عبدی گفت: علی‌رغم برخورد سخت استکبار با رسانه‌های انقلاب اسلامی، انحصار و سلطه تک‌صدایی صهیونیزم و استکبار بر گردش جهانی خبر شکسته شده است.
کد خبر: ۹۰۴۳۰۸۳
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی عبدی، دبیر کمیته مطبوعات و خبرگزاری‌های جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی هم اظهار داشت: قبل از انقلاب انتشار خبر به یک خبرگزاری دولتی صد درصد تحت کنترل و منحصر بود در صورتی که بعد از انقلاب تعداد خبرگزاری‌ها ۴۲ برابر شده است و همه ذائقه‌های سیاسی و فرهنگی دارای رسانه هستند.

وی اضافه کرد: از تعداد انگشت شمار روزنامه‌های قبل از انقلاب که تحت کنترل کامل دولت بود به ۳۴۱ روزنامه با سلائق مختلف در حال حاضر رسیده‌ایم.

دبیر کمیته مطبوعات و خبرگزاری‌های جنبش مردمی با اشاره به آزادی بیان رسانه‌ای در جمهوری اسلامی گفت: در جمهوری اسلامی انتشار ۳۴۱ روزنامه با همه سلیقه‌های تفکری، اعتقادی و سیاسی را می‌توان نماد آزادی بیان رسانه‌ای دانست.

وی ادامه داد: وجود بیش از ۲۳۰۰ پایگاه خبری و ۴۲ خبرگزاری در جمهوری اسلامی، نشانگر آزادی گردش اطلاعات در ایران است.

عبدی با بیان این که مطبوعات بعد از انقلاب به عنصر تأثیرگذار در معادلات بین الملل تبدیل شده‌اند افزود: انتشار ۹۲۳۰ نشریه و رسانه در ایران، در منطقه بی‌نظیر و در جهان کم‌نظیر است.

وی گفت: تنوع و تکثر موضوعی نشریات ایران با ۳۵۰۰ عنوان تخصصی مثال زدنی است که این تعداد عناوین در نشریات علمی کشور به ۱۲۷۲ نشریه رسیده که از افتخارات علمی کشور محسوب می‌شود.

عبدی بیان داشت: با وجود اضافه شدن رقبای رسانه‌های مجازی و ماهواره‌ای، شمارگان سالانه نشریات در کشور رشد چشمگیری داشته است.

وی گفت: علی‌رغم برخورد سخت استکبار با رسانه‌های انقلاب اسلامی، انحصار و سلطه تک‌صدایی صهیونیزم و استکبار بر گردش جهانی خبر شکسته شده است.

دبیر کمیته مطبوعات و خبرگزاری‌های جنبش مردمی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی اولین بلوک رسانه‌ای مستقل از صهیونیزم بین المللی در جهان اسلام شکل گرفت و پس از انقلاب اسلامی هیچ رسانه تأثیرگذار بین المللی نداشتیم و امروز رسانه‌های نافذ منطقه‌ای را داریم.

وی با اشاره به آزادی رسانه‌ای در جمهوری اسلامی تاکید کرد: جدی‌ترین و تندترین انتقادات روزانه در مطبوعات ایران منتشر می‌شود و بخش اعظم یارانه دولتی نیز به نشریات منتقد نظام تعلق می‌گیرد.

عبدی گفت: رسانه‌های انقلاب اسلامی جذابیت اندیشه و تفکر را جایگزین جذابیت‌های سکس و خشونت متداول در غرب و قبل از انقلاب کردند.

وی ادامه داد: با وجود جو رسانه‌های غرب، کارنامه آزادی مطبوعات در ایران پس از انقلاب افتخارآمیز و درخشان است.

دبیر کمیته مطبوعات و خبرگزاری‌های جنبش مردمی با اشاره به دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی بیان داشت: وجود ۲۷۵ رسانه صوتی و تصویری فارسی زبان تحت حمایت سرویس‌های جاسوسی غربی و عربی در تاریخ جنگ‌های روانی جهان بی سابقه است و این وضعیت بیانگر اثرگذاری پیام انقلاب اسلامی در منطقه و جهان است.

وی تاکید کرد: بعداز انقلاب ۱۶۵۰ رسانه استانی و شهرستانی و ۴۷۳ رسانه منطقه‌ای تاسیس شد که حاکی از عدالت در رسانه و تبادل اطلاعات در نظام اسلامی است.

عبدی با اشاره به لزوم الگوگیری از رهبر انقلاب در مطالعه مطبوعات گفت: رهبر معظم انقلاب روزانه وقت طولانی برای مطالعه مطبوعات اختصاص می‌دهند که می‌تواند یک الگوی ناب برای همه جوامع شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری سالانه نمایشگاه مطبوعات ابتکار جمهوری اسلامی و نماد اهتمام و جایگاه خاص مطبوعات در کشور است و شاغلین مرتبط با حوزه مطبوعات پس از انقلاب چندین برابر شده اند که بیش از ۸۰ درصد عناصر مطبوعاتی کشور را جوانان تشکیل می‌دهند.

دبیر کمیته مطبوعات و خبرگزاری‌های جنبش مردمی افزود: انقلاب اسلامی رسانه‌ا‌ی در خدمت زر و زور و قدرت و فساد را به یک رسانه خدمت‌گزار تبدیل کرده است و امروز به برکت انقلاب اسلامی، محروم‌ترین و کم‌برخوردارترین مناطق کشور نیز از رسانه‌های محلی متنوع برخوردارند.

عبدی با بیان حضور زنان در عرصه رسانه‌ای کشور در بعد از انقلاب گفت: ۱۵۰۸ رسانه با مدیرمسئولی زنان، بعد از انقلاب، یک جهش استثنائی و رشد نجومی از حضور زنان در حوزه رسانه‌ای است و پیش از انقلاب اسلامی زن در رسانه ابزار جذابیت جنسی بود و امروز عنصر فرادست است که بیش از ۱۷ درصد نشریات را اداره می‌کند.

ارسال نظرات