خبرهای داغ:
یکی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در یادواره شهدای مدافع حرم و خیابان‌ شهید ظهیری و شهید حدادفر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای چهار و پنج، شهادت طلبی را اصلی‌ترین سلاح رزمندگان ایرانی در دوران دفاع مقدس دانست.
کد خبر: ۹۰۹۹۱۳۹
|
۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مهدی چمران اظهار داشت: همه انقلاب‌های روی زمین با جنگ به پیروزی رسیدند، اما ما با سلاح شهادت به پیروزی رسیدیم. ما با برنده‌ترین سلاح‌ها به مقابله با نظام طاغوت پرداختیم. امام می‌فرمود ارتش از ماست و این نیروها فرزندان ما هستند.

وی افزود: سه روز قبل از ۱۷ شهریور ۵۷، نماز عید فطر در تهران برگزار شد و بعد از آن شعار «استقلال، آزادی، حکومت اسلامی» را برای اولین بار سر دادیم. بعد از نماز هم روی اسلحه‌های نیروهای نظامی گل گذاشتیم و ارتش به ما پیوست، چون سلاح ما شهادت بود.

چمران خاطرنشان کرد:  در جنگ ۳۳ روزه لبنان هم حزب‌الله با سلاح شهادت مقابل رژیم اشغالگر قدس ایستاد و ارتش مجهز آنها را نابود کرد. راه پیروزی، راه دفاع مقدس ماست. ما در آن زمان حتی سیم خاردار هم پیدا نمی‌کردیم، اما پیروز شدیم. سلاح ما هم شهادت بود. بچه‌های ما از چیزی نمی‌ترسیدند.

وی ادامه داد: حالا می‌فهمیم که چرا دشمن با شهادت طلبی ما دشمنی دارد. همه اینها به خاطر این است که تا وقتی که به سلاح شهادت مجهز باشیم، کسی نمی‌تواند بر ما پیروز شویم. ما باید سلاح تهیه کنیم و بهترین آنها را بسازیم. باید وام‌دار رهبر فرزانه‌مان باشیم، چون ایشان با قدرت دنبال این بود که ما سراغ ساختن انواع سلاح‌ها برویم. دشمن هم اینها را دارد، پیشرفته‌تر از آن را هم دارد. دشمن سلاح‌های مجهزتر از ما دارد، اما تا به سلاح شهادت مجهز نباشیم، انواع سلاح‌های گرم و سرد فایده‌ای ندارد.

چمران با اشاره به حمایت کشورهای مختلف از رژیم بعثی در طول هشت سال دفاع مقدس، یادآور شد:
ما با صدام نمی‌جنگیدیم، با دنیای استکبار می‌جنگیدیم. عراق مدرن‌ترین تانک‌ها و هواپیماهای آن مقطع را در اختیار داشت. با این حال ما پیروز شدیم. بعد از ما، لبنان، غزه، عراق و سوریه هم به پیروزی رسید.

برادر شهید مصطفی چمران، خطاب به خانواده شهدا گفت: قدر شهدای‌تان را بدانید. آنها دنیای استکبار را به ستوه آوردند که از ترس همین شهادت، آمریکا از سوریه فرار می‌کند. ملت ما اگر این روحیه شهادت طلبی را حفظ کند، با اتکا به خداوند و رهبر انقلاب، هیچ قدرتی در مقابل‌مان نمی‌تواند بایستد.

رئیس پیشین شورای شهر تهران بیان کرد: ما اگر جایی شکست خوردیم، نادانی خودمان بود. مردکی پیدا شده که به شهید فهمیده می‌تازد. ما حسین فهمیده‌ها داشته‌ایم، اما بعضی‌ها اصل فلسفه شهادت‌طلبی و مقاومت‌مان را زیر سوال می‌برند. نفری که به دنبال فلسفه الهی و زندگی ساده حضرت امام و مقام معظم رهبری باشد، از بیت‌المال دزدی نمی‌کند.

چمران یادآور شد: ما با مذاکره به جایی نخواهیم رسید و از راه شهدا و امام راحل با اقتدار تمام دفاع می‌کنیم، این وظیفه ماست و هر کس آن را بشنوند، تحسین می‌کند، ما با اتکا به نیروی خودمان، پیروز می‌شویم. الان به پشت مرزهای اسرائیل رسیدیم، مسئولان نهراسند و بدانند اگر به کردم اتکا کنند، پیروز هستیم. ما تجربه برجام را هم داشتیم، دیگر چه می‌خواهیم ببینیم.

ارسال نظرات