پیشکسوتان انقلابی باید بیشتر با نسل جوان و نوجوان، این طیف مستعد اما پر سئوال صحبت کنند؛ نسلی که اگر به تحلیل درستی از مسائل دست یابد، بدون شک در مسیر تداوم انقلاب اسلامی تحول آفرین و مؤثر می افتد.
کد خبر: ۹۱۰۲۴۷۶
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، 

بهمن دیگری از راه رسیده، ماه تولد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران؛ این معجزه قرن؛ این پدیده بی نظیر و این حرکت تمدن ساز و انسان ساز؛ بهمن امسال اما با همه بهمن های سال های قبل متفاوت است؛ امسال قرار است چهل سالگی انقلاب را جشن بگیریم.

 

چهل؛ سن بلوغ و کمال و به بارنشستن؛ گذر از بحران ها و رشد و نمو در دامن تهدیدها و خطرها؛ این چهل ساله ی کمال یافته، امروز نه تنها در اطراف خود که فراتر از آن نیز الگوساز و جریان ساز شده، افق حرکت دارد، جهت و مسیر دارد و در انتهای امر قرار است به فضل الهی به بزرگترین انقلاب جهان متصل شود؛ انقلابی که بشر در انتظار آن است.

 

 

تحلیل فرآیند حرکت و مسیر انقلاب اسلامی از بهمن ۵۷ تا بهمن ۹۷ باید یک تحلیل جامع نگر و همه جانبه گرا باشد تا برای درک درست از موقعیت کنونی و فهم مسائل جاری، همه رخدادها و حوادث را با هم و در یک ظرف دید تا خیلی چیزها در این برهه از زمان قابل هضم تر باشد.

 

 

حجم دشمنی ها علیه انقلاب اسلامی ایران، شاهدی بر موفقیت و پیروزی این حرکت توفنده است چه اینکه اگر غیر از این بود، این همه دشمنی و توطئه معنی نداشت؛ همه تلاش مخالفان برای آن است جلوی این مسیر پرشتاب را سد کند زیرا انقلاب اهدافی را دنبال می کند که آن با منافع قدرت طلبان سازگاری ندارد.

 

 

در چهل سالگی انقلاب درباره خیلی چیزها باید حرف زد و سخن گفت و تحلیل کرد. تحلیلی مبتنی بر واقعیت. زیرا اگر چنین تحلیلی وجود نداشته باشد مغلوب تحلیل های غیرواقعی جبهه مقابل خواهیم شد و آن وقت ممکن است در بسیاری از باورها و اعتقادات دچار تشکیک شویم.

 

این تحلیل آنقدر مهم است که مقام معظم رهبری در ۲۳ مرداد سال ۸۵ در دیدار رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می فرمایند: «... قدرت تحلیل که نبود، انسان فریب تحلیلِ فریبگرِ بیگانه را می خورد. در دنیای سیاست هیچ‌کسی صریحاً نمی‌آید بگوید که من می خواهم به تو ظلم کنم؛ نه به یک ملت، نه به یک شخص؛ این‌طور که نمی گویند. می آیند با «مغالطه‌های سیاسی» کاری می کنند که بتوانند بر او تسلط پیدا کنند. درست مثل مغالطه‌های فلسفی، ذهن طرف را با یک چشم‌بندی علمی - در واقع یک تردستی - منحرف می کنند. یک مغالطه‌ی سیاسی درست می کنند، میخ خودشان را می کوبند.

 

 

ما باید کاری کنیم که این جوان ما بتواند مغالطه را بشناسد؛ کما اینکه در فلسفه و منطق، شناخت مغالطه یکی از هنرهاست. ما بتوانیم جوان خودمان را آشنا کنیم به اینکه مغالطه چیست، تا بتواند مچ مغالطه‌کننده را بگیرد. بگوید این قضیه‌ای که درست کردی، اینجایش اختلال و اشکال دارد. قدرت تحلیل سیاسی این است؛ بایستی این را در جوان به وجود آورد.»

 

در چهل سالگی انقلاب باید بیشتر از همیشه درباره امام(ره) به عنوان بنیان گذار کبیر این انقلاب صحبت کرد. اینکه چطور می شود یک نفر در سن جوانی، ایده تشکیل حکومت اسلامی را با جدیت در ذهن بپروراند و بعد هم با هیچ امکاناتی آن را عملیاتی کند و  تا به امروز همه آزادی خواهان و عدالت طلبان دنیا متأثر از آن باشند؛ به نظر می رسد امام(ره) قبل از آنکه در صحنه جامعه انقلاب کند، در درون خود انقلابی ایجاد کرد که توانست چنین حرکت عظیمی بپا کند.

 

امروز پیشکسوتان انقلابی باید درباره این چیزها و درباره ضرورت وجود حکومت اسلامی بیشتر با نسل جوان و نوجوان، این طیف مستعد اما پر سئوال صحبت کنند؛ نسلی که اگر به تحلیل درستی از مسائل دست یابد، بدون شک در مسیر تداوم انقلاب اسلامی تحول آفرین و مؤثر می افتد.

 

 

طاهره بادامچی

ارسال نظرات