در نشست بصیرتی اساتید بسیجی دانشگاه آزاد شیراز مطرح شد
معاون پژوهشکده شورای نگهبان ‌گفت: رسالت اين پژوهشكده بررسی تمام مصوبات مجلس و ارائه نظر مشورتی مستدل و مستند به شورای نگهبان در خصوص مغايرت يا مغايرت نداشتن آنها با قانون اساسی است.
کد خبر: ۹۰۹۶۱۸۵
|
۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، محمد بهادری جهرمی در نشستی به مناسبت روز بصیرت و میثاق با ولایت در دانشگاه آزاد شیراز، به بیان نقش و جایگاه شورای نگهبان پرداخت و ‌اظهار داشت: شورای نگهبان مرجع رسمی تفسير قانون اساسی و ناظر بر انتخابات است.

وی دلیل اصلی نامگذاری اين نهاد به شورای نگهبان را دو مسئله حراست و نگهبانی از احكام اسلام و صيانت از قانون اساسی دانست و افزود: فلسفه نظارت بر انتخابات، مقابله با جرائم و تخلفات انتخاباتی و صيانت از آرای مردم است.

معاون پژوهشکده شورای نگهبان ‌گفت: نظارت شورای نگهبان بر انتخابات از طريق هيئت مركزی نظارت، هيئت‌های نظارت استانی و ساير هيئت‌های نظارت شهرستانی صورت می‌گيرد ‌و يكی از جلوه‌های نظارت بر انتخابات، نظارت بر احراز صلاحيت انتخاب‌شوندگان است.

بهادری جهرمی با اشاره به پژوهشکده شورای نگهبان تصریح کرد: به منظور پشتيبانی علمی، كارشناسی و ارائه نظرات مشورتی به شورای نگهبان، مركز تحقيقات شورای نگهبان از سال ۱۳۷۶ توسط اين شورا ايجاد و در سال ۱۳۹۲ به پژوهشكده تبديل شد.

 ‌وی بیان کرد: رسالت اين پژوهشكده بررسی تمام مصوبات مجلس و ارائه نظر مشورتی مستدل و مستند به شورای نگهبان در خصوص مغايرت يا مغايرت نداشتن آنها با قانون اساسی بوده و وظايف پژوهشكده شورای نگهبان براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری به اين شورا، براي پژوهشكده ترسيم شده است.

منبع: روابط عمومی سازمان بسیج اساتید فارس

ارسال نظرات