خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تشریح برنامه‌های اجرایی دهه فجر توسط سپاه انصارالحسین(ع) از برگزاری یک هزار و 800 برنامه در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۵۵۸۹
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶

برگزاری 1800 برنامه طی دهه فجر در همدان/ انجام بیش از 7 هزار پروژه عمرانی توسط سپاه انصارالحسین(ع)به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در نشست هم اندیشی با مدیرمسئولان و اصحاب رسانه پیرامون موضوع چهل سالگی انقلاب با بیان اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین و بازگویی نقش و اقدامات سپاه در طول40 سال پس از انقلاب است، اظهار کرد: امیدواریم خداوند در دهه فجر فاطمی این عنایت را در حق نظام داشته باشند تا شاهد ارتقای بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی باشیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در ذات خود یک حرکت پیش رونده است، بر اهمیت بزرگداشت دهه فجر انقلاب و پاسداری از شعارهای انقلابی تاکید و بیان کرد: بر ما فرض است که هر ساله توجه ویژه نسبت به برگزاری مراسم دهه فجر داشته و با شعار«افتخار به گذشته و امید به آینده» مباحث و موضوعات را دنبال کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی انقلاب انسانی است، وحدت بین مردم و رهبری را عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: بعد از حکومت اسلامی در زمان پیامبر(ص) و امام علی(ع) حاکم اسلامی وجود نداشت تا اینکه با عنایت خداوند متعال و با رهبری امام راحل شاهد حاکمیت اسلامی در ایران اسلامی شدیم.

وی با اشاره به اینکه افرادی چون شهید «نواب صفوی» آرزوی تشکیل حکومت اسلامی داشته و رفتگری در خیابان‌های آن را افتخاری برای خود می‌دانستند، افزود: این خود حاکی از این است که انقلابیونی که قبل از تشکیل انقلاب اسلامی به دنبال تشکیل حکومت اسلامی بودند همواره پای کار بودند و در تمام صحنه‌ها حاضر شدند.

سردار مجیدی اضافه کرد: سیستمی که حضرت امام(ره) بلافاصله بعد از انقلاب راه‌اندازی کرد حاکی از این بود که باید ساختار نظامی اسلامی شکل گیرد که تنها به دنبال پیاده کردن اسلام در جامعه باشد.

* ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب و گذشته پرحماسه انقلاب اسلامی برای نسل جدید

وی با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی علیه نظام و انقلاب اسلامی در برهه‌های مختلف تصریح کرد: از ابتدای انقلاب که منافع استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در کشور به خطر افتاد، شروع به تهدیدها و توطئه‌های مختلف علیه نظام کردند و با توجه به اینکه انقلاب، انقلاب مردمی و دارای رهبر آگاه و موقعیت‌شناس بود به دنبال این بودند که بتوانند بین مردم و نظام خدشه ایجاد کنند و با ایجاد فاصله بین مردم و رهبری به اهداف شوم خود دست یابند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه از بدو انقلاب احزاب و گروه‌ها در تلاش بودند تا نگاه‌های خود را در نظام حاکم کنند، افزود: در این شرایط امام راحل هوشمندانه ایستادگی کرد و جمهوری اسلامی ایران را عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی در دوران دفاع مقدس با استفاده از جنگ نظامی به دنبال فروپاشی نظام بود، اظهار کرد: استکبار جهانی در ادامه دشمنی‌های خود در عرصه سازندگی از ورود امکانات به روز در ایران جلوگیری و مانع از استفاده کشور از فناوری‌های روز دنیا شد که به همین دلیل برای دستیابی به استقلال از تفکر جوانان استفاده کردیم که در بسیاری از موارد رشد بزرگی به همراه داشت.

سردار مجیدی در همین خصوص با اشاره به پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور به ارائه مصادیقی در این رابطه پرداخت و عنوان کرد: قبل از انقلاب، کشور واردکننده تجهیزات نظامی بود اما بعد از آن در مسائل نظامی خودکفا شده به طوری که حتی به کشور صادرکننده تجهیزات نظامی تبدیل شدیم.

وی با بیان اینکه در مسیر پیشرفت انقلاب، نیاز کشور به استفاده از علم و فناوری بیشتر شد، تصریح کرد: به همین دلیل کشور به سمت تولید انرژی هسته‌ای حرکت کرد که در این شرایط دشمن بار دیگر دشمنی خود راهویدا و اقدام به ترور دانشمندان هسته‌ای کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید بر اینکه دشمنان هیچ‌گاه دست از دشمنی با انقلاب اسلامی برنداشته و همواره در صدد ضربه به نظام و انقلاب بودند، افزود: دشمنان همواره در مقابل حرکت پوینده و زنده انقلاب صف‌آرایی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در چهلمین سال پیروزی انقلاب دشمنان با توطئه‌های مختلف در تلاش بودند تا انقلاب به 40 سالگی خود نرسد، عنوان کرد: به لطف و عنایت خداوند مردم بصیرو آگاه جمهوری اسلامی تمام خطرات را احساس کرده و با وجود فشارها و مشکلات اقتصادی، در کنار رهبر توانستند تمامی توطئه‌ها را خنثی کنند.

سردار مجیدی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب و گذشته پرحماسه انقلاب اسلامی برای نسل جدید تاکید و بیان کرد: در این زمینه باید تمامی نهادها، دستگاه‌ها و رسانه‌ها ورود پیدا کنند و نشان دهند که نظام و انقلاب اسلامی با مشکلات و سختی‌های بسیار دست و پنجه نرم کرده تا توانسته امروز در یک سطح بالایی در جهان اثرگذار باشد.

* راه‌اندازی 10هزار و 100 گروه جهادی در استان همدان

وی در بخش دیگر سخنان خود به تشریح اقدامات صورت گرفته در سپاه انصارالحسین(ع) در طول سال‌های اخیر اشاره و اظهار کرد: عمده اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در سپاه انصارالحسین(ع) با توجه به بکارگیری بسیج به صورت مردمی بوده که توسط سپاه سازماندهی شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان به راه‌اندازی 10هزار و 100 گروه جهادی در راستای محرومیت‌زدایی در استان اشاره و بیان کرد: با راه‌اندازی بسیج از سال 1379 تاکنون گروه‌های جهادی فعالیت‌های مختلفی در عرصه‌های گوناگون انجام دادند که شامل گروه‌های جهادی دانشجویی، دانش‌آموزی، جامعه پزشکی، طلاب، جامعه زنان، مساجد و محلات، مهندسی کشاورزی، مهندسی عمران، ورزشکاران، فرهنگیان، حقوقدانان، کارگری و کارمندی هستند.

وی با بیان اینکه 150هزار نفر در10هزار و 100 گروه جهادی سازماندهی شدند، افزود: یک هزار 90 نفر از افراد سازماندهی شده در گروه‌های جهادی آقا و 60هزار نفر از خانم‌ها هستند.

سردار مجیدی به برگزاری اردوهای راهیان نور به عنوان یکی دیگر از اقدامات سپاه انصارالحسین(ع) اشاره و بیان کرد: یکی از فعالیت‌های اثرگذار سپاه در عرصه فرهنگی برگزاری اردوهای راهیان نور برای اقشار مختلف است که به وسیله آن دفاع مقدس به خوبی به نسل‌های جدید معرفی می‌شود.

وی از اعزام یک میلیون دانش‌آموز همدانی به اردوهای راهیان نور در طول سال‌های اخیر سخن به میان آورد و تصریح کرد: علاوه بر این راهیان نور دانشجویی به تعداد 40هزار نفر و راهیان نور محلات به تعداد یک میلیون و500 هزار نفر برگزار شد .

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان به ارائه خدمات پزشکی برای 234 هزار نفر توسط سپاه انصارالحسین(ع) در طول سال‌های اخیر اشاره و اظهار کرد: خدمات فرهنگی نیز به تعداد 20هزار مورد نیز در سطح استان ارائه شده است.

وی از توزیع 250 هزار بسته حمایتی به خانواده‌های بی‌بضاعت توسط سپاه انصارالحسین(ع) طی سال‌های اخیر خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این در راستای محرومیت‌زدایی 500 مورد جهیزیه برای نوعروسان تهیه شده است.

*انجام 40 هزار پروژه توسط سپاه در چهلمین سال انقلاب

سردار مجیدی به انجام 7 هزار و 48 پروژه در عرصه‌های عمرانی توسط سپاه انصارالحسین(ع) در سطح استان اشاره و تاکید کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال 61 میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده است که برای 8 هزار و 384 نفر اشتغال ایجاد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در دو سال اخیر از انجام 22 پروژه توسط این قرارگاه خبر داد و بیان کرد: برخی از این پروژه‌ها به بهره‌بردای رسیده و برخی دیگر در دست اقدام است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) با بیان اینکه امسال در چهلمین سال انقلاب در کل کشور 40 هزار پروژه توسط سپاه انجام خواهد شد، افزود: سهم استان همدان یک هزار و40 مورد است که 50 درصد آن در دست اقدام و 50 درصد آن از روز 13 بهمن ماه آغاز خواهد شد که ساخت خانه برای نیازمندان به تعداد90 خانه، 26 کارگاه اشتغال برای جوانان، احداث مجموعه فرهنگی به تعداد 17مورد، بهسازی و راه روستایی به تعداد 9پروژه ، ابرسانی برای روستاها به تعداد50 پروژه، حل مشکلات مدارس روستایی به تعداد 195 مدرسه، انتقال آب شرب و احداث کانال به تعداد 20 مورد از جمله این پروژه‌ها است.

وی با تشریح برنامه‌های اجرایی دهه فجر توسط سپاه انصارالحسین(ع) از برگزاری یک هزار و 800 برنامه در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: برگزاری جلسات بصیرتی به تعداد یک هزار و 200 مورد، یادواره شهدا به تعداد 30 مورد، تجلیل از 40 مدیر انقلابی از ابتدا تا کنون توسط بسیج کارمندی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، برگزرای حلقات صالحین در محل نماز جمله به تعداد 5هزار حلقه، برپایی میز خدمت به تعداد 400مورد، ایجاد صندوق های قرض الحسنه به تعداد160صندوق، برپایی جشن 22بهمن و مراسم نور افشانی در شب 22 بهمن، تجلیل از40 بازاری انقلابی توسط بسیج اصناف از جمله این برنامه ها است.

سردار مجیدی از برگزاری مجمع عالی بسیج با حضور دکتر زاکانی در دهه فجر خبر داد و بیان کرد: این مراسم روز 14 بهمن ماه در سالن انصار برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات