خبرهای داغ:
بانوی جهادگر گفت: کار در ابتدا سخت بود اما چون فرصت چنین خدمتی برای شهدا دیگر پیش نمی آید کار را با افتخار قبول کردم و با لذت انجام می دهم.
کد خبر: ۹۰۷۱۳۸۱
|
۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، معنی کار و تلاش و همت جهادی را باید با حضور در جمع بسیجیانی که با اخلاص و معرفت در راه برگزاری مراسم معنوی و فرهنگی مختلف در طول سال با هدف رضای خداوند گام برمی دارند تفسیر کرد.

کنگره 2هزار شهید خراسان جنوبی یکی از عرصه های حضور بسیجیان از اقشار مختلف در کاری ارزشی، مردمی و ماندگار است.

خواهران بسیجی در هیچ عرصه ای برای جهاد در راه خدا از مردان عقب نمانده اند بلکه در برخی سنگرها پیشتازند.

بانوان علاوه بر مسئولیت های مهم در خانواده از جمله همسرداری و تربیت فرزندان طبق اصول اسلام و انقلاب، مادرانی هستند که امثال شهید حججی و شهید بصیری پورها را در دفاع از حریم اسلام تقدیم کرده اند.

نمایشگاه از حرا تا حرم عرصه دیگری برای تمرین جهادی و حرکت برای کسب معرفت در جهت رضای خداوند است که خواهران بسیجی را به میدان خدمت برای شهدا آورده است.

محل دوخت و دوزها در پایگاه بسیج خواهران مسجد باقرالعلوم بیرجند بود که سری به آنجا زدیم و با تعدادی از جهادگران گفتگویی داشتیم:

طاهره کاریز کار بانوی بسیجی از حوزه ام البنین(س) بیرجند  و عضو پایگاه مقاومت بسیج ثامن الائمه مدت یک ماه در دوخت لباس ها و کیسه هایی که در نمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد با گروهی از بسیجیان همکاری دارد.

این جهادگر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج بیان می کند: گروهی سه نفره در دوخت لباس ها و گروهی 10نفره در دوخت کیسه ها با هم کار کردیم و تاکنون تعداد 300 کیسه آماده کردیم.

خدمت در راه شهدا را با افتخار قبول کردم و با لذت انجام دادم/ خدمت بی منت خواهران بسیجی در نمایشگاه

این بانوی بسیجی با بیان اینکه لباس ها را در مسجد تحویل گرفتیم و در خانه دوختیم و تحویل دادیم می افزاید: لباس ها را در پایگاه برش زدیم و در مجموع 10نفر در  دوخت آنان در منزل با ما همکاری کردند.

وی می گوید: گروه ما تعداد 15 عدد لباس دوختیم که در بر تن هنرپیشه ها خواهد شد و برای غرفه غدیر و عاشورا تئاتر اجرا می شود.

کاریزکار ادامه می دهد: چنانچه خدمت دیگری از دستمان برآید و از طرف ناحیه به ما اعلام شود آماده همکاری هستیم.

وی با بیان اینکه  هدف ما از این کار فقط رضای خداوند است و اجر و مزد را تنها از خداوند طلب می کنیم گفت: هدف ما خدمت در راه امام حسین(ع)، شهدا و امام (ره) است.

این بانوی پیشکسوت بسیجی از دوران انقلاب می گوید و شعارهایی که آن زمان سر می دادند را زمزمه می کند و می گوید: در زمان انقلاب و سختی های آن دوران زنان انقلابی به خوبی به ارزش حجاب پی بردند.

 وی بیان می کند: مادرانی در  راه اسلام و قرآن فرزندانشان شهید شدند . امروز هم باید مادران در راه حفظ حجاب فرزندان خود کوشا باشند و از حضرت زهرا و زینب کبری درس بگیرند.

این بانوی بسیجی خاطرنشان می کند: امام حسین (ع) شهادت را برگزیدند که ما در راه اسلام ثابت قدم بمانیم و فرزندانی دیندار تربیت کنیم تا زندگی شرافتمندانه و عزتمند را در راه کمال و سیر الی الله انتخاب کنند.

خدمت در راه شهدا را با افتخار قبول کردم و با لذت انجام دادم/ خدمت بی منت خواهران بسیجی در نمایشگاه

این بانوی انقلابی اظهار می دارد: پیام ما به زنان و مادران جوان امروز حفظ حجاب است.

وی با ذکر خاطراتش از دوران انقلاب می گوید: در زمان انقلاب چون مصادف با ماه محرم بود در راهپیمایی شرکت می کردیم و شعارهای کوبنده می دادیم " انقلاب ما ادامه دارد و خون شهیدان ما تلافی دارد. دشمن آزادی ما باید بداند راه حسین ابن علی ادامه دارد".

کاریزکار بیان می کند: راه و روش و منش شهدا را الگوی زندگی خود قرار دهیم و نگذاریم دشمنان اسلام و قرآن بر ما تسلط یابند. این خیلی مهم است.

وی می افزاید: همانطور که اسلام برای ماندگاری به خون نیاز دارد ما نیز باید پاسدار واقعی خون شهدا باشیم و وظیفه ای که ما مادران مسلمان در جامعه داریم که فرزندانمان را خوب تربیت کنیم و نگذاریم دشمنان داخلی و خارجی به فکر و ذهن جوانان ما غلبه کنند و با عمل به دستورات اسلام مشت محکمی بر دهان دشمنان داخلی و خارجی بزنیم.

کفاش زاده دانشجوی رشته حسابداری و جوان بسیجی پایگاه مسجد باقرالعلوم بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج می گوید:  از قبل در کارگاه خیاطی این پایگاه مشغول بودم و به عنوان کارآموز فعالیت داشتم چون قبل از عید نوروز کارگاه افتتاح شد.

وی می افزاید: مطلع شدم که قرار است برای کنگره شهدا در اینجا دوخت لباس انجام شود که داوطلبانه مسئولیت کار را برعهده گرفتم و کلید پایگاه را تحویل گرفتم.

 این جوان بسیجی ادامه می دهد: وظیفه ام این است که ثابت در کارگاه حضور داشته باشم و لباس ها را تحویل خیاطان دهم که در منزل یا در کارگاه بدوزند و هنگام تکمیل از آنها تحویل بگیرم.

خدمت در راه شهدا را با افتخار قبول کردم و با لذت انجام دادم/ خدمت بی منت خواهران بسیجی در نمایشگاه

وی با بیان اینکه مدت 2ماه است که این کار را انجام می دهم و کارهای هنری با دوخت دستی نیز روی لباس ها انجام می دهیم بیان می کند: کار در ابتدا سخت بود اما چون کمک کردن به دیگران را دوست دارم و فرصت چنین خدمتی برای شهدا نیز دیگر پیش نمی آید کار را با افتخار قبول کردم و با لذت انجام می دهم.

این جهادگر بسیجی بیان می کند: هیچ خواسته و انتظار مالی ندارم و بی مزد و منت برای کار حاضر شدم تا شاید من هم در این ثواب شریک شوم. علاوه بر این خیلی کارها و تجربیات جدید کسب کردم و علاوه بر اینکه تجربیات نو آموختم توانستم به دیگران نیز بیاموزم .

کفاش زاده می گوید: همه چیز در زندگی مادیات نیست و شریک شدن در کارهای خیر و کمک به دیگران اثراتی ماندگار در زندگی برای انسان دارد و خیر و برکاتش وارد همه امور زندگی مان می شود.

 حیدری مدیر اجرایی نمایشگاه از حرا تا حرم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار می دارد: از اوایل مردادماه از تعدادی از خواهران بسیجی کمک گرفته شد برای کار در نمایشگاه " از حرا تا حرم" که در کنار کنگره شهدا برپا می شود.

وی بیان داشت: کسانی که در اجلاسیه های کنگره شهدا شرکت کنند از نمایشگاه بازدید می کنند . علاوه بر نقاشی و دوخت و دوز لباس ها در غرفه های مختلف و نمایش تئاتر نیز بانوان بسیجی مشارکت دارند.

مدیر اجرایی نمایشگاه از حرا تا حرم می گوید: کار خیاطی لباسها هر روزه در مسجد باقرالعلوم بود و کار طراحی و نقاشی غرفه ها هم همه روزه انجام شد.

وی عنوان کرد: 210نفر روز نقاشی و طراحی و تزیین مانکن ها و 180نفر روز خیاطی لباسهای گروه های نمایشی و 250نفر روز دوخت کیسه سنگر به تعداد 2500عدد  را در این مدت انجام داده اند.

حیدری بیان داشت: استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاهی در رشته های هنری نقاشی، طراحی، خیاطی و صنایع دستی با همکاری دانشکده سپیده کاشانی و دانشکده هنر و جمع آوری صنایع دستی و لوازم خانگی قدیمی برای تزیین غرفه ها انجام شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها