد، طوری که در همین مسیر آفرود کاران قزوینی در منطقه باراجین این نمایش ها موجب شد تا محمدمهدی یکی از چهره های پذیرفته شده در فدراسیون آفرود ایران شناخته شود، به گونه ای که در حال حاضر وی به عنوان عضو رسمی فدراسیون پذیرفته شده و قرار است در هر مسابقه رسمی آفرود کاران کشور دور افتخار (دورمارشال) مسابقات توسط وی اجرا گردد.
احسانی ضمن اشاره به کمبودهای موجود در مسیر موفقیت محمد مهدی اشاره می کند: این ورزش هزینه های زیادی دارد و اولین نیاز یک آفرودکار داشتن خودرویی برای انجام تمرینات ورزشی است.
با توجه به اینکه استعدادهای خاص این ورزش هیجانی در وجود محمدمهدی کاملا آشکار است اما متاسفانه تا امروز هیچ سازمان و دستگلاه خاصی حمایت از وی را به عهده نگرفته در حالی که زمانی زمزمه هایی برای ثبت نام محمدمهدی در کتاب رکورد های گینس وجود داشت، اما این زمزمه ها همچنان در حد حرف باقی مانده است.
وی در این خصوص توضیح می دهد: برای ثبت جهانی در رکوردهای گینس اجرای مسابقات و حضور داور بین المللی الزامی است اما این امر نیاز به هزینه های بالایی دارد که هیچ سازمان و ارگانی این هزینه ها را تقبل نمی کند و متاسفانه در فضایی که گفته می شود از ورزش و استعدادهای ورزشی حمایت می شود باید شاهد این باشیم که کودکی تمام استعداد ذاتی خود را فدای بی توجهی و عدم تدبیر مسئولان ورزشی استان کند.
احسانی در بخش پایانی این گفتگو اظهار کرد: استعداد محمد مهدی می تواند مایه افتخار کشور باشد ضمن اینکه می تواند الگویی عملی برای هم سالان خود در استفاده بهینه از اوقات فراغت باشد و این در حالی است که پذیرش کودکانی چون محمدمهدی در کشورهای دیگر به راحتی انجام می شود و حمایت اسپانسر های نامی را به دنبال دارد چرا که با وجود سن کم کارهای خارقالعاده ای را انجام می دهند.

 1010/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها