خبرهای داغ:
عمق این کار فمنیستی زنان با شعار آزادی و گرفتن حق زنانه یک نوع مردسالاری پنهان نهفته است. نگاهی به نتیجه و اثر اهمیت دادن به ورزش مردان میان دختران و بی اعتنایی و کم اهمیتی ورزش زنان به خوبی نشان می دهد که این نوع رفتار چه آسیبی به ورزش زنان و کیفیت آن وارد می کند.
کد خبر: ۹۱۳۴۲۴۳
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، نگاهی به وقایع تلخی که در حاشیه بازی های فوتبال لیگ برتر ایران رخ می دهد، حاکی از نوعی شیوع ناهنجاری در محیط اجتماعی است که از سکوی تماشاچیان بیرون زده است. فوتبال ورزش مهیج و مفرحی است. حساسیت های بازی های لیگ برتر فوتبال ایران نیز این روزها به نقطه جوش خود رسیده است. تلاقی بازی های تیم هایی که برای قهرمانی تلاش می کنند و نمی خواهند از کورس رقابت عقب بیفتند هم سر جای خود اما تولید این حد از خشونت در نوع خود یک مسئله جدی و قابل تامل است.
اینکه در حاشیه مسابقات ورزشی چه می گذرد نشان دهنده‌ نوعی سقوط فرهنگ و اخلاق است که متاسفانه در بازی‌های فوتبال لیگ برتر مستتر است اما قابل توجیه نیست و بر روی آن باید بسیار کار کرد منتها این مسأله را مورد تاکید قرار می دهد که سکوی تماشاچیان فوتبال و حاشیه بازی های فوتبال مکان فرهنگی نیست و حضور کودکان و زنان در این جایگاه با مخاطرات فراوانی روبرست.
تصویر دلخراش پدر و پسری که در میان سنگ پرانی تماشاگران خشمگین گیر افتاده‌اند و با ترس و وحشت به جای هیجان و لذت در ورزشگاه دیده می شوند نشان دهنده واقعیت موجود چنین مکانی است.
گزارش هایی که گوشه و کنار این حوادث به گوش می رسد نشان دهنده فضای نامطلوبی است که در حواشی بازی های فوتبال وجود دارد. در این خصوص بعضی از استعمال مواد مخدر و مشروبات الکی توسط برخی از افراد خارج از ورزشگاه خبر داده‌اند.
حالا در این بلبشو بعضی از گروه های سیاسی برای جلب نظر قشر خاصی شعار حضور زنان در ورزشگاه ها را می دهند. شعاری که هر چقدر داغ شود منافع حزبی و سیاسی عده خاصی را تامین می‌کند اما این افراد به تبعات این موضوع فکر نمی کنند.
بار ها تاکید شده است که حضور زنان در ورزشگاه ها خصوصا تیم های فوتبال چندان فرهنگی نیست و به ارتقاء سطح اجتماعی آنان کمک نمی کند. اما به طور کاملاً کاذب این موضوع تبلیغ می شود و دختران پسر پوش وارد ورزشگاه می شوند. موضوعی که با استقبال رسانه های ضدانقلاب و برخی از رسانه‌های خاص ایرانی به نوعی برای آنان تشویق محسوب می شود و آنها سعی می کنند بیشتر خود را در این خصوص مطرح کنند.
در واقع خود "پسرپوش" شدن دختران و حضور آنان در ورزشگاه ها حاکی از این موضوع است که نظارت کافی در این مکان ها صورت نمی گیرد زیرا بیشتر این افراد با نگاهی ساده قابل شناسایی هستند. از سوی دیگر درحالی این نوع حضور مخفی دختران در سکوی تماشاگران فوتبال مورد تشویق و حمایت رسانه ای برخی گروه های سیاسی قرار می گیرد که سکوی تماشاچیان فوتبال زنان اغلب خالی از تماشاگر است. سوال اساسی اینجاست که آیا حضور زنان به عنوان تماشاگر در بازی‌های مردان باعث رشد اجتماعی و ورزشی زنان می شود یا مردان؟ درواقع در عمق این کار فمنیستی زنان با شعار آزادی و گرفتن حق زنانه یک نوع مردسالاری پنهان نهفته است. نگاهی به نتیجه و اثر اهمیت دادن به ورزش مردان میان دختران و بی اعتنایی و کم اهمیتی ورزش زنان به خوبی نشان می دهد که این نوع رفتار چه آسیبی به ورزش زنان و کیفیت آن وارد می کند.
از سوی دیگر اشخاص و گروه های سیاسی که منفعت طلبانه شعار زنان در ورزشگاه را می دهند آیا اجازه حضور خانواده های خود در این مکان ها را می دهند. تا به امروز که این اتفاق نیفتاده است. هرچند موضوع کاملا سیاسی و به اسم ارتقاء اجتماعی زنان انجام می شود اما به قول معروف این بازی به نام کسی و به کام دیگری است./طنین یاس - امیرحمزه نژاد

ارسال نظرات