فرماندار میامی:

میامی ۳۰ معدن قابل بهره‌برداری دارد

فرماندار میامی سه مزیت معدن، گردشگری و کشاورزی را برای این شهرستان برشمرد و گفت: میامی دارای ۳۰ معدن است که ازاین‌بین پنج معدن در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۹۰۵۴۳۸۹
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،محمدمهدی کریمی ظهر چهارشنبه در اجلاس مسئولان بیمه اجتماعی کشاورزی عشایر و روستائیان کشور به میزبانی میامی ضمن بیان اینکه مزیت‌های این شهرستان در سه حوزه گردشگری، معدن و کشاورزی احصاء شده است، تأکید کرد: میامی دارای ۳۰ معدن است که هم‌اکنون پنج معدن آن در حال بهره‌برداری است همچنین پیگیری‌ها برای فعال‌سازی پنج معدن دیگر نیز در دست اجرا است تا در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این معادن نیز باشیم.

وی افزود: برای نخستین بار در سطح استان سمنان بانک اطلاعاتی معدن میامی ایجادشده که در آن ۶۰ معیار موردنیاز معادن احصاء و برای هر معدن پنج صفحه درباره ملزومات و مزیت‌های سرمایه‌گذاری اطلاعات برای سرمایه‌گذار تهیه‌شده است که این امر کار سرمایه‌گذاری را در این معادن تسهیل می‌کند.

وجود ۱۷۰ قنات در میامی

فرماندار میامی درباره کشاورزی به‌مثابه دیگر اولویت این شهرستان در بحث توسعه گفت: میامی دارای ۳۸ هزار نفر جمعیت، دارای دو بخش و ۵۱ روستا است اما ازنظر جمعیت شهری و روستایی شاید استثناترین شهرستان ایران اسلامی باشد چراکه ۱۲ درصد جمعیت آن شهری و مابقی روستانشین هستند اما مزیت مهم روستاهای این شهرستان تولید ۲۵۰ هزار تن محصول کشاورزی در طول سال است که این منطقه را یکی از قطب‌های کشاورزی استان کرده است.

کریمی بابیان اینکه میامی دارای دو اقلیم مرتعی و جنگلی و همچنین نیمه‌خشک است، تأکید داشت: این شهرستان پتانسیل‌های خوبی دارد که ازجمله آن‌ها ۱۷۰ حلقه قنات است که برخی قنوات این شهرستان بیش از ۵۰ لیتر در ثانیه دبی آب دارد که در ایران اسلامی نمونه است و می‌تواند بسیار ظرفیت خوبی باشد.

وی بابیان اینکه ۲۵درصد اعتبارات سال گذشته میامی به آب اختصاص‌یافته تا نشان دهیم کشاورزی در این شهرستان چه میزان اهمیت دارد، گفت: مدرن سازی کشاورزی، تغییر الگوی کشت و فنّاوری در زمره اولویت‌های فرمانداری میامی است چراکه معتقدیم با کشاورزی سنتی به‌جایی نمی‌رسیم.

تهیه کتابچه گردشگری در میامی

فرماندار میامی درباره گردشگری نیز، گفت: روستاهای میامی قطب‌های گردشگری هستند لذا در سال جاری از محل ارزش‌افزوده هفت میلیارد تومان به دهیاری‌ها اختصاص یافت که این اعتبارات در کنار قریب به ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات شش تا هشت درصد کمیته امداد و سایر نهادها برای توانمندسازی روستاها است.

کریمی بابیان اینکه ۳۱ شهرستان کشور برای طرح توانمندسازی نیروی انسانی انتخاب شدند که از استان سمنان فقط میامی در آن حضور دارد، گفت: در حوزه توانمندسازی نیروی انسانی شش روستا برنامه‌ریزی کرده‌ایم همچنین برای نخستین بار کتابچه روستایی تلوبین توسط شرکت بخش خصوصی و با برون سپاری تهیه شده که در حوزه گردشگری نقطه عطفی در میامی خواهد بود.

وی افزود: کار تهیه کتابچه گردشگری در شش روستای دیگر هم طرح آماده شده و امیدواریم به زودی شاهد اجرای طرح‌های این حوزه باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار