مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه در جمع بسیجیان دانشگاه آزاد این شهرستان، گفت: یکی از کارهای اصلی بسیج دانشجویی مطالبه‌گری است.
کد خبر: ۹۰۸۷۸۶۰
|
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رحیم علی طالعی، افزود: تربیت نیرو در تراز جمهوری اسلامی و نقش آفرینی برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی از ماموریت‌های بسیج دانشجوی است.

وی یکی از کارهای اصلی بسیج دانشجویی را مطالبه‌گری مطرح  و بیان کرد: بسیج دانشجویی باید بتواند بستری را برای تحقق آرمان‌های امام خمینی (ره) که به‌خوبی در پیام ایشان تبیین شده و افق‌های آن برای ما مشخص شده است، باشد.

حجت الاسلام طالعی اظهارداشت: دانشگاه الان ما ، دانشگاه چهل سال پیش نیست. دانشگاه ما امروز به مراتب علمی تر، کارآزموده تر، زنده تر و دینی تر از دانشگاه قبل از انقلاب است. روح تحقیق و پیشرفت و علاقه به تولید علم و حضور در صحنه مشكلات اجتماعی در دانشگاههای ما پویا است.

وی با بیان اینکه نقش آفرینی دانشجویان بسیجی هم ابعاد گسترده و مختلفی دارد، افزود: امروز باید نیرو‌های بسیج دانشجویی در حوزه‌های مختلف با تعهد و تخصص مشغول خدمت رسانی به مردم باشند و تلاش کنیم اگر دیواری بین بسیج دانشجویی و اقشار مستضعف وجود دارد فرو بریزد.

حجت الاسلام طالعی خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه امروز ما در پروژه های علم و تولید حرف های جدید و طرحهای عملی دارند و دردنیا الگو هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه تاکید کرد: طلبه و دانشجو در حوزه و دانشگاه باید همراه با جامعه و مرتبط با مشكلات عینی مردم در عرصه های اعتقادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مطالعه و مباحثه كنند.

حجت الاسلام طالعی با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در فاصله اندکی پس از پایان جنگ تحمیلی اقدام به تاسیس بسیج دانشجویی و طلاب کردند، اذعان کرد: زمانی که برخی، از نیاز نداشتن به بسیج صحبت می کردند، امام (ره) با درایت خود می دانستند که نزاع ما با سلطه و استکبار جهانی پایان نیافته است و تشکیل بسیج دانشجو و طلبه نیز اقدامی در راستای فهم این مسیر و تحقق آرمان های والای انقلاب اسلامی بود.

وی توضیح داد: دشمن در جنگ نرم برای همه اقشار مختلف مردم برنامه ریزی کرده است از این رو دانشجویان بسیجی باید در فضای دانشگاه نقش آفرین باشند و توطئه های دشمن را خنثی کنند.

حجت الاسلام طالعی به نقش اساسی دانشجویان درتحولات سیاسی فرهنگی کشوراشاره کرد و گفت: دانشجویان باید برای تحقق اهداف و آرمان‏هاى بلند انقلاب اسلامى فعالیت علمی وفرهنگی خود را بیشتر کنند وتقویت مبانی اندیشه برپایه آموزه های اصیل اسلامی را در بین دیگر اقشار جامعه ترویج دهند.

ارسال نظرات