خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز ایدئولوژی اسلامی پاسخگوی نیاز کشور است چون در اسلام بن بست وجود ندارد که برخی می خواهند اسلام را کنار بگذارند و امیدوار به اندیشه لیبرالیسم شده تا لیبرال ها بخواهند کشور را از این دوران خطر و پیچ تاریخی عبور دهند.
کد خبر: ۹۰۷۰۷۰۸
|
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، کاپیتولاسیون یا قضاوت‌سپاری، سپردن حق رسیدگی قضایی جرایم اتباع و شهروندان بیگانه به نمایندهٔ حقوقی دولت بیگانه است؛ این حق اول بار در سده ۱۹ میلادی برای حمایت از کارگزاران دولت‌های استعماری از جانب دولت‌هایی مانند ایران داده شد.

این مقررات برای اولین بار در ۱۸۲۸ میلادی در دوران قاجاریه پس از شکست ولیعهد عباس میرزا در جنگ با روسیه با بستن عهدنامه ترکمانچای  از طرف دولت روسیه تزاری بر ایران تحمیل شد. و در دوران پهلوی نیز این جریان ادامه داشت.

امیراسدالله علم نخست وزیر وقت ایران در دی ۱۳۴۲  قانون " اجازه استفاده مستشاران آمریکایی در ایران از مصونیت ها و معافیت های قرار داد وین" را که برای کارمندان اداری و فنی نوشته شده بود به مجلس سنا برد و در مجلس شورای ملی با ۷۴ بلی و ۶۱ نه به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

سرانجام روح الله خمینی جلسه‌ای با حضور علمای مذهبی قم تشکیل داد و پس از آن نمایندگانی را به شهرها برای اعتراض به این قانون فرستاد.

در سخنرانی امام خمینی در چهارم آبان 1343 در قم وی این قانون را احیای کاپیتولاسیون در ایران نامید. سخنرانی خمینی با این جملات آغاز شد:

... عزت ما پایکوب شد، عظمت ایران از بین رفت، عظمت ارتش ایران را پایکوب کردند. قانونی را به مجلس بردند که در آن ما را ملحق کردند به پیمان وین... که تمام مستشاران نظامی آمریکا با خانواده‌هایشان، با کارمندهای فنی‌شان با کارمندان اداری‌شان، با خدمه‌شان... از هر جنایتی که در ایران بکنند، مصون هستند. ملت ایران را از سگ‌های آمریکا پست‌تر کردند. چنانچه کسی سگ آمریکایی را زیر بگیرد از او مؤاخذه می‌کنند اگر شاه ایران یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد مؤاخذه می‌کنند.

 اکنون  نیز با وجود طرحی جدید به نام FATF  از سوی دولت های غربی، مجلس شورای اسلامی در کشورمان بار دیگر برای تصمیم گیری مهم برای آینده ملت مأموریت دارد.

مهدی خوش رفتار کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با یادآوری  4آبان سالروز اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) بر علیه کاپیتولاسیون اظهار داشت: افراد و اشخاصی که به دنبال آنند تا کشور را با فرهنگ غربی همخوان سازند و فرهنگ غربی را در کشور گسترش دهند و گستردگی آن را علاوه بر عرصه فرهنگی و سیاسی وارد در عرصه اقتصادی کنند و شعار اصالت فرد را نهادینه سازند می خواهند دین را از سیاست جدا ساخته و به دنبال سکولاریزه کردن کشور هستند.

وی گفت: عده ای به این نتیجه و باور رسیده اند تنها راه رهایی از مشکلات اقتصادی جذب شدن و غرق شدن در فرهنگ غربی است و امیدوارند با تصویب CFT و FATF (برنامه اقدام مالی مشترک) مشکلات اقتصادی را حل کنند.

خوش رفتار تصریح کرد: مانند آن است که پدر خانواده ای کار نکند و از دیگران چشم داشت کمک داشته باشد و گرسنه و فقیر بماند شاید کسی دلش به حالش سوخت و به او کمک کند.

همچنین وی افزود: اینکه حل مشکلات را به رابطه با غرب و مذاکره با آمریکا ربط بدهیم بیانگر یأس و ناامیدی محض است، چرا که در عرصه بین الملل آنارشیسم که هیچ سازمانی قدرت و اقتدار فائقه را ندارد تنها کسانی می توانند پیروز باشند که روی پای خودشان بایستند و بر پایه و اساس ایدئولوژی اعتقادی خود تصمیم بگیرند.

این هادی سیاسی بسیج تصریح کرد: چطور می شود که زمانی اسلام و حکومت اسلامی بر قسمت گسترده ای از جهان تسلط داشته باشد ولی امروز ایدئولوژی اسلامی پاسخگوی نیاز کشور نباشد مگر در اسلام هم بن بست وجود دارد که برخی می خواهند اسلام را کنار بگذارند و امیدوار به اندیشه لیبرالیسم شده تا لیبرال ها بخواهند کشور را از این دوران خطر و پیچ تاریخی عبور دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما بدانیم که غرب خیر و صلاح ما را نمی خواهد و نباید آرمان های نظام و انقلاب را به خاطر اینکه مبادا غرب ناراحت شود کنار بگذاریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها