رئیس قرارگاه عمار گفت: تنها ملتی که با تبعیت از رهبر خود و به برکت خون شهدا موتور حرکت به سمت ظهور را روشن نگهداشته، ملت ایران است.
کد خبر: ۹۰۷۵۸۸۶
|
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان حجت الاسلام مهدی طائب، شنبه شب در مراسم سالروز تشییع پیکر ام الشهدای جزیره هرمز، هفدهمین یادواره این شهیده که در مسجد جامع هرمز برگزار شد. طی سخنانی به سه محور اساسی در مورد شهدا پرداخت با اشاره به آیه شریفه «ان الله اشتری من المومنین....» افزود: خداوند با انسان معامله می‌کند و جان او را می‌خرد، اما آن چیزی که او در قبال خرید جان انسان به او می‌دهد، محدودیت زمانی و مکانی ندارد و جاودانی است.

وی، در بیان اهمیت مقام شهید یادآور شد: شهدا عمرشان را به خدا فروختند، در این معامله سود کردند و به حیات جاودانه رسیدند.

رئیس قرارگاه عمار، در بخش دوم سخنان خود تفاوت بین مردگان و شهدا را در اثرگذاری آنان دانست و گفت: طبق آیاتی از قرآن کریم، شهدا عند ربهم یرزقون هستند، رزق جدیدی که خدا به شهید می‌دهد در واقع جسمی است که که ما نمی‌توانیم ببینیم  و او با این جسم با سایرین ارتباط برقرار می‌کند.

طائب، بیان داشت: شهید دارای حیات طیبه است؛ یعنی پرونده‌اش برای ثبت خوبی‌ها و ارتباط با دیگران باز است.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار، در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ارتباط خون مطهر شهدا و زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت(عج) پرداخت و گفت: همه حرکت‌ها برای این است که امام زمان(عج) از پرده غیبت بیرون بیاید؛ مدیریت کفر بر عالم به هم ریخته است؛ به‌طوری که سازمان ملل هم نمی‌تواند مشکلی را حل کند.

وی، تاکید کرد: این نابسامانی در مدیریت کفر بر دنیا ناشی از آتشی است که شهدا زیر پای کفر به پا کرده‌اند، آتشی که آنها را می سوزاند و کفار هم به آن اعتراف دارند.

این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: تنها ملتی که با تبعیت از رهبر خود و به برکت خون شهدا، موتور حرکت به سمت ظهور را روشن نگهداشته، ملت ایران است.

محقق تاریخ اسلام، تاکید کرد: علی‌رغم تلاش دشمنان از طریق جنگ نرم و برنامه‌های مخرب ماهواره، ملت ما از مسیر قرآن و اهل بیت(ع) و به خصوص امام زمان(عج) و سیدالشهدا(ع) جدا نمی‌شود و این را با حضور پرشور خود در عزاداری‌های محرم به‌خوبی نشان دادند.

ارسال نظرات