خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام سید محمد دلبری گفت: هرچند اندیشمندان غربی می‌گویند نسل سوم و چهارم انقلاب از ارزش‌ها فاصله گرفته‌اند اما برداشت ما این است که نسل‌های سوم و چهارم انقلاب باارزش‌تر از نسل‌های قبلی بوده و هستند و آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل انقلابی را سرلوحه کار خودشان قرارداده‌اند.
کد خبر: ۹۱۰۶۲۴۹
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان؛ حجت‌الاسلام سید محمد دلبری ضمن توصیه خود و نمازگزاران جمعه گالیکش به رعایت تقوا الهی و ترک گناهان و محرمات و ضمن تبریک فرار رسیدن دهه مبارک فجر انقلاب گفت: 12 بهمن پیروزی اراده ملت و رهبری بر طاغوتیان بود.

وی افزود: امروز مصادف با بازگشت پیروزمندانه حضرت امام (ره) به میهن اسلامی پس از سال‌ها تبعید و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی است.

خطیب جمعه گالیکش تصریح کرد: امام نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی و ادامه آن داشتند و مقام عظمای ولایت هم در پیروزی انقلاب و استمرار آن به وظیفه خود به نحو احسن عمل کردند.

حجت‌الاسلام دلبری افزود: امام خمینی (ره) بااینکه یک مرجع دینی و رهبر انقلاب بودند اهداف آینده این نظام مقدس را به‌درستی ترسیم کردند؛ واقعیت‌ها را گفتند و مردم را به میدان آوردند، مردم هم آمدند در کنار امام قرار گرفتند و شهدای زیادی را برای رسیدن به اهدافی که مدنظر بود تقدیم این نظام مقدس کردند.

امام‌جمعه گالیکش اظهار داشت: هرچند دولت‌های فرانسه و آمریکا دست به شیطنت‌های زیادی زدند تا مانع ورود امام خمینی (ره) به کشور شوند اما حمایت انقلابی ملت و اراده الهی امام راحل به بازگشت دو عامل تحقق این پیروزی شد.

وی افزود: امام راحل پس از 15 سال تبعید و دوری از وطن وارد کشور شدند و مورد استقبال مردم و انقلابیون قرار گرفتند؛ این استقبال به طول 33 کیلومتر از فرودگاه مهرآباد تا بهشت‌زهرا و با شرکت جمعیت 5 الی 8 میلیون نفری انجام شد؛ 10 روز پس از ورود امام به کشور و سخنرانی در بهشت‌زهرا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و رسماً نظام 2500 ساله شاهنشاهی سرنگون شد و مردم جمهوری اسلامی ایران را انتخاب کردند.

خطیب جمعه گالیکش بیان داشت: امام راحل با آمدنشان به‌منزله یک خورشیدی درخشانی بودند که به قلب انسان‌ها و ملت‌هایی که مظلوم واقع‌شده بودند درخشید و آن‌ها را نورانی کرد؛ امروزه این نورانیت پس از 40 سال هنوز ادامه دارد و همه‌جا را منور کرده است.

اما جمعه گالیکش افزود: 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و دستاوردهای بزرگی را این نظام مقدس داشته و مسئولین آن‌ها را برای مردم بازگو و تجزیه، تحلیلی و تفسیر کنند.

وی گفت: همه ما باید در برنامه‌های 40 سالگی انقلاب اسلامی شرکت داشته باشیم؛ توصیه می‌کنم با تقارن ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س) این برنامه‌ها رنگ و بوی فاطمی داشته باشد و خروجی آن تقویت وحدت بین مسلمانان جهان اسلام باشد.

حجت‌الاسلام گفت: از همان روزهای اولیه انقلاب استکبار جهانی به رهبری آمریکا مقابل ایران ایستاد و ذلیل شد؛ سیاست‌های غلط آمریکا در جهان همه با شکست روبرو شده است که بیشترین شکست‌های آمریکا را در مقابله با ایران اسلامی و جریان مقاومت می‌توانیم اشاره‌کنیم.

خطیب جمعه گالیکش با اشاره به 20 شکست بزرگ آمریکا در 40 سال گذشته گفت: کودتای ژنرال هایزر آمریکایی در آستانه پیروزی انقلاب، رسوایی آمریکا در جریان تسخیر لانه جاسوسی، شکست آمریکا در طبس، شکست آمریکا در کودتای نوژه، ناکامی آمریکا در جنگ تحمیلی، شکست عملیات تحریم تسلیحاتی در جریان جنگ تحمیلی، شکست درزمینهٔ ابعاد نظامی پرونده هسته‌ای ایران، شکست در جنگ افغانستان، عراق، یمن، لبنان، شکست در پروژه داعش و برکناری بشار اسد، شکست در شورای امنیت در خصوص حقوق بشر ایران، شکست طرح تابستان داغ، شکست در حل مسئله فلسطین، شکست در توطئه‌های امریکا در فتنه سال 88، شکست پروژه‌های خاورمیانه‌ای آمریکا، ناکامی و شکست در برابر حزب‌الله لبنان ازجمله 20 شکست بزرگ آمریکا در 40 سال گذشته از ایران و جبهه مقاومت بوده است.

به گفته امام‌جمعه گالیکش این شکست‌ها عاقبت کسی است که مقابل ایران اسلامی و جهان اسلام بایستد، بازهم هر چه شیطنت داشته باشند شکست خواهند خورد.

وی با اشاره به اینکه جوانان انقلاب کلیدواژه عبور از مشکلات کشور هستند گفت: در چهار دهه‌ای که از عمر بابرکت انقلاب اسلامی گذشته است؛ ما چهار نسل را داشتیم، نسل‌های اول انقلاب کسانی بودند که در شکل‌گیری نظام انقلابی وارد صحنه شدند؛ به‌فرمان حضرت امام راحل عمل کردند، نسل دم انقلاب کسانی بودند که علاوه در مشارکت در شکل‌گیری انقلاب اسلامی به تثبیت و پاسداری از انقلاب اسلامی در قالب جهاد و شهادت و ایجاد دولت اسلامی مبادرت ورزیدند.

حجت‌الاسلام دلبری افزود: نسل‌های سوم و چهارم انقلاب کسانی هستند که ثمره این انقلاب بوده و هستند و در انقلاب و در این چهار دهه تربیت‌شده‌اند؛ هرچند اندیشمندان غربی می‌گویند نسل سوم و چهارم انقلاب از ارزش‌ها فاصله گرفته‌اند اما برداشت ما این است که نسل‌های سوم و چهارم انقلاب باارزش‌تر از نسل‌های قبلی بوده و هستند و آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل انقلابی را سرلوحه کار خودشان قرارداده‌اند.

خطیب جمعه گالیکش اضافه کرد: نسل سوم و چهارم ازنظر تحصیلات، تقوا، ارزش‌مداری ولایت محوری آمادگی کامل دارند برای واگذاری امور به آن‌ها؛ اگر امروز کشور در حوزه اقتصادی، اجتماعی، با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کنند که تبعات آن کم‌وبیش معیشت و آرامش عمومی مردم را هدف قرارداده باید به سراغ نسل‌های سوم و چهارم انقلاب برویم.

وی تصریح کرد: نسل‌های اول و دوم انقلاب دیگر رمقی برای کار کردن ندارند؛ پس چقدر خوب است که بیایند امورات را در اختیار نسل سومی‌های انقلاب قرار دهند همان‌هایی که تاکنون فرصت نشده به این مردم خدمت کنند.

امام‌جمعه گالیکش اظهار داشت: بسیار خوب است نسل اولی‌ها و دومی‌ها بیایند این فرصتی که سخاوتمندانه انقلاب در اختیار آن‌ها قرارداد در اختیار نسل سوم قرار دهند؛ تا آن‌ها بیایند و برای رسیدن به اهداف بزرگ‌تر در کنار هم قرار بگیرند و از تجربیات آن‌ها استفاده کنند؛ اگر این کار را بکنیم در آینده کشور با مدیریان جهادی و ولایی روبرو خواهد شد.
حجت‌الاسلام دلبری افزود: یکی از راه‌ها برای گذشتن از این گذرگاه بسیار مهم همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند بها دادن به جوان‌ها است، تا بافکر بازی، تخصص و مساعدت آن‌ها بتوانیم به اهداف بزرگی نائل بشویم.

خطیب جمعه گالیکش در پایان گفت: در آستانه یوم‌الله 22 بهمن قرار داریم؛ همان 22 بهمنی که روز شکست دشمن است؛ هرچند در این چهل‌ساله عمر بابرکت انقلاب اسلامی همه 22 بهمن‌ها مهم بوده اما امسال برای اینکه نتیجه 40 سال ایستادگی و پایداری و مقاومت ملت ایران را به دشمنانی که آشکارتر از گذشته دشمنی می‌کنند نشان دهیم اهمیت صدچندان دارد؛ وعده همه ما در سراسر ایران اسلام متحد و منسجم در یوم‌الله 22 بهمن امسال خواهد بود.

جلال پاکنژاد خبرنگار خبرگزاری بسیج

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها