خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت صاحب الزمان(عج)

معلم باید اختلافات جامعه را حل نماید

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) حجت الاسلام رحمت الله صادقی در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد که در مسجد جامع نجف آباد برگزار شد گفت: در وصف معلم و شأن معلم همان بس که خدا اول معلم عالم است و در واقع شغل معلمی شغل انبیا است.
کد خبر: ۹۱۳۲۹۷۸
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد؛ حجت الاسلام صادقی افزود: خداوند متعال مربی و پرورش دهنده تمام عالمیان است و پس از آن انبیاء و ائمه معلم بشریت هستند. حضرت زهرا و حضرت زینب نیز کلاس درس برگزار می کردند و معلم بودند.
وی ادامه داد: معلم را به شمع شبیه کرده اند که می سوزد و بهترین دوران زندگی خود را نثار متربیان می کند. مقام معلم اینقدر بالا است که در قرآن کریم امده است که برای یاد گرفتن یک مطلب حضرت عزیر 100 سال میرانده می شود و دوباره زنده می گردد.
صادقی تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند مجالست با معلمانی باید انجام شود که پنج ویژگی را داشته باشند. اولین ویژگی این است که معلم متربی را از شک به یقین برساند؛ کسی که به وجود خدا شک دارد را به باور به خدا برساند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) ادامه داد: دومین ویژگی معلم این باید باشد که فرد را از تکبر به تواضع و فروتنی برساند. و سومین ویژگی آن است که متربی را از ریا به اخلاص برساند.
وی افزود: چهارمین ویژگی معلم این باید باشد که متربی را از عداوت و دشمنی به دوستی برساند و اختلافات را حل نماید. سرچشمه بسیاری از اختلافات از یک معلم بوده است؛ معلم باید اختلافات جامعه را حل نماید. سرچشمه وهابیت، بهائیت و... یک معلم کثیف بوده است.
صادقی خاطرنشان کرد: پنجمین ویژگی معلم این است که ولنگاری فرهنگی و اقتصادی را به زهد تبدیل نماید؛ اگر معلم این ویژگی ها را داشت در دل مردم جای خواهد گرفت.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) گفت:بسیاری از معلمان در دفاع مقدس هم درس می دادند و هم درس می گرفتند؛ هم شهید می شدند و شهم شهید می پروراندند.
وی در پایان گفت: همسر شهید مطهری می گوید ندیدم یکبار در قنوت نمازش آیه افوض امری الله را نخواند و گریه نکند؛ شهید مطهری در برابر خدا خاضع بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار