محرومیت زدایی سر لوحه کار بسیجیان جهادگر/ خودسازی هدف جهادگران بسیجی است

مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی شهدای گمنام شهرستان الشتر گفت: اصولا تشکیل گروه های جهادی دانشجویی به سه منظور شکل گرفته اول به منظور خودسازی یعنی اینکه فرد تحصیل کرده، انقلابی، دغدغه‌مند با حضورش در مناطق محروم طعم فقر را هرچند برای چند روز بچشد.
کد خبر: ۹۰۸۵۰۴۳
|
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲


اسفندیار پاینده، مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی شهدای گمنام شهرستان الشتر در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از لرستان ، گفت: فعالیتم در گروه جهادی را از سال ۱۳۹۳ بدون هیچگونه توقع مادی و صرفا به منظور کمک به محرومیت زدایی مناطق محروم شهرستان آغاز کردم.
وی با اشاره به اینکه تشکیل گروه های جهادی دانشجویی به سه منظور شکل گرفته عنوان کرد: نخستین منظور خودسازی به معنای اینکه فرد تحصیل کرده، انقلابی، دغدغه‌مند با حضورش در مناطق محروم طعم فقر را هرچند برای چند روز بچشد و چنانچه فرد به عنوان یک مسئول وارد کار اجرایی شدن شدند محرومیت زدایی و کمک به خلق الله را سرلوحه کار خود قرار دهند.
این بسیجی منتخب تصریح کرد: دومین هدف مطالبه گری از مسئولین محلی و استانی و پیگیری مشکلات و معضلات روستاییان در عرصه های گوناگون فرهنگی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی و کلا محرومیت زدایی است .
وی با اشاره به اینکه سومین هدف از ایجاد گروه‌های جهادی کمک به محرومیت زدایی اقشار مستضعف و آسیب پذیر جامعه است خاطر نشان کرد: بر این اساس گروه جهادی بسیج دانشجویی شهرستان الشتر در قالب آسیب‌های پزشکی، دامپزشکی ،عمرانی، فرهنگی، آموزشی و اقتصاد مقاومتی و با تعداد ۷۵ نفر متشکل از خواهران و برادران در منطقه محروم قلایی از توابع بخش فیروزآباد شهرستان سلسله هر ساله در دو فصل تعطیلات نوروزی و تابستان به مدت ۱۰ روز در روستاهای محروم این مناطق اقدام خدمات‌رسانی می‌کنند.
پاینده عنوان کرد: عمده کارهای صورت گرفته در این مناطق در تعداد ۱۰ روستا در قالب گروه های آموزشی شامل آموزش کتب درسی دوران ابتدایی و راهنمایی ، آموزش احکام و قرآن توسط طلاب خواهر و برادر صورت میگیرد.
وی تصریح کرد: اکیپ اقتصاد مقاومتی به منظور آموزش خانواده های جامعه هدف با تولید و حمایت از اقتصاد خانوارها شامل آموزش پرورش قارچ، زنبور عسل، دامداری و دامپروری، پرورش مرغ خانگی ،آموزش خیاطی ،گلدوزی ،قالیبافی ،گلیم بافی و توزیع اقلام شامل البسه لوازم التحریر بین دانش آموزان ابتدایی ،راهنمایی و دبیرستان این روستاها وویزیت و تجویز دارو توسط پزشکان و پرستاران به مردم توسط اکیپ پزشکی صورت میگیرد.
این جهادگر بسیجی خاطر نشان کرد: واکسینه کردن دام و طیور به تعداد ۳ هزار دام و طیور توسط اکیپ دامپزشکی ،تعمیر مدرسه روستایی شیبه قلایی که این تعمیر شامل لوله‌کشی، رنگ آمیزی اتاق و درب و پنجره و همچنین نصب و تعمیر لوله های سرویس بهداشتی مدرسه شبانه روزی عدل آباد و همچنین تعمیرات سیستم روشنایی خوابگاه مدرسه عدل آباد ، ساخت و تعمیر یک باب ساختمان مسکونی برای یک نفر از مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی رحمت الله در سال ۹۷ از اهم فعالیت های این گروه جهادی است.
وی عنوان کرد: بنابراین است به همت و تلاش مسئولین ناحیه بسیج دانشجویی توافقنامه‌ای با آستان قدس رضوی منعقد تا با توان و انرژی بیشتری و با عنایت خدای متعال زیر پرچم امام عصر و تحت فرماندهی ولی امر مسلمین ریشه محرومیت از چهره ایران اسلامی برداشته شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات