خبرهای داغ:
ستاد مردمی اربعین استان قزوین در پی توهین روز گذشته پیج اینستاگرام منتسب به اصلاحات قزوین به اربعین حسینی بیانیه ای منتشر کرد.
کد خبر: ۹۰۸۴۳۲۰
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، ستاد مردمی اربعین استان قزوین در پی توهین روز گذشته پیج اینستاگرام منتسب به اصلاحات قزوین به اربعین حسینی بیانیه ای منتشر کرد.
در این بیانیه آمده است:
بزرگترین حرکت و همایش مردمی جهان برگزار شد، اجتماعی 20 میلیونی که تقریبا 5 برابر زائران مکه بود، یکی از بخش‌های این حرکت مردمی که هر بیینده‌ای را به شگفتی وامی دارد مشاهده‌ هزاران موکبی بود که توسط روستاییانی که در محدوده‌ی مسیر پیاده‌روی زائران زندگی می‌کنند برپا شد.

موکب‌هایی که تمام مایحتاج زائران از غذا گرفته تا جای استراحت؛ از تلفن بین‌المللی گرفته تا گهواره‌های کودکان؛ در آن رایگان بود.درواقع، لازم نبود در این مسیرتقریبا 80 کیلومتری، زائران چیزی غیر از لباس‌هایشان را حمل کنند. شگفت‌تر از آن نحوه‌ دعوت از زائران برای خوردن و نوشیدن بود. فعالان موکب‌ها به میان راه آمده و
به زائران التماس می‌کردند تا پیشنهاد آن‌ها را برای پذیرایی قبول کنند.

مردم زیادی درشهرهای مختلف عراق، خانه‌هایشان را در اختیار زوار قرار می‌دادند تا از مهمانان اباعبدالله خوب پذیرایی کنند. موکب داران عراقی پذیرایی از زائران ایرانی را مایه افتخار می‌دانند و می‌گویند هر سال در ایام اربعین، میلیون‌ها دینار برای پذیرایی از زائران صرف می کنند و برکت آن را در زندگی شان بارها مشاهده کرده اند.

پذیرایی که تحسین رهبر معظم انقلاب را نیز برانگیخت و ضمن تشکر از میزبانی برادران عراقی بارها فرمودند، عراقی‌ها میزبان اصلی حماسه بزرگ اربعین هستند.
آن روی سکه اما چیز دیگری است:
مرحله اول:
عده ای که هیچگاه چشم دیدن دوستی دو ملت ایران و عراق را نداشته و ندارند این بار نیز بیکار ننشسته و وارد میدان شدند، روزهای قبل از اربعین حسینی را فراموش نمی‌کنیم روزهایی که در آن برخی از به اصطلاح دلسوزان، دست به دشمنی و تفرقه‌افکنی بین مردم دو کشور زدند تا شاید این حرکت عظیم شکل نگیرد که البته با حضور بیش از دو میلیونی مردم ایران به نتیجه نرسید
مرحله دوم:
پس از اینکه نقشه تفرقه افکنانه این گروه با شکست مواجه شد این بار نگران جیب‌های خالی مردمی شدند که مشکلات اقتصادی کشور جیبشان را خالی تر کرده بود، گروهی که در مقابل سفرهای تفریحی عده ای خاص و هزینه های آنچنانیشان در کشورهای دور و نزدیک که البته با تسهیلات دولتی هم همراه بود ساکت بودند فریاد برآوردند که چه نشسته اید دراین روزهای گرانی و مشکلات اقتصادی عده ای می‌خواهند بار سفر ببندند و با کمترین هزینه به عراق بروند، این بار نیز مردم ایران اسلامی ضمن حضور با شکوه برای تشکیل موکب‌ها و پذیرایی از زائران نیز سنگ تمام گذاشتند بطوریکه تنها مردم قزوین بیش از 6 میلیاردتومان برای این امر کمک کردند.
مرحله سوم:
حالا که این سناریوها به نتیجه دلخواه نرسیده این بار یکی از گروه‌های اصلاح طلب استان در فضای مجازی اقدام به انتشار خبری کرده که چه نشسته اید در ایام اربعین از گوشت خر برای پذیرایی زائران استفاده شده است!!
در جواب این دوستان باید گفت درست است که برای رسیدن به اهدافتان دست به هر کار خلاف عرف و شرع می‌زنید ولی حداقل مراقب باشید که در سناریوسازی و نقشه‌هایتان دم خروس بیرون نزند، برای روشن شدن افکار عمومی و اطلاع بیشتر این دایه های مهربانتر از مادر باید گفت که هر چند در گوشه و کنار جهان و حتی ایران از این اتفاقات می افتد که البته نکوهیده و زشت است اما نکته ای که از آن غافل هستید آن است که
اولا خبر سراسرکذبتان در خصوص کشور عراق را با تصویری مستند کرده اید که اصلا برای این کشور نیست و متعلق به کشور موریتانی است .
ثانیا این قبیل اقدامات در جایی اتفاق می افتد که پای منافع مادی به میان بیاید حال آنکه در این همایش عظیم تلاش همه ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام این است که سهمی هرچند ناچیز در پذیرایی از زائران اربعین حسینی داشته باشند
هر چند برای دوستداران ایران اسلامی اهداف این گروه از انتشار اینگونه اخبار جعلی واضح است اما در این میان توجه به دو نکته مهم و ضروریست:

1- مسئولان با شناسایی عاملان این اقدام توهین‌آمیز و تفرقه افکنانه با آنها برخورد جدی و قانونی کنند.

2- اصلاح طلبان استان نیز ضمن اعلام برائت از این گروه، در تنویر افکار عمومی تلاش کنند.

"ستاد مردمی اربعین استان قزوین"
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها