خبرهای داغ:

نخستین دوره مسابقات بین المللی آزاد وودبال در تبریز آغاز شد

رئیس ستاد برگزاری این مسابقات گفت: این رقابت‌ها برای اولین بار در ایران و با درخواست هیات گلف آذربایجان شرقی و موافقت فدراسیون جهانی در تبریز به عنوان پایتخت گردشکری کشور‌های جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ در حال برگزاری است.
کد خبر: ۹۰۵۶۱۴۱
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲

تقی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، خاطر نشان کرد: با توجه به پتانسل‌هایی که در تبریز وجود داشته، پیشنهاد کردیم که این مسابقات به طور سالانه و دوسالانه تحت عنوان مسابقات بین المللی اوپن تبریز – ایران برگزار شود.

وی یادآور شد: در جلسه‌ای با توماس کک رییس فدراسیون آسیایی وودبال و شیان دبیرکل جهانی وودبال که برای نظارت بر نحوه برگزاری این مسابقات در تبریز حضور دارند، سعی شد تا این رخداد ورزش در تقویم جهانی ثبت شود.

تقی پور اضافه کرد: موافقت فدراسیون جهانی و آسیایی با ثبت این مسابقات در تقویم جهانی یک اتفاق مهم و مبارک برای تبریز، شهر اولین‌ها خواهد بود.

وی افزود: با طراحی ۱۲ میدان استاندارد برای این مسابقات در پارک یادگار امام (ره) تبریز هر روز یک راند از این مسابقات برگزار و همرمان با پایان رقابت‌ها نفرات و تیم‌های برتر این دور از مسابقات معرفی و روز چهارشنبه هم در مراسم اختتامیه این مسابقات در تالار اندیشه ائل گولی از نفرات و تیم‌های برتر تجلیل به عمل می‌آید.

تقی پور اظهار کرد: هیات گلف استان از پنج کشور برای حضور در این مسابقات دعوت به عمل آورده که با اعلام آمادگی هشت کشور روبرو شدیم و با توجه به مشکلات اقتصادی و فرودگاهی و موافقت دیر هنگام شورای برون مرزی مسابقات ورزشی، با دو تیم از کشورعمان یکی در قالب تیم ملی این کشور و یک تیم هم در قالب بازیکنان آزاد و همچنین یک تیم از کشور پاکستان، تیم ملی ایران و یک تیم ازاستان آذربایجان شرقی، یک تیم از شهر تبریز به اضافه بازیکنان آزاد از استان‌های کرمان، گیلان و سمنان  به مدت دو روز در پارک یادگار امام (ره) تبریز که از نظر آب و هوایی مناسب می‌باشد، برگزار می‌کنیم.

رئیس هیات گلف آذربایجان شرقی همچنین از حضور تیم‌هایی از کشور افغانستان و سیرالئون خبر داد و گفت: اگر مشکلات فرودگاهی این دو کشور حل شود به جمع ورزشکاران اضافه خواهند شد.

نخستین دوره مسابقات بین المللی وودبال از ۱۹ تا ۲۱ شهریور ماه جاری در پارک یادگار امام (ره) تبریز به مناسبت تبریز ۲۰۱۸ برگزار می‌شود. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها