خبرهای داغ:
یالوم، روانپزشک روسی است که تاکنون آثاری داستانی از او منتشر شده که به شناخت روان و پیچیدگی‌های درون انسان کمک شایانی می‌کند. «شدم آنکه هستم» خاطراتی است از او و زندگی‌ پیچیده‌اش.
کد خبر: ۹۱۲۶۳۸۷
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، «شدم آنکه هستم؛ خاطرات یک روانپزشک»، نوشته اروین د. یالوم با ترجمه مهرنوش شهریاری از سوی نشر قطره روانه بازار کتاب شد.

اروین د. یالوم با بررسی زندگی دیگران داستان‌های فراوانی خلق کرده است. شدم آنکه هستم، خاطرات دور زندگی خود اوست. در این کتاب او زندگی‌اش را با دیدگاه درمانی خود بررسی می‌کند و به کاوش در ارتباطاتی می‌پردازد که او را ساخته و به کار پیشگامانه‌اش در روان‌درمانی مشهور کرده است.

یالوم از اولین نسل کودکان مهاجر یهودی روس است که در محله‌ای از طبقه اجتماعی پایین در واشنگتن دی‌سی بزرگ شده. او تصمیم می‌‌گیرد که از آن محدوده فرار کند و پزشک شود. تکامل باورنکردنی او به گونه‌ای دنبال می‌شود که ما شاهد آغاز این روند از دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد در میان تحولات فرهنگی دهه 1960 هستیم. او به نوشتن داستان‌هایی روی می‌آورد که به شناخت بیشتر روان انسان و شهرت جهانی او منجر می‌شود.

یالوم کار انقلابی خود را در روان‌درمانی گروهی آغاز می‌کند و به مسیر تحولی می‌پردازد که او را به پیشروترین متخصص روان‌درمانی اگزیستانسیال تبدیل کرده است، روشی که براساس نظریه‌های متفکران بزرگ در طول سال‌ها ترسیم شده است. او در بسیاری از کتاب‌هایش مانند شوپنهاور و وقتی نیچه گریست نشان می‌دهد که چگونه روان‌شناسی و فلسفه می‌تواند بینش جدیدی نسبت به موقعیت‌های انسانی ایجاد کند. در هم آمیختن عشق و داستان‌های بیماران به یادماندنی با داستان‌های شخصی‌اش باعث می‌شود که خوانندگان این کتاب با تکنیک‌های درمانی یالوم، فرایند نوشتن و زندگی خانوادگی او نزدیک‌تر شوند.

بیشتر بخوانید

نشر قطره چاپ دوم این اثر را در 464 صفحه و به قیمت 50 هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها