آقازاده در جلسه شورای اداری استان مرکزی:

تصمیمات حزبی و جناحی شورای شهر اراک غیر قابل قبول است/ شهردار انتخاب شده حائز شرایط قانونی نیست/ اصرار شورای شهر در این موضوع وقت کشی و پذیرفته نیست/ نمایندگان پیگیر سهم کم استان در بودجه 98 باشند

استاندار مرکزی گفت: تمام شهر و شهروندان درگیر تأخیر انتخاب و حزبی و جناحی عمل کردن شورای شهر شده است؟ رفتار شورای شهر اراک مصداق وقت‌کشی است و این رفتار را نمی‌پذیریم و شورا باید شرایط را درک کند و در این انتخاب قطعا امتیاز منفی کسب کرده و باید در انتخاب بعدی این معضلات را جبران کند.
کد خبر: ۹۰۹۹۰۸۴
|
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه شورای اداری استان مرکزی با اشاره به مناسبت های 19 و 20 دی ماه گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جدای از فرماندهی جنگ، فرمانده سازندگی کشور نیز بود که این موضوع نشان می‌دهد وی همواره زنده است.

استاندار مرکزی افزود: خوشبختانه تا امروز بارش‌های خوبی در استان دریافت شده و این بارش‌ها نیز ادامه خواهد داشت، فرمانداران و شهرداری نیز باید آمادگی لازم را خاصه در طول ایام دهه فجر داشته باشند و در کنار راهداری‌ اهرم حمایتی و کمکی باشند و هرگونه کم کاری در این راستا پذیرفته نمی‌شود.

وی ضمن قدردانی از از زحمات یک ساله مهندس تاجران در شهرداری اراک گفت: با وجود همه مشکلات مالی در زمان مهندس تاجران بخشی از پروژه‌های نیمه‌تمام و مسکوت فعال شد و برخی از آنها به بهره‌برداری رسیدند.

استاندار مرکزی با اشاره به روند انتخاب شهردار گفت: متاسفانه روند انتخاب شهردار جدید اراک با تاخیرزیادی مواجه شده و شورای شهر اراک نباید وقت‌کشی کند.

وی تأکید کرد: انتخاب سرپرست شهرداری توسط شهرداری انتخاب خوبی بوده است و علیرغم برخی حواشی ایجاد شده در زمان بازنشسته شدن مهندس تاجران، سرپرست فعلی شرایط را تحت کنترل درآورد و باید تا انتخاب شهردار از این سرپرست با توجه به روزها و ماه‌ها سخت پیش‌رو حمایت کرد چراکه تا پایان سال باید حداقل 60 میلیارد تومان حقوق و مزایا در شهرداری پرداخت کند.

استاندار مرکزی بیان کرد: شورای شهر باید کسی را انتخاب می کردند که حائز شرایط لازم باشد و با وجود اینکه توصیه هایی در جلسه با اعضای شورا داشتیم هیچ توجهی به آنها نشد.

وی در این خصوص تصریح کرد: با توجه به جلسه اخیری که در تهران با معاون وزیر کشور داشتیم فرد انتخاب‌شده از سوی شورای شهر به عنوان شهردار آینده به احتمال قوی حائز شرایط قانونی نیست و این اصرار شورا را متوجه نمی شویم برای چیست؟ مردم و شهر چقدر باید در این موضوع ضرر کند؟

استاندار مرکزی افزود: جناحی عمل کردن شورای شهر آسیب جدی به شهر و مردم وارد کرده است چون به استناد ادعای خودشان که می دانستند گزینه انتخاب شده رد می شود اما دلیل سازمانی عمل کردن آنها که خودشان به صراحت گفتند ما باید در پروسه سازمانی این چنین عمل کنیم نوعی معضل است.

وی بیان داشت: تمام شهرو شهروندان درگیر تأخیر انتخاب و حزبی و جناحی عمل کردن شورای شهر شده است؟ رفتار شورای شهر اراک مصداق وقت‌کشی است و این رفتار را نمی‌پذیریم و شورا باید شرایط را درک کند و در این انتخاب قطعا امتیاز منفی کسب کرده و باید در انتخاب بعدی این معضلات را جبران کند.

استاندار مرکزی افزود: شورای شهر منتخب مردم است و باید نظر مردم را دریافت کند و در جهت خدمت رسانی موفق عمل کند، تصمیم گیری براساس اطلاعات غلط و ورود مباحث سیاسی و جناحی آن هم در پشت درهای بسته نباید در مدیریت شهری داخل شود و این رویه به هیچ وجه پذیرفته نیست.

وی تأکید کرد: شورای شهر متوجه باشد صحبت های بنده در دفاع از مردم و قانون است ولی و از اقدامات صحیح شورای شهر حمایت کرده ام و خواهم کرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: در انجام وظایف خود رضایتمندی مردم، مسیر اصلاح، صلاح و فلاح را در نظر گیریم و فارغ از نگاه‌های سیاسی و گروهی عمل کنیم چراکه این نگاه برای کشور ضرر به دنبال دارد و هرآنچه در طول 40 سال متضرر شدیم حاصل این نگاه سیاسی در امور بوده است، ما امانتدار هستیم و باید امانت خود را به خوبی به مقصد برسانیم.

وی در بخش دیگر صحبت های خود در رابطه با بودجه 98 استان مرکزی گفت: متاسفانه اخبار خوبی از بودجه 98 استان به گوش نمی رسد که این موضوع با توجه به رشد اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها در سال آینده حدود 32 درصد است اتفاق افتاده ولی در استان مرکزی حدود 29 درصد است.

استاندار مرکزی در همین خصوص تأکید کرد: برای استان قم رشد 20 درصدی در نظرگرفته شده و تهران بیش از 132 درصد افزایش رشد اعتبارات استانی داشته اما رشد اعتبارات استان مرکزی در حدود هفت درصد است در حالی که مساحت و جمعیت قم کمتر از استان مرکزی است.

وی افزود: مجمع نمایندگان استان باید نسبت به این وضعیت واکنش نشان دهند و استان مرکزی نباید در مقابل استان های دیگر سهم کمی در نظر گرفته شود.

استاندار مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: موفقیت‌ها و دستاوردهای استان مرکزی در حوزه صنعت و کشاورزی نباید منجر به تهدیدی در اختصاص بودجه شود و حتی کاهش 1.5 درصد نرخ رشد بیکاری در استان نیز نباید امتیازات منفی به دنبال داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار