حجت الاسلام عبدالله پور در نشست اعتقادی حوزه حضرت زینب(س) قرچک با ابراز اینکه زمین با چرخش دور خورشید چهار فصلش کامل می شود، گفت: اما انسانها تنها با چرخش به دور ولایت کامل می شوند.
کد خبر: ۹۱۱۴۰۲۲
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست بصیرتی اعتقادی با موضوع نصرت های الهی در پایگاه حضرت ام البنین(س) حوزه حضرت زینب(س) قرچک صبح امروز با سخنرانی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه پانزده خرداد قرچک برگزار شد.

حجت الاسلام حسین عبدالله پور در این نشست ضمن گرامیداشت وفات حضرت ام البنین(س) و پاسداشت یاد ۲۷ شهید مرزبان بیان کرد: گام دوم انقلاب همانند گام اول با سرخی شهادت شروع شد و این نکته یعنی باید برای با خدا بودن هزینه کرد.

وی ادامه داد: همواره جزای خیر نصیب شهیدان می شود چرا که بهشت را به بها دهند و نه به بهانه، در زندگی عادی هم  این منطق جاری است، فردای قیامت کسی بی عمل نمی تواند مدعی جزای خیر باشد.

این مقام مسؤول با تأکید بر اهمیت مسأله تربیت، عنوان کرد: با رفتن نزد یک روانشناس کار ما حل نمی شود چرا که تربیت اصلی نزد خدا و تنها او مربی واقعی بشر است، اگر گفته های روانشناسی با روح الهی همراه نباشند فرزند ما تربیت نمی شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: زمین به دور خورشید می چرخد، در این چرخش چهار فصلش کامل می شود اما ما انسانها تنها با چرخش به دور ولایت کامل می شویم و غیر این راه راهی نیست، اگر دور کعبه که یک نماد و جسم است، می چرخیم و طوافش می کنیم یعنی اینکه در واقع ما به دور ولایت الهی می چرخیم.

کارشناس مذهبی با تشریح ولایت عام و خاص، اضافه کرد: ولایت خدا در زمین به پیامبر و بعد از آن به ائمه و بعد به همه مؤمنین در اعصار مختلف واگذار شده است، ائمه هم در زمان خودشان نماینده داشتند، احمد بن اسحاق قمی نماینده ویژه امام حسن عسکری(ع) در شهر قم بودند و حضرت به مردم قم گفتند که همه مشکلات خود را به ایشان مراجعه کنید که مورد تائید ما است؛ این کار نوعی از ولایت عام محسوب می شود.

وی با اشاره به آیه "إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا"آیمان آورندگان را دارای شرایط ولایت خواند و گفت: در هر عصری ولی فقیه مجتهد جامع شرایط حجت امام(ع) بر ما می شود و فردای قیامت اگر کسی نبود امام را بهانه کند، در جواب می فرمایند که مگر فلان شخص مجتهد نبود، طبق این آیه افراد مؤمن و جامع الشرایط می توانند رهبر و ولی مردم شوند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج قرچک با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تشریح کرد: این کشور سرتاسر بانصرت الهی و ملت پای کار همراه بوده است، با قبول رهبری الهی و شریعت آسمانی هر ملتی پیشتاز، الگو و سرمشق می شود، حال کنونی جامعه ما این است که امام در استقامت الگوی سایر ملت ها شده است.

وی با اشاره به آیه "وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ‌"، نصرت را تنها از سوی خدای یگانه دانست و افزود: متأسفانه گاهی با مراجعه به دیگری از خدا غافل می شویم درحالی که دیگران تنها می توانند وسیله رسیدن به خدای بزرگ‌ باشند.

حجت الاسلام عبداله پور تصریح کرد: ملتی که شریعت و ولایت الهی را قبول کرد نصرت الهی هم شامل حالش می شود، چهل سال است ملت ما با معجزه پیش می رود، در هشت سال دفاع مقدس چهل کشور با ما جنگیدند و ما با امدادهای الهی پیروز شدیم، در زمان جنگ بدون آنکه ما تجربه جنگ داشته باشیم هزاران نظامی را اسیر کردیم در صورتی که عراقی ها اکثراً غیر نظامی ها را اسیر می کردند.

وی ادامه داد: حتی آزادی اسرای ایرانی نصرت الهی بود چرا که صدام به کویت حمله کرد و چون خواستار کمک از ایران شد به این ترتیب یکطرفه شروع به آزاد کردن اسرای ایرانی کرد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه 15 خرداد در پایان ابراز کرد: معجزه و نصرت الهی نه فقط مختص جامعه بلکه شامل خانواده هم می شود و با توسل به ائمه می توانیم از کمک آنها بهرمند شویم، در همین مشکلات اقتصادی روز جامعه باید دانست که ‌ما خدا را داریم، جوانان شهادت طلب را داریم که جلوی دشمن سپر و مدافع کشور می شوند و خود این امنیت فعلی که در خیلی از جوامع غربی و اروپایی وجود ندارد؛ از نصرت الهی است./

ارسال نظرات