خبرهای داغ:
استفاده از ظرفیت عظیم بسیج به عنوان یک نیروی انقلابی در پاسداری از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و در برقراری امنیت امری بی بدیل و کارآمد است.
کد خبر: ۹۱۳۵۹۰۱
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، با تاسیس نیروی مقاومت بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) در آذرماه ۵۸، این شجره طیبه توانست با پشتیبانی از آحاد مردم، دستاورد‌های بزرگی را محقق کند. هشت سال دفاع مقدس و مقاومت و ایثار بی نظیر بسیجیان، از اعزام به جبهه‌ها تا مدیریت و پشتیبانی جنگ و بیشترین آمار شهدای را به خود اختصاص داده است.

بسیج با ورود به عرصه‌های سازندگی و بازسازی شهر‌ها پس از پایان جنگ و ورود به عرصه‌های صنعتی و خدمت رسانی، توانست در آبادانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعال ظاهر شود؛ در این بین با حفظ جایگاه خود در مساجد و محله‌ها و تاسیس پایگاه‌های مقاومت، بسیج توانست در بعد فرهنگی و اجتماعی خیل عظیمی از جوانان را به مساجد و کانون‌های فرهنگی سوق دهد و آنان را متدین و کارآمد تربیت کند که همگان بر فعالیت‌های بی شمار و متعددی در زمینه‌های امنیتی و خدماتی و فرهنگی بسیج واقفیم.
 
طرح حلقه‌های صالحین با کسب همین تجربیات در جذب جوانان به مساجد و پایگاه‌ها شکل گرفت، و این حلقه‌های معرفتی و تربیتی با نظام مندی منسجم و یک پارچه در سطح ملی توانسته است بصیرت افزایی بسیار خوبی در بین جوانان داشته باشد؛ که به گفته بسیاری از نخبگان کشور‌های اسلامی طرحی بی بدیل و پویایی است و جوانان دیگر کشور‌های اسلامی الهام گرفته از همین طرح، فعالیت‌های این چنینی را دنبال می‌کنند.
 
امداد رسانی در سیل‌های اخیر نیز، یکی دیگر از افتخارات بسیج بود که نشان دهد در تمام عرصه‌های خدمت رسانی بدون هیچ چشم داشتی به کمک مناطق درگیر سیل گسیل شود.
 
امروز شاهد آن هستیم که نیروی انتظامی با وظایف و اختیارات بالای خود در سطح جامعه، خواستار استفاده از ظرفیت بسیج است تا بتواند بخشی از رسالت خود را محقق کند.
 
طرح‌های از قبیل: مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی و ایجاد امنیت و مبارزه با بی حجابی و مواد مخدر، همگی به نظر کارشناسان نیروی انتظامی فقط با پشتیبانی و همیاری نیرو‌های بسیجی میسر می‌شود.
 
طرح رضوان یکی از همین طرح‌ها است که در مقابله با فروش و توزیع مواد مخدر، و ناهنجاری‌های اجتماعی چند روزی است به صورت یک طرح ملی با همکاری پلیس و بسیج در حال اجرا می‌باشد.
 
دیدار‌های متعدد فرماندهان عالی نیروی انتظامی و بسیج که به گفته سردار اشتری به دوران طلایی خود می‌باشد، حاکی از تعامل بیشتر این دو نهاد انقلابی را نوید می‌دهد.
 
یادداشت: سید حسن احمدی
ارسال نظرات
پر بیننده ها