خبرهای داغ:
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین:

تشکل ها حامیان فرهنگی در حوزه محیط زیست هستند

بیدخام گفت: سازمان های مردم نهاد علاقه مند در حوزه محیط زیست هستند و به عنوان حامیان و حاملان فرهنگ در ایجاد حساسیت در جامعه نقش به سزایی دارند
کد خبر: ۹۰۴۹۰۲۳
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مریم بید خام مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تشکل های مردم نهاد را حاملان و حامیان فرهنگی بسیار اثر گذار در حوزه محیط زیست دانست.
 
 وی در سمینار یک روزه روش های نوین تسهیل گری و توانمند سازی مجموعه های مردم نهاد در حوزه محیط زیست که با حضور اعضای سمن های محیط زیستی استان قزوین در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد گفت : سازمان های مردم نهاد علاقمند و دغدغه مند در حوزه محیط زیست هستند و به عنوان حامیان و حاملان فرهنگی در ایجاد حساسیت در جامعه نقش به سزایی دارند.
 
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اظهار کرد: اگر بخواهیم آیندگان از آب، خاک و هوای سالم بهره مند شوند باید تک تک افراد جامعه نسبت به مسائل محیط زیست دغدغه داشته باشند و احساس مسئولیت کنند که در این بین نقش سازمان های مردم نهاد مطالبه گری و فرهنگ سازی است.
 
بیدخام گفت: سازمان های مردم نهاد به جهت تأثیری که بر مردم می گذارند اهمیت فوق العاده ای دارند و فرهنگ سازی توسط آنان کم هزینه و مؤثر بوده و خروجی و نتیجه بهتری دارد.
 
وی ضمن تأکید بر طی روند قانونی در ثبت تشکل ها تأکید کرد: بنای دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری تسهیل در امر صدور مجوز تشکل ها بوده و همچنین آمادگی حمایت از طرح ها و ابتکارات سمن ها را دارد.
 
 
 
نقش سمن ها در کاهش چالش های محیط زیستی انکار ناپذیر است
 
در ادامه، حسن پسندیده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در این سمینار طی سخنانی اظهار کرد: توسعه فرهنگ محیط زیستی با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد رویکردی کم هزینه، فراگیر و با مقبولیت اجتماعی بالاست و به دلیل اینکه آنها ارتباط بدون واسطه با مردم دارند بسیار مؤثر و کارآمد هستند.
 
وی با اشاره به اینکه ساختارهای متمرکز و دولتی کارآمدی لازم را برای تأمین همه نیازهای فعلی و آتی بشر را ندارند، گفت: برای حفظ محیط زیست علاوه بر دولت ها لازم است همه افراد برای بهبود سبک زندگی تلاش کنند و مردم در صورتی که ضرورت و اهمیت حفاظت محیط زیست را درک کنند، خود را ملزم به حفظ آن می دانند.
 
پسندیده تأکید کرد: مشارکت اجتماعی مردم در حوزه محیط زیست زمانی نمایان می شود که مردم بدانند چه مخاطراتی محیط زیست آنها را تهدید می کند. دانستن حق مردم است و اطلاع رسانی و آموزش به مردم کمک می کند تا خود بخشی از راهکار و راه حل باشند.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد محیط زیستی سازمان های غیر دولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی هستند که افراد داوطلبانه در آن حضور دارند و به دلیل ارتباط بدون واسطه با مردم بسیار مؤثر و کارامد هستند. این سازمان ها اعتبار خود را در جامعه از نقش مسئولانه و سازنده خود کسب می کنند.
 
پسندیده اذعان کرد: نقش مهم و مؤثر سازمان های مردم نهاد در کاهش چالش های محیط زیستی انکار ناپذیر است و امروزه حضور سمن های محیط زیستی بیش از پیش احساس می شود چرا که گسترش مشارکت مردمی در زمینه محیط زیست مستلزم، ایجاد زیرساختهای مناسب جهت حضور حداکثری سمن ها می باشد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار