خبرهای داغ:
امام‌جمعه گالیکش با اشاره به مسائل بیکاری، مشکلات معیشتی، گرانی و تورم گفت: این‌ها مسائلی است که از دولت‌مردان می‌خواهیم و درخواست می‌کنیم مشکلات مردم را برطرف کنند.
کد خبر: ۹۰۹۹۲۵۳
|
۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از نیلکوه ، حجت‌الاسلام سید محمد دلبری ضمن توصیه خود و نمازگزاران جمعه شهرستان گالیکش به رعایت تقوا الهی و ترک گناهان و محرمات گفت: شیطان دشمن نامرئی است؛ انسان‌های مؤمن باید باهوش، مواظب، مراقبت و با بصیرت باشند. شیطان دشمنی است که شما او را نمی‌بینید ولی او ویارانش شما را می‌بینند.

وی با اشاره به آیه 27 سوره اعراف گفت: وقتی انسان دشمن را در مقابل خودش ببیند؛ می‌تواند بهترین راه مقابله با دشمن را انتخاب کند وی شیطان دشمنی است که شما آن را نمی‌بینید و مشاهده نمی‌کنید و خبر نداری کی و از کدام طرف به شما حمله می‌کند.

حجت‌الاسلام دلبری اضافه کرد: همیشه باشد آماده مقابله و دفاع برابر شیطان باشیم؛ بهترین راه مقابله با دشمن نامرئی باتقوا بودن است.

خطیب جمعه گالیکش با اشاره به فرارسیدن میلاد حضرت زینب (س) گفت: پرستاری می‌تواند یکی از راه‌های قرب به خداوند و دست‌یابی به کمال انسانی باشد.

وی افزود: در روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) نقل‌شده است که ایشان در خصوص پرستاری فرموده‌اند: کسی که یک روز و یک‌شب پرستاری بیماری را بر عهده بگیرد خداوند آن را با حضرت ابراهیم (ع) محشور می‌کند و همچون برقی از صراط عبور می‌کند.

nilkooh3275 1

امام‌جمعه گالیکش با اشاره به امام‌جمعه‌ای در تراز نظام اسلامی گفت: 24 دی‌ماه مصادف با تعیین مقام معظم رهبری به‌عنوان امام‌جمعه تهران توسط امام خمینی (ره) در سال 1358 است؛ نماز جمعه از عبادات سیاسی - اجتماعی اسلامی است و احیا و برگزاری آن به‌طور گسترده از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گفته وی؛ امام خمینی (ره) آمدند و نماز جمعه را احیا کردند و پس از فراز و نشیب‌هایی در تاریخ 24 دی‌ماه سال 58 مقام معظم رهبری را به‌عنوان امام‌جمعه تهران معرفی کردند که طی این مدت به نحو احسن به وظیفه خودشان در این رابطه عمل کردند.

حجت‌الاسلام دلبری تصریح کرد: عملکرد مقام معظم رهبری در نظام جمعه تهران درخشان بوده و هستند و الگویی برای نمازهای جهان اسلام و کشور ما است.

وی با اشاره به سه پرده از نمازهای جمعه مقام معظم رهبری گفت: اول خضوع، آگاهی بخشی و درایت، دوم شجاعت و هدایت مردم و رهبری اجتماع و سوم بصیرت، مقابله با فتنه‌ها و صلابت و رحمت که تومار فتنه گران را در هم پیچیدند.

خطیب جمعه گالیکش با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مردم قم گفت: رهبری در این دیدار فرمودند تحلیل‌های کشورهای غربی خصوصاً آمریکا قوی نیست و خطاپذیر است، مردم بصیرت داشته باشند نمی‌شود به قول، تهدید و امضا آمریکا اعتماد کرد و هیچ‌گونه اعتباری نداشته و ندارد و مردم باید مراقب باشند و از انقلاب و نظام اسلامی دفاع و حمایت کنند.

امام‌جمعه گالیکش با اشاره به پروژه آمریکایی صهیونیستی برای بی‌ثبات کردن انقلاب اسلامی گفت: مواظب و مراقب باشید هرچند شیطنت‌های دشمنان در امسال برملا شد، لو رفت و خنثی شد اما امکان دارد برای سال آینده برنامه‌هایی داشته باشند.

به گفته حجت‌الاسلام دلبری؛ اعمال تحریم‌های سخت‌تر علیه ملت ایران، سیاه نمایی از وضعیت موجود و ناامید کردن مردم، تحریک اعتراضات اجتماعی و دامن زدن به آن‌ها، تبدیل اعتراضات به آشوب با کمک گرفتن از فضای مجازی، شبکه‌های ماهواره‌ای و عوامل نفوذی، سازمان‌دهی دشمنان داخلی و تلاش برای مشروعیت بخشیدن به آن‌ها در بخش داخلی، استفاده از گروه‌های ضدانقلاب برای ناامن سازی داخل کشور، ایجاد همگرایی میان رژیم صهیونیستی و اعراب از جمعه محورهایی است که آمریکا و جبهه استکبار علیه مردم ایران در ماه‌های آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ نیروهای انقلاب و مردم ایران اسلامی باید این نکات را مدنظر داشته باشند و لحظه‌ای از توطئه دشمنان غافل نشوند.

وی با اشاره به مسائل بیکاری، مشکلات معیشتی، گرانی و تورم گفت: این‌ها مسائلی است که از دولت‌مردان می‌خواهیم و درخواست می‌کنیم مشکلات مردم را برطرف کنند.

خطیب جمعه گالیکش تصریح کرد: مردم ما مردم خوبی هستند و در تمامی صحنه‌ها پای انقلاب و نظام بودند و هستند و باید زندگی بسیار خوبی داشته باشند مسئولین و دولت‌مردان بیایند و ورود پیدا کنند و با کمک دیگران مشکل مردم را به نحو احسن برطرف کنند.

امام‌جمعه گالیکش تأکید کرد: دشمن‌شناسی، امیدآفرینی در جامعه، استقامت، توکل و توسل به خدا و معصومین، وحدت بخشی، توجه به اقتصاد مقاومتی، تقویت حس اعتمادبه‌نفس و غرور ملی، حمایت از دستگاه قضایی برای مقابله با مفسدان اقتصادی، کمک به دولت برای مقابله با تحریم‌ها و حل مشکلات کشور با ارائه پیشنهادهای مفید، فراهم آوردن نیروهای انقلابی در بدنه جامعه و دولت، فعال شدن نیروهای انقلابی در فضای مجازی، بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی برای جریان سازی سالم، پاسخگویی به شبهات و ابهامات و خدمت صادقانه داشتند و تقویت سرمایه انسانی ازجمله موارد است که همه نیروهای انقلابی باید مدنظر داشته باشند.

وی با اشاره به ۴۰ سال تجربه و دستاورد انقلاب اسلامی گفت: ۲۶ دی‌ماه یادآور فرار خفت‌بار و ذلت‌بار شاه ملعون است، مردم ایران اسلامی آمدند و با حمایت امام خمینی (ره) نظام شاهنشاهی را ساقط کردند و نام مقدس جمهوری اسلامی را انتخاب کردند.

حجت‌الاسلام دلبری راهبر ما می‌توانیم تنها راهبر عبور از مشکلات کشور است، روحیه انقلابی رمز پیشرفت کشور است، اعتماد به جوانان رمز عبور از بحران‌ها است، عدم اعتماد به دشمن رمز پیشرفت و تعالی انقلاب اسلامی است، هزینه سازش بیش از مقاومت است را ازجمله راهبردها دستاوردهای انقلاب اسلامی نام برد.

وی افزود: همچنین باید مقام معظم رهبری و بیانات ایشان را فصل الخطاب بدانیم، یکی از دلایلی که مسائل اقتصادی به وجود آمده است این است که برخی از مسئولین آن‌طوری که بایدوشاید به فرمایشات ایشان گوش نمی‌دهند و نگاهشان به بیرون از کشور است و به داخل کشور و ظرفیت‌های جوانان توجهی ندارند.

امام‌جمعه گالیکش در پایان گفت: ما در شرایطی قرار داریم که جمهوری اسلامی باعزت، عظمت، اقتدار در حال حرکت به سمت جلو و رسیدن به اهداف بزرگ است اما از آن‌طرف آمریکا قدرتی رو به افول و زوال است و به همین زودی زود مضمحل و نابود می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها