خبرهای داغ:
شهردار نهاوند از اجرای طرح تفکیک زباله‌های خشک از مبدا برای اولین بار در نهاوند خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح کاهش تولید پسماند در مبدا، تفکیک پسماندهی خشک و کمک به بازیافت آن ها،استفاده مجدد از پسماندها است.
کد خبر: ۹۰۷۶۴۲۴
|
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

آغاز اجرای طرح تفکیک زباله‌های خشک از مبدا در نهاوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حسین حسین پور با اشاره به اینکه شهرداری در حال آماده سازی زمینه های مناسب در اجرای این طرح است، اظهار کرد: شهرک شهید حیدری به عنوان پایلوت تفکیک زباله از مبداء انتخاب و درادامه نیز در دیگر مناطق به زودی اجرایی می‌شود به طوری که هر هفته جشن اجرای طرح را در یکی از محلات با ایجاد زمینه‌های لازم خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پسماندهای شهری پس از بازفت بخشی از سرمایه های یک شهر است که در صورت مدیریت منسجم و تفکیک اصولی زباله، می‌توان بخشی عمده‌ای از ثروت ملی را به چرخه مصرف بازگرداند، گفت: پس از نصب غرفه‌های بازیافت در محلات، شهروندان می توانند برای تحویل زباله های خشک و با ارزش خود به این غرفه ها مراجعه کنند.

شهردار نهاوند با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی برای نهادینه شدن فرهنگ تفکیک زباله از مبداء افزود: باید اجرای این طرح را خودمان آغاز کرده و فرهنگ‌سازی مناسبی در این زمینه داشته باشیم تا بتوانیم در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست گام‌های مثبت و هدفمند برداریم.

وی مدیریت پسماند را اساسی ترین عامل کاهش هزینه های اضافی و افزایش خدمت‌رسانی به مردم دانست و تصریح کرد: شهرداری نهاوند درراستای تحقق تفکیک از مبدا اقدام به آموزش چهره به چهره،توزیع بروشورهای آموزشی،نصب بنرهای فرهنگ سازی و... درمحلات خواهد کرد.

حسین‌پور با اشاره به حضور کارشناسان محیط زیست در محلات گفت: کارشناسان مربوطه به صورت ویژه دوره های آموزش شهروندی در تفکیک زباله ها از مبدا و کاهش تولید زباله های خانگی را به شهروندان آموزش می دهند.

وی با اشاره به ضرورت جداسازی پسماندهای خشک به منظور صرفه‌جویی در هزینه از تهیه مخازن جمع آوری پسماندهای خشک خبر داد و افزود: به زودی توزیع مخازن در ادارات و مدارس آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات