جانشین فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان:
جانشین فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در امور اقشار بسیج گفت: هشت سال دفاع مقدس به تاریخ ایران آبرو بخشید و ملت ایران را در برابر دیگر ملتها سربلند کرد.
کد خبر: ۹۰۶۰۰۴۱
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

سرهنگ پاسدار رضا لطیفی، جانشین فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در امور اقشار بسیج در صبحگاه مشترک ناحیه مقاومت بسیج سپاه زهک که بمناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد گفت: هفته دفاع مقدس با  جانفشانی‌ها و فداکاری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و حماسه عاشورای حسینی تقارن پیدا کرده است.

وی افزود:  هشت سال دفاع مقدس به تاریخ ایران آبرو بخشید، تاریخی که در بردارنده حوادث تلخ و تاسف باری بود که دشمنان برای این ملت ایجاد کرده بودند.

سرهنگ لطیفی تصریح کرد: نقشه اولیه این سرزمین پهناور در طول تاریخ پادشاهی شاهان با دست درازی و پیشکشی اربابان روبرو شد و با آخرین شاه خبیث پهلوی آخرین سرزمین بنام بحرین از این کشور جدا شد.

وی بیان کرد: ولی با حاکمیت الهی و رهبری حضرت امام خمینی(ره) دیگر در تاریخ شاهد تعرض به این سرزمین حتی به اندازه یک وجب نبودیم.

جانشین فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در امور اقشار بسیج ادامه داد: در این هشت سال که دومین جنگ بلند مدت در جهان بعد از جنگ امریکا و ویتنام است فرهنگ زیبای ایثار و از خود گذشتگی متجلی شد.
 
وی افزود: خاطرات شهدا از نحوه شهادت و ایثار و از خودگذشتگی بسیار نزدیک به حماسه عاشوراست.

لطیفی با اشاره به  فداکاری‌ها و ایثار شهیدان میرحسینی و خدری و عالی و علت تقدس این هشت سال پرداختند  و بیان کرد:این هشت سال جنگ از جنگ‌های بی نظیری است که در دل آن درس‌های اخلاقی زیادی نهفته است بنابراین  میطلبد در مدارس و دانشگاه‌ها به آن پرداخته شود.

این مسئول در پایان به تبدیل جنگ نظامی به اقتصادی اشاره کرد و دفاع را در این عرصه همچون هشت سال دفاع مقدس؛ ارزشمند عنوان کرد.
ارسال نظرات