خبرهای داغ:
امام‌جمعه میامی بابیان اینکه حفظ کرامت کشاورزان اولویت دارد، گفت: حمایت از کشاورزان و کارگران امروز یکی از راه‌های حفظ کرامتشان از سوی مسئولان و کارگزاران است.
کد خبر: ۹۰۵۴۳۸۷
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور در اجلاس مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور در میامی، ضمن بیان اینکه کارگران و کشاورزان، قشری هستند که به‌عنوان ذخایر نظام اسلامی محسوب می‌شوند چراکه موتور محرک تولید و اقتصادی را روشن نگه می‌دارند، تأکید کرد: روستائیان و کشاورزان در راستای اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کنند لذا انتظار حمایت از مسئولان رادارند.

وی افزود: در طول چهار دهه انقلاب اسلامی شاید گلایه‌هایی از سوی کشاورزان وجود دارد که از برخی بی‌مهری‌ها نسبت به آن‌ها برمی‌آید لذا آنچه شایسته و درخورشان این قشر تأثیرگذار در اقتصاد کشور است باید برایشان فراهم شود.

کشاورزان باید باعزت زندگی کنند​

امام‌جمعه میامی گفت: کشاورزان  بخشی از مواد غذایی و معاش مردم را تأمین می‌کنند و شاید در این کشور توانمند و باقابلیت‌های بسیار عظیم اگر به کشاورزی توجه بیشتری می‌شد، شاید وضعیت اقتصادی ما رونق بیشتری می‌داشت.

صفایی پور درباره اهمیت کار و تلاش در دین اسلام و بابیان اینکه نگاه دین خدا به کار و کارگر نگاهی معنوی و الهی است، تأکید کرد: آموزه‌های دینی و سیره پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) این است که اگر کسی عمر خود را در راه تولید، تلاش و ارتقای اقتصاد صرف کرده باشد در دروان پیری ازنظر مالی باید تأمین باشد که دستش به‌سوی دیگران دراز نشود.

وی افزود: کشاورزان باید باعزت زندگی کنند و اسلام و آموزه‌های دینی ما بر حفظ کرامت آن‌ها تأکید می‌کند و ما معتقد هستیم حمایت از کشاورزان، روستائیان و عشایر درواقع همان حفظ کرامت آن‌ها است.

تحقق مهاجرت معکوس با حمایت از کشاورزان

امام‌جمعه میامی گفت: حمایت از کشاورزان که در خط مقدم تولید قرار دارند، فواید فراوانی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به جلوگیری از مهاجرت به شهرها و افزایش اعتماد مردمی در روستاها با ایجاد اشتغال و تأمین آینده کشاورزان است.

صفایی پور بابیان اینکه حمایت از کشاورزان و همچنین ایجاد اشتغال و تأمین آینده روستائیان می‌تواند مهاجرت معکوس را رقم بزند، تأکید داشت: باید شرایطی را فراهم کنیم که حتی از شهرها به سمت روستاها مهاجرت کنند.

وی افزود: امکانات بسیاری در روستاها است اما برخی بی مدیریتی‌ها باعث تخلیه روستاها شده و لذا صندوق اجتماعی کشاورزان توانسته بارقه امیدی در بین کشاورزان و روستائیان ایجاد کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها