بمناسبت هفتمین روز از هفته دفاع مقدس سال 97 بلندترین، سریع ترین و ایمن ترین زیپ لاین شهری ایران با حضور اعضای هیئت مدیره موزه انقلاب اسلامی ودفاع مقدس افتتاح گردید.
کد خبر: ۹۰۶۳۹۲۷
|
۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، بمناسبت هفتمین روز از هفته دفاع مقدس سال 97 بلندترین، سریع ترین و ایمن ترین زیپ لاین شهری ایران با حضور اعضای هیئت مدیره موزه انقلاب اسلامی ودفاع مقدس سردار بهمن کارگر ، دکتر علی اصغر جعفری ، امیر ابراهیم گلفام ، سردار محمد قاسم ناظر ،دکتر محسن اسماعیلی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ دکتر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حاشیه این مراسم اظهار داشت: طیف قابل توجهی از مخاطبان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نوجوانان و جوانان هستند و این مجموعه تلاش دارد تا این عزیزان با حضور در موزه علاوه بر آشنایی با مفاهیم و ارزش های انقلاب و دفاع مقدس بتوانند از تفریحات سالم و مهیج نیز استفاده کنند. ایجاد فضای تفریحی، ورزشی و هیجانی برای نوجوانان و جوانان در مجموعه موزه یکی از اهداف ماست.

جعفری افزود، این زیپ لاین که 210 متر طول دارد در بخش جنوب غربی موزه واقع شده و ارتفاع آن در برخی نقاط به 50 متر نیز می رسد.همچنین این زیپ لاین اولین زیپ لاین استاندارد ایران می باشد که سازمان استاندارد آن را تائید کرده و در طول دو سال تمامی تست های لازم در همه ی فصول سال بر روی آن انجام شده است. سیستم ترمز این زیپ لاین نیز کاملا ابداعی بوده و بوسیله قرقره با استفاده از هشت شکست طناب سرعت فرد را از 80 کیلومتر بر سرعت به یک کیلومتر بر ساعت کاهش می دهد.

ارسال نظرات