در جلسه خانه نخبگان استان ایلام بر شناسایی مشکلات و تلاش در راستای برطرف نمودن موانع و مشکلات راهپیمایی اربعین حسینی در ایلام تاکید شد.
کد خبر: ۹۰۷۶۸۵۳
|
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ، دکتر محمد ایدی ، رئیس خانه نخبگان استان ، ضمن قدردانی از اقدامات شایسته ستاد اربعین استان در خدمات رسانی به زائرین عتبات عالیات عنوان کرد: خوشبختانه مسئولان و مردم فهیم استان ایلام ، همواره پیشتاز عرصه خدمات رسانی بوده اند و در اربعین امسال نیز با همدلی و همکاری مسئولان کشوری و اقشار مختلف مردم ، خدمات شایانی صورت پذیرفت.

وی عنوان کرد: با توجه به اتمام مراسم اربعین حسینی ، ما باید از هم اکنون برنامه ریزی لازم جهت شناسایی تهدیدات و آسیب های پیش رو را داشته باشیم تا در سالهای آتی ، سهولت و تسهیل در امر برپایی این مراسم عظیم میلیونی صورت گیرد.

رئیس خانه نخبگان استان در بخش دیگری از اظهارات خود ، بر همدلی و همکاری دولت و ملت کشور عراق اشاره کرد و ابراز داشت: خوشبختانه با توجه به حجم عظیم زائرین از مرزهای زمینی جهت ورود به کشور عراق ، ما شاهد استقبال مسئولین و مردم کشور همسایه بودیم و این شور وصف نشدنی و قابل ستایش که هرساله بر وسعت و عظمت آن افزوده می شود نشان از عشق ورزی به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

در ادامه این نشست اعضای کارگروه خانه نخبگان استان ایلام ،به بیان دیدگاهها ، تهدیدات ، آسیب ها و نقاط قوت و ضعف بخش های فرهنگی، زیرساختی، اجتماعی، بهداشتی و خدماتی ستاد اربعین حسینی استان پرداختند.

برنامه ریزی و تشکیل جلسات متعدد با مسئولان نهادهای استانی و کشوری جهت سهولت در روند اجرای مراسم  اربعین حسینی در سال آتی ، تشکیل کمیته های تخصصی خاص اربعین ، رایزنی با نهادهای ذیربط در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل ، رایزنی با مسئولان امر در راستای در نظر گرفتن مکانی مناسب در جهت ارائه سوغات و دستاوردهای نخبگان بومی استان به زائرین اربعین حسینی و بررسی آسیب های حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی از جمله مباحث این جلسه بود.

در پایان این نشست اعضای خانه نخبگان سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان ایلام ، بر تدوین سند راهبردی اربعین حسینی با استفاده از نظرات کارگروههای تخصصی کشوری و استانی توجه و تاکید کردند.

گفتنی است جلسات خانه نخبگان استان با هدف شناسایی چالش ها و بررسی مشکلات حوزه های مختلف علمی، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی استان  بصورت ماهانه در محل سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان ایلام برگزار می شود.

 

ارسال نظرات