رئیس سازمان بسیج اساتید کشور مطرح کرد:
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در شورای عمومی بسیج اساتید در استان یزد گفت: بسیج اساتید با راه اندازی مدرسه حکمرانی و سیاست گذاری به دنبال تربیت سیاستمدار است.
کد خبر: ۹۰۹۷۳۱۹
|
۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
 

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ؛ مجتبی زارعی در نشست شورای عمومی بسیج اساتید استان یزد با اشاره به گزارش 480 روزه حضور خود به عنوان ریاست سازمان گفت: سیاست کلی این سازمان رویکرد حل المسائلی است که مورد عنایت مقام معظم رهبری نیز واقع شده است.

وی افزود برای پیشبرد اهداف در این رویکرد از نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه و اساتید برتر کشور بهره گیری شده است و هم اینک در گروه ها و طرح های مختلف در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه باید در میان مردم و از خود مردم باشیم گفت: تنها زمانی پی به مشکلات و خلاء ها می بریم که باید جزئی از مردم و جامعه و در میان آنها و به جای آن ها باشیم و تاکنون این سازمان تلاش کرده است با نگاه حل المسائلی وارد شود و به دنبال شناسایی مشکلات و دغدغه های مردم و جامعه علمی و دانشگاهی باشد.

زارعی با بیان اینکه کشور دارای امکانات فراوانی است گفت در میان تمامی مشکلات و خلاء هایی که وجود دارد راه حل های علمی و منطقی و قانونی فراوانی وجورد دارد که اساتید بسیجی با ورود به طرح شناسایی ظرفیت ها و اراده راه حل ها تلاش می کند با استفاده از نخبگان و ظرفیت های علمی و فکری کشور مشکلات را شناسایی و رفع کند.

 وی با اشاره به راه اندازی اندیشکده های حل المسائلی در مراکز مختلف استانی و دانشگاهی گفت هم اکنون این اندیشکده ها در 3 سطح در حال فعالیت هستند و اگر این اندیشکده ها در نیمی از استان های کشور فعالیت چشم گیر و جدی را شروع کنند کشورما با نوع جدیدی از مطالبه گری علمی روبه رو خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه با اشاره به اینکه اساتید در کنار فعالیت های علمی خود باید حواسشان به نحوه فعالیت مسئولان باشد گفت: در این مسیر انسجام و امتداد و گسترش سرمایه انسانی بسیار مهم است و باید مطالبه گری کنیم و راه حل ارائه دهیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید از راه اندازی مدرسه عالی حکمرانی و سیاستگذاری در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت در این زمان دیگر نمی توان اداره کشور را با رجال خسته اداره کرد و در این میان نیاز است تا سیاستمدارانی را تربیت کنیم.

وی به یکی از ظرفیت های معاونت پژوهش سازمان بسیج اساتید کشور اشاره و عنوان کرد یکی از ابزارهای ما در این معاونت مجلات علمی پژوهشی، علمی ترویجی و علمی تخصصی است که در این زمینه ها 5 مجله معتبر وجود دارد که تماما مختص اساتید است.

زارعی همچنین از برگزاری جشنواره بین المللی چمران خبر داد و تصریح کرد در این جشنواره نمایندگانی از کشورهای مقاومت حضور خواهند یافت و در بخش علمی آن نیز شرکت خواهند کرد

زارعی خاطرنشان کرد باید در مجموعه های بسیج اساتید به فعالیت حلقه های صالحین، هیات های مذهبی و حلقه های علمی و انقلابی توجه بیشتری شود .

وی همچنین در این جلسه به مهم ترین رکن یک سازمان اشاره کرد و گفت تربیت صحیح نیروی انسانی و نگهداشت آن مهم ترین بخش یک مرکز است که باید در امتداد دانشکده ها جانشین پروری کنیم.

زارعی به اجرای طرح راهیان علم و فناوری و پیشرفت اشاره کرد و گفت این طرح با هدف آشنایی اساتید مختلف دانشگاه های سراسر کشور با توانایی و ظرفیت های استان ها و تبع آن کل کشور است تا انگیزه ای برای ادامه مسیر علمی در سایه دیدی حل المسائلی باشد.

 وی گفت در این زمینه تمامی استان ها می توانند میزبان اساتید سایر استان ها باشند یا خود میهمان مراکز دیگر در سطح کشور باشند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه کارگروه جنگ نرم و پیوست نگاری به یک مرکز با عنوان شبکه ملی قدرت نرم تبدیل شده است گفت در این شبکه 200 استاد برجسته کشوری عضویت دارند که به صورت راهبردی در زمینه های علم و فناوری و اربعین در حال فعالیت هستند که ارائه کنفرانس مقالات راهبردی روند پژوهی اربعین در خرداد ماه برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات