نمایشگاه «چهل محفل عشق» در کردستان برپا می‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان از برگزاری نمایشگاه چهل محفل عشق به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با هدف آشنایی جوانان با انقلاب و دستاورد‌های آن خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۴۹۰۳
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
حجت الاسلام عباس عربیان مدیر حوزه علمیه استان کردستان در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال ۴۰ غرفه طراحی خواهیم کرد که هر غرفه‌ای مختص به یکی از دستاورد‌های نظام در طول ۴۰ سال انقلاب و همچنین خدمات و جایگاه نظام در منطقه و جهان باشد.

وی اظهار کرد: غرفه‌ای اختصاصی به برکات سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان و دستاورد‌های ایشان برای استان راه اندازی خواهیم کرد و به مخاطبان در قالب بروشور‌هایی انتقال خواهیم داد.

وی افزود: غرفه‌ی بعدی معرفی شهدای بومی استان کردستان خواهد بود که اسامی آن‌ها و بعضی از خاطراتشان به نمایش گذاشته می‌شود و به نسل سوم انقلاب نشان می‌دهیم که پدران و برادرانمان برای این انقلاب و نظام جان خود را داده اند.

حجت الاسلام عباس عربیان با اشاره به اینکه کردستان در تمام مراحل پا به پای نظام و انقلاب حرکت کرده است بیان کرد: ما باید در این غرفه‌ها به جوانان کردستان و تمام دنیا نشان دهیم که در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله با عراق خانواده‌هایی را در این استان بودند که چند شهید را تقدیم خاک پاک میهن کردند؛ و پیش مرگه‌های کورد با تمام توان خود با نظام همراهی کردند.

دو اپلیکیشن رونمایی خواهد شد یکی با نام شهدای کردستان و دیگری دستاورد‌های سفر مقام معظم رهبری خواهد بود.

وی گفت: غرفه‌ی دیگری با موضوع پیش مرگان کورد برپا خواهیم کرد که خدمات آن‌ها را به نظام و انقلاب نشان می‌دهد و بروشور که در همین رابطه طراحی شده در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: صنایع دستی استان کردستان دارای یک غرفه خواهد بود که نشان دهنده پیشرفت صنایع دستی استان در طول ۴۰ سال انقلاب است و اینکه تعدادی از آن‌ها به ثبت ملی و جهانی رسیده اند.

عربیان گفت: غرفه‌ی بعدی اختصاص به سپاه پاسداران دارد که اقتدار نظام را نمایش می‌دهد و جایگاه امنیتی ایران را در منطقه و جهان به مخاطبان انتفال می‌دهد.


وی بیان کرد: در غرفه‌ای دیگر کتاب‌هایی که در مورد اقدامات استان کردستان در انقلاب ۵۷ نوشته شده و همچنین اقدامات پیشمرگ‌های کورد جمع آوری می‌شود و به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: در این نمایشگاه مسابقاتی را برگذار خواهیم کرد که شامل دارت استکبار ستیزی و نقاشی کودکان است.

وی در پایان گفت: بعد از اتمام ۲۲ بهمن این غرفه‌ها را به دانشگاه ها، سرباز خانه‌ها و مدارس انتقال می‌دهیم تا جوانان و نوجوانان ما ببینند و در جریان تمام اتفاقات انقلاب و نظام در این ۴۰ سال قرار بگیرند و آن‌ها را با این مطالب درگیر کنیم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات