خبرهای داغ:

حضور فعال قرارگاه جهادی شهید بقایی در مناطق سیل‌زده خوزستان

قرارگاه جهادی شهید بقایی با حضور فعال در مناطق سیل‌زده به درمان سیل‌زدگان پرداخت.
کد خبر: ۹۱۳۴۷۰۹
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، قرارگاه شهید بقایی برای بیست و پنجمین بار به مناطق سیل‌زده خوزستان گروه درمانی اعزام شد.

در این اردو خدمات درمانی شامل 120 ویزیت پزشک عمومی، 46 ویزیت متخصص زنان، 43 بیمار توسط متخصص داخلی، 31 بیمار توسط تیم دندانپزشکی به مردم منطقه ملاشیه ارائه شد.

پیش از این قرارگاه جهادی شهید بقایی 24 بار کارگروه درمانی به مناطق مختلف سیل‌زده خوزستان از جمله الهایی، سوسنگرد، روستاهای خلیف حیدر و سید خلف، سبحانیه، علاونه فای، چم العبید، گوریه و غیره اعزام کرده بود.

شایان ذکر است قرارگاه جهادی شهیدبقایی بسیج دانشجویی علوم پزشکی اهواز، از دوازدهم فروردین‌ماه در مناطق سیل‌زده خوزستان خدمات درمانی، فرهنگی و عمرانی ارائه می‌کند.

کارگروه درمانی قرارگاه شهید بقایی در مناطق صعب‌العبور نیز در قالب طرح کوله سیار مشارکت داشته است و به صورت میانگین در هر اعزام درمانی 100 الی 200 بیمار ویزیت شده است.

کارگروه عمرانی قرارگاه شهید بقایی شامل تیمی 10 الی 20 نفره از برادران بود که در رفیع، روستای آلبوصیاد و غیره در احداث سیل‌بند همکاری می‌کردند.

کارگروه فرهنگی قرارگاه شهید بقایی نیز با برگزاری حلقه ختم سوره ملک برای بانوان، اجرای نمایش عروسکی و نقاشی و آموزش سوره ضحی برای کودکان و برگزاری مسابقات فوتبال برای پسران در این فعالیت‌ها مشارکت داشته است.

گفتنی است در این اردوها لوازم بهداشتی از جمله هزار شانه، تعدادی شامپو و مواد شوینده و سایر اقلام بهداشتی بین مردم مناطق سیل‌زده توزیع شد. محل تامین اعتبار لوازم بهداشتی مشارکت‌های خودجوش دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بسیجی دانشگاه بوده است.

با توجه به بالا رفتن دما در استان خوزستان و شروع ماه مبارک رمضان و ادامه سکونت بعضی از مردم سیل‌زده در چادرها نیازهای بهداشتی بیش از پیش نیاز است.

قرارگاه جهادی شهید بقایی مدنظر دارد با شناسایی مشکلات مناطق سیل‌زده برای هدایت و سازمان‌دهی سایر گروه‌های جهادی به مناطق سیل‌زده همکاری کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها