خبرهای داغ:
نویسنده حوزه دفاع مقدس:

خواسته ام از خدا خدمت در راه شهداست

نویسنده کتاب «پروانه های محله سرخاب» در آیین رونمایی از این کتاب در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، گفت: از خدا خواسته ام به من کمک کند تا در خدمت شهدا باشم.
کد خبر: ۹۰۷۱۶۷۸
|
۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

حمیده سلطانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی در مورد نگارش این کتاب، گفت: دو سال پیش برای تهیه مصاحبه ای در حضور پدر شهیدان خانلو بودم. ایشان گفتند که هیچ کتابی درباره فرزندان شهیدم منتشر نشده است. این مطلب موجب تاسف بود. من همان روز از حاج آقا خانلو اجازه خواستم و وقتی ایشان پذیرفتند، کار این کتاب شروع شد.

وی افزود: کار برای این کتاب دو سال زمان برد و از مصاحبه اولیه تا ویراستاری نهایی بر عهده خود من بود. پیدا کردن منابع بعد از گذشت این همه سال سخت بود ولی با هر کسی گفتگو می کردم نفر بعدی را به من معرفی می کرد و به این ترتیب به اطلاعات مورد نیاز دست پیدا کردم.

سلطانی خاطرنشان کرد: علاقه مند هستم که به نوشتن کتاب در حوزه دفاع مقدس ادامه دهم و از خدا خواسته ام تا به من کمک کند تا پایان عمر در این راه قدم بردارم. 

 شهیدان خانلو و نام پدرشان حاج رجب خانلو در تبریز نامی آشناست. شهیدان مجید، عزیز و حبیب خانلو از بچه های محله سرخاب بودند. این خانواده از قدیم مورد احترام اهالی منطقه است. پدر این شهدا با اینکه کاسبی رنگ فروش بود، پیش از انقلاب با شهید آیت الله قاضی مرتبط شد و در جریان مبارزات انقلاب حضور داشت و بعد از انقلاب به انقلابیون پیوست. در دوران دفاع مقدس پنج فرزند حاج رجب هم زمان در جبهه حضور داشتند. این کتاب در نثری داستانی و به صورتی شیوا به بیان زندگی این برادران شهید می پردازد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها