احسان پور اسماعیل فرهنگ بدون آرمان را تسلیم در برابر افکار و تمدن وارداتی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۴۷۲۳۸
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ احسان پوراسماعیل در طرح یاوران ولایت، ویژه فرهنگیان که در مشهد مقدس برگزار شد به نقش معلم به عنوان الگوی اخلاق در امر آموزش اشاره کرد و اظهار داشت: تقوا، اجتهاد (تلاش)، راستگویی، ادای امانت و خوش اخلاقی از شاخصه های دینداری است که یک معلم باید آنان را دارا باشد.

وی با بیان اینکه راست گویی تنها عملی است که می‌تواند ما را به بهشت برساند، عنوان داشت: یک معلم باید بداند آیا در محیط کار امانتدار خوبی است یا خیر و آیا فعالیتی را که در مدرسه انجام می دهد در راه خدا و برای خداست یا خیر.

پور اسماعیل به نقش معلم به عنوان الگوی اخلاق در امر آموزش اشاره داشت و بیان کرد: تقویت باورهای صحیح، رعایت شاخص‌های دینداری، تحلیلگری و آرمان‌خواهی شاخصه های یک معلم تراز انقلاب می باشد.

استاد دانشگاه با بیان اینکه یک معلم باید روحیه تحلیلگری داشته باشد، خاطرنشان کرد: برای داشتن روحیه تحلیلگری باید شبهه را شناخت و پاسخ های مناسب برای آن ارائه کرد.

پور اسماعیل با تاکید بر اینکه باید یک معلم تفاوت پرسش با شبهه را بداند، افزود: پرسش در حقیقت جست وجو بشر برای شناخت است و پرسشگر با بیان پرسش و سوال می کوشد تا موضوع و مطلبی را بشناسد و آن را درک و فهم کند در حالی که هدف از شبهه ایجاد تردید و شک در دل مخاطب است و شبهه گر می کوشد در بنیاد های اعتقادی و باوری شخص تردید افکند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ بدون آرمان، تسلیم در برابر افکار و تمدن‌های وارداتی است، تصریح کرد: با داشتن آرمان، تمدن اسلامی شکل می‌گیرد، آرمان دین ما ظهور امام عصر(عج الله تعالی فرجه الشریف) و تشکیل حکومت واحد جهانی به رهبری اوست.

ارسال نظرات