نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: پیاده‌روی اربعین مرهون خون شهدای مدافع حرم است.
کد خبر: ۹۰۷۱۶۸۲
|
۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام اربعین اظهار داشت: امام موسی بن جعفر(ع) می‌فرمایند کمترین ثوابی که خداوند متعال به زائر امام حسین(ع) می‌دهد آمرزش گناهان گذشته و آینده است.

 

وی افزود: بالاترین ثوابی که خداوند برای زیارت امام حسین(ع) در نظر گرفته بهشت برین است و مام محمدباقر(ع) می‌فرماید اگر مردم می‌دانستند چقدر فضیلت و ثواب برای زیارت امام حسین(ع) قرار داده‌شده از شدت شوق جان می‌دادند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بابیان اینکه در منابع دینی فقط برای امام حسین(ع) اربعین تعیین‌شده است عنوان کرد: علت تعیین اربعین برای امام حسین (ع) دو جنبه دینی و سیاسی دارد بر همین اساس امام حسین (ع) با شهادتش دین را زنده کرد و همچنین اربعین روز مقابله و رسوا کردن دشمنان خدا بوده و امروز اربعین عظمت پیداکرده است.

 

وی با اشاره به عظمت پیاده‌روی اربعین بیان کرد: پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی جهان است اگرچه دشمنان نمی‌خواهند اربعین ادامه پیدا کند و رسانه‌های غربی این رویداد بزرگ را سانسور می‌کنند چراکه اربعین به ضرر استکبار جهانی است.

 

میرعمادی تصریح کرد: اصلی‌ترین پیام اربعین این است که هدف امام حسین(ع) که مبارزه با ظلم، ستم و استکبار است زنده نگه‌داشته شود و امروز روز مبارزه با استکبار جهانی است که مختص شیعه نیست و ادیان دیگری درحرکت عظیم اربعین شرکت می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین سبب تقویت روحیه انقلابی و مبارزه با ظلم و ستم است و این پیاده‌روی امروز ترس به دل دشمنان انداخته و یک اتحاد بین جهان اسلام شده است که زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: پیاده‌روی اربعین مرهون خون شهدای مدافع حرم است که داوطلبانه تروریست‌ها وداعش را از نزدیکی حرم ائمه دور کردند در همین راستا نباید شهدا را فراموش کنیم چراکه این‌همه عظمت، عزت و بزرگی به خاطر شهدا و شهدای مدافع حرم است.

 

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو در این هفته اظهار داشت: دهم آبان ماه سالروز شهادت اولین شهید محراب آیت‌الله قاضی طباطبایی است، شهیدی که طلایه‌دار شهدای محراب و از مبارزان غیور و عالم مجاهد دوران ستم‌شاهی بوده و پس از انقلاب نیز در سنگر نماز جمعه با خطبه‌های روشنگرانه‌اش جلوی منحرفین، منافقین و حزب خلق مسلمان را گرفت.

 

میرعمادی با اشاره به سالروز شهادت شهید فهمیده افزود: این روز با عنوان روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده بر همین اساس دانش‌آموزان بسیجی امروز پرچم‌داران آینده نظام اسلامی هستند که با تحصیل و فراگیری معارف و فراهم شدن زمینه رشد آینده نظام اسلامی را تضمین می‌کنند.

 

وی عنوان کرد: شهدای دانش‌آموز بسیجی که به شهید فهمیده اقتدا کردند امروز الگوی دانش‌آموزانی هستند که زمینه‌ساز پیشرفت آینده نظام اسلامی هستند بر همین اساس دانش‌آموزان و سازمان بسیج دانش‌آموزی رسالت‌های بسیار سنگینی به عهده‌دارند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: باگذشت 40سال از انقلاب اسلامی، آمریکا طی این 40سال توطئه و نقشه‌های زیادی علیه مردم ایران کشیده است که ملت ایران با ایستادگی آن‌ها را خنثی کرده‌اند و همچنین طی این 40سال آمریکا تلاش می‌کند ساختار جمهوری اسلامی را تغییر و نظام اسلامی را از بین ببرد و اگر موفق نشد رفتار مسئولان نظام را به سمت خود تغییر دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی درخت تنومندی است که مانند سد آهنی در برابر توطئه‌های آمریکا ایستاده و سبب ناکامی آمریکا شده این در حالی است که آمریکا تمام توان خود را به‌کاربرده تا بر سر راه انقلاب اسلامی موانع و چالش ایجاد کند و نظام را دچار بحران کند اما به لطف الهی و مجاهدت جوانان ایران اسلامی از تمام موانع با سربلندی و پیروزی عبور کرده است.

 

میرعمادی گفت: آمریکا طی این 40سال تلاش کرده مانع پیشرفت و نفوذ ایران شود اما امروز جمهوری اسلامی با تمام سختی‌ها و تحریم‌ها در بسیاری از زمینه‌ها جزء رتبه‌های برتر جهان است و در دل ملت‌ها نفوذ کرده و به جهان صادرشده است و همچنین پوزه آمریکا را به خاک مالیده و در دل همه کشورها نفوذ دارد که این موفقیت‌ها به برکت نظام است و باید قدردان این نظام باشیم.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات