خبرهای داغ:
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین:
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین از شناسایی هشت خوشه صنعتی در استان قزوین خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۵۱۳۳
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حمیدرضا خانپور دراین باره اظهار کرد: خوشه های صنعتی بسته بندی، فرآوری محصولات انگور تاکستان، زیتون، قطعه سازی خودرو، کفش دانسفهان، محصولات شیمیایی، شیرینی سنتی وگلیم در استان قزوین شناسایی شده است.

وی افزود: در حال حاضر دو خوشه صنعتی بسته بندی و فرآوری محصولات انگور تاکستان به ثبت رسیده و در حال فعالیت می باشند و با اتمام مرحله امکان سنجی توسعه خوشه شیرینی سنتی در سال ۹۶ و صدور مجوز توسعه این خوشه، انشالله با انتخاب مشاور در نیمه دوم سال جاری فعالیت این خوشه آغاز خواهد شد.

خانپور با اشاره به اهداف خوشه های کسب و کار تصریح کرد: بالا بردن سرمایه اجتماعی ذی نفعان خوشه با انجام خرید مشترک، تاسیس تعاونی ها مواد اولیه و فروش مشترک با تاسیس کنسرسیوم، افزایش ظرفیت کسب و کارهای بومی با تکیه بر استعدادهای منطقه و برندسازی و تجاری سازی محصولات خوشه در سطح ملی و جهانی را می توان از مهمترین اهداف خوشه ها بر شمرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان از فعالیت خوشه بسته بندی با عضویت ۲۱۰ واحد صنعتی و تولیدی و اشتغال هفت هزار و ۵۰۰ نفر در استان خبر داد.

خانپور همچنین از فعالیت خوشه فرآوری محصولات انگور استان با ۲۷ عضو خبر داد و گفت: در سال گذشته بالغ ۴۰ میلیون دلار به میزان ۲۰ هزار تن محصولات انگور به کشورهای خارجی صادر شده است.

وی افزود: تشکیل کنسرسیوم تکوین و مینودر با هدف کاهش هزینه کنسرسیوم های صادراتی خوشه در بخش بازاریابی، ترخیص کالا، حذف واسطه ها و بهره گیری از سرمایه اجتماعی اعضاء کنسرسیوم و راه اندازی دفاتر فروش در کشورهای روسیه و عراق از عمده ترین فعالیت این خوشه در استان بوده است.

وی در پایان تصریح کرد: حضور پرتوان کنسرسیوم صادراتی خوشه فرآوری کشمش و انگور استان قزوین در بیش از ۱۲ نمایشگاه بین المللی خارجی در طول دو سال و نیم گذشته در کشورهای روسیه، آلمان، کنیا، عمان، اکراین، عراق و... و. نوید بازار خوب برای انگور و کمشش در بازارهای جهانی است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها