خبرهای داغ:
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: نخستین مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشکده علوم پزشکی مراغه راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۹۸۸۴۰
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، تنومند در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در این شهرستان گفت: نخستین مرکز تحقیقات گیاهان دارویی با تصویب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی و تحقیقات دارویی کشور در دانشکده علوم پزشکی مراغه راه اندازی می‌شود.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده موافقت اصولی تأسیس این مرکز از شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اخذ شده و بزودی باایجاد این مرکز شاهد بهره برداری و راه اندازی این مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان خواهیم بود.

تنومند در ادامه با اشاره به اهداف مهم راه اندازی این مرکز تحقیقاتی دراین شهرستان اظهار کرد: گسترش پژوهش و ارائه راه حل در امور بهداشتی و درمانی یکی از مهم‌ترین اهداف ایجاد و راه اندازی این مرکز تحقیقاتی است.

وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن آب و هوای معتدل کوهستانی منطقه، تنوع گیاهان دارویی و همچنین سابقه طولانی تولید انواع عرقیجات گیاهی در شهرستان این مرکز می‌تواند نقش بسزایی در علمی و بهینه کردن این فعالیت‌ها داشته باشد.

تنومند بیان کرد: این مرکز می‌تواند زمینه استفاده حداکثری و اصولی از طبیعت و فرآورده‌ها را برای سلامت و رفاه اجتماعی فراهم کرده و زمینه را برای رشد امور پزشکی در این شهرستان فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به حفظ چرخه‌های اکوسیستمی و ژنتیکی بومی در این شهرستان اظهارکرد: نقش این مرکز در توسعه دانش فنی در حوزه‌های اکوژیکی، زراعی و فرآوری اساسی خواهد بود تاضمن کمک به حفظ چرخه‌های اکوسیستمی و ژنتیکی بومی به معرفی گونه‌های بومی ارزشمند بپردازد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه در ادامه با اشاره به انجام تحقیقات داروی گیاهی در این مرکزگفت: این مرکز می‌تواند زمینه استفاده حداکثری و اصولی از طبیعت و فراورده‌ها را برای سلامت ورفاه اجتماعی فراهم کند.

وی اضافه کرد: همکاری علمی با مراکز تحقیقاتی و آموزشی داخلی و خارجی و سازمان‌های بین المللی یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های فعالیتی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در این شهرستان خواهد بود.

اصغر تنومند در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های درمانی در این شهرستان اظهارداشت: توسعه زیرساخت‌ها و تأمین نیرو‌های انسانی از اولویت‌های مهم دانشکده علوم پزشکی در این شهرستان است.

وی افزود: برای تجهیز و راه اندازی بخش آنژیوگرافی و قلب بیمارستان امیرالموئمنین (ع) بیش از دو میلیارد تومان هزینه شده و در روز‌های آینده افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظرات