حریم راه آهن و نحوه تردد ایمن همجواران راه آهن شمالشرق (۱)
حریم راه آهن محدوده‌ای است که طبق قانون تعریف شده است و بر همین اساس ورود، تردد، احداث ابنیه و انجام هرگونه فعالیت در آن محدوده، ممنوع بوده و مخاطرات خاص خود را برای متخلفین در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۰۵۴۴۵۱
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حریم راه آهن محدوده‌ای است که طبق قانون تعریف شده است و بر همین اساس ورود، تردد، احداث ابنیه و انجام هرگونه فعالیت در آن محدوده، ممنوع بوده و مخاطرات خاص خود را برای متخلفین در پی خواهد داشت.
مدیر کل راه آهن شمالشرق (۱) در خصوص این موضوع در گفتگو با خبرنگاران گفت: حریم راه آهن با توجه به قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن ۱۱۷ متر تعیین شده است و الزامات خاصی را داراست، اول آنکه در محدوده ۱۷ متری از طرفین خط اختصاصی راه آهن، هرگونه ورود، تردد، احداث ابنیه و فعالیت در آن محدوده، ممنوع بوده و مخاطرات خاص خود را برای متخلفین در پی خواهد داشت. در ثانی از ۱۷ تا ۴۷ متر نیز عبور تاسیسات زیربنایی نظیر آب، برق، گازو نفت و... صرفا با اخذ مجوز از راه آهن و طی مراحل قانونی امکان پذیر می‌باشد. البته در محدوده نظارتی ۴۷ تا ۱۱۷ متر نیز هرگونه ساخت و ساز، دیوارکشی و اجرای تاسیسات با اخذ مجوز راه آهن مجازاست.
فرشاد زادخور افزود: بدیهی است با عنایت به محدودیت ورود به حریم راه آهن و جهت تردد ایمن و مجاز وسایط نقلیه و عابر پیاده گذر‌های مجازی تعریف شده است که در زمان رسیدن قطار با بستن راهبند توسط مامور، قطار‌ها تردد نموده و پس از عبور قطار عبور ماشین‌ها و عابرین آزاد می‌شد لکن در حال حاضر و با توجه به افزایش سرعت قطار‌ها و افزایش چند برابری تعداد قطار‌ها این کار بسیار ناایمن است و برای رفع مشکل تردد و ایمن سازی همجواری کار تبدیل و احداث روگذر‌ها و زیرگذر‌ها و پاساژ‌های عبور در دستور کار قرار دارد که از سنوات قبل تا کنون کار احداث ۲۱ گذرگاه غیر هم سطح و باکس عابر پیاده از جمع کل ۲۳ عدد در محدوده‌ی استحفاظی این اداره کل به سرانجام رسیده است.
زادخور تاکید کرد: بنابر آنچه گفته شد لازم است ساکنان و همجواران خطوط ریلی ضمن عدم ورود به حریم راه آهن و جهت عبوراز روی ریل‌ها از مکان‌های مجازاحداث شده استفاده نموده و طبق قوانین حقوقی ازهرگونه احداث، درختکاری، زراعت یا اقدام به حفاری در حریم قانونی راه آهن خودداری نمایند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها