رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی برای احیای دریاچه ارومیه باید تلاش کنند.
کد خبر: ۹۱۲۹۹۸۰
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳

رسول جلیلی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید فراخور وظایف سازمانی و ذاتی خود در راستای احیای دریاچه ارومیه گام بردارند که سازمان جهاد کشاورزی نیز به سهم خود در این زمینه فعالیت خواهد کرد.

وی با اشاره به برنامه‌ها و وظایف سازمان جهاد کشاورزی استان، اظهار کرد: مشارکت در احیای دریاچه ارومیه و افزایش درآمد کشاورزان با حفظ منابع طبیعی و محیط زیست از مهمترین برنامه‌های سازمان در سال جاری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: سال‌های خشکسالی تمام نشده و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و تجهیز اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری از اولویت‌های سازمان است.

وی افزود: در راستای تحقق شعار محوری سال، برنامه راهبردی بخش کشاورزی تدوین شده که عملیاتی کردن این برنامه در سال جاری موجب تداوم تولید و توسعه پایدار کشاورزی خواهد شد.

جلیلی با تقدیراز توجه امام جمعه ارومیه به بخش کشاورزی و تبیین همیشگی جایگاه این بخش در رونق اقتصادی استان در خطبه‌های نماز جمعه، ادامه داد: آذربایجان‌غربی با تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب قطب اول این محصول در کشور به شمار می‌رود که صادرات سیب با هدف تنظیم بازار شب عید از ابتدای اسفند ماه سال گذشته ممنوع شده بود و با پیگیری‌های استاندارآذربایجان‌غربی و مکاتبات سازمان جهاد کشاورزی و همچنین مساعدت وزیر صنعت، معدن و تجارت، ممنوعیت صادرات سیب درختی استان لغو شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: نقش‌آفرینی بخش کشاورزی در جهت مقابله با تحریم‌های ظالمانه و تامین امنیت غذایی در سال رونق تولید مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: توکل به خدا، اتکا به توان تولید داخلی و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مهمترین عامل عبور از تحریم‌های ظالمانه و بحران‌ها هستند.

انتهای پیام

ارسال نظرات