خبرهای داغ:
سرتیپ پیری گفت: یکی از برنامه ای شاخص ما، در ایام سوم خرداد، رونمایی از ده عنوان کتاب دفاع مقدس که پنج عنوان کتاب مکتوب و پنج عنوان کتاب صوتی خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۳۵۹۲۱
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، شورای هماهنگی دفاع مقدس و بزرگداشت سوم خرداد به ریاست عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و با حضور مدیران دستگاههای مربوطه در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد.

سرتیپ دوم بهنام پیری مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و دبیر شورای دفاع مقدس استان، در این مراسم بیان کرد: شورای هماهنگی دفاع مقدس که همانند سایر استانها برابر دستور فرمانده کل قوا این جلسه هردوماه یکبار باید برگزار شود. بنیاد حفظ آثار برنامه های فرهنگی زیادی در برابر هجمه های استکبار انجام می دهد که این از وظایف ذاتی این نهاد است.

وی گفت: سوم خرداد و عملیات بیت المقدس پس از 578 روز اشغال با تدبیر شهید صیاد شیرازی در سال 61 با 130 هزار نیروی رزمنده با رمز علی ابن ابیطالب و با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی پس از سه هفته عملیات، انجام شد که مقادیر قابل توجهی اسیر و ابزار و آزادسازی خرمشهر را در پی داشت و مبنایی برای سایر عملیاتهای دوران جنگ شد.

دبیر شورای دفاع مقدس استان قزوین اظظهار کرد: هر ساله بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس در کنار مدیریت استان به پاس بزرگداشت رشادتهای خلق شده برنامه هایی را اجرا می کند. امسال نیز برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است تا بتوانیم این برنامه ها را اجرا نماییم.

سرتیپ پیری عنوان کرد: برنامه های امسال با شعار ما پیروزیم، در کل کشور اجرا می شود. شاخص برنامه ما هم سویی با شعار محوری سال و ضرورت طراحی برنامه ها با این شعار است.

وی افزود: توجه به بعد معنوی و فرهنگی جهاد و ایجاد روحیه مقابله با تهدیدات دشمن، توجه به ظرفیت گسترده فضای مجازی، تقارن ایام شب های قدر با سوم خرداد و توجه به این امر در فضاسازی های شهری همچنین محتوا سازی جذاب و اثرگذار، محوریت فعالیت ما می باشد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان قزوین اضافه کرد: برگزاری نشست تخصصی با اصحاب رسانه، عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده های شهدا بیت المقدس، بهره گیری از فرماندهان عملیات در نمازهای جمعه، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، با مدیریت سپاه پاسداران، سخنرانی مسوولان نیروهای مسلح بعنوان سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه، نشست های تخصصی اصحاب رسانه از برنامه های ما در ایام حماسه سوم خردادماه است.

سرتیپ پیری تصریح کرد: یکی از برنامه ای شاخص ما، در ایام سوم خرداد، رونمایی از ده عنوان کتاب دفاع مقدس که پنج عنوان کتاب مکتوب و پنج عنوان کتاب صوتی خواهد بود.

وی در خصوص هدف تاسیس بنیاد حفظ آثار بیان کرد: این بنیاد در دو بعد فرهنگی و موضع دفاع مقدس در حال فعالیت بوده و در حوزه های سینمایی، چاپ کتاب، تاریخ ادبیات دفاع مقدس، جمع آوری خاطرات دفاع مقدس، همچنین بعد شهدای گمنام که هفتاد و دو شهید گمنام در سی و دو نقطه وجود دارد، فعالیت می کند.

دبیر شورای دفاع مقدس استان قزوین اظهار کرد: همچنین در حوزه زنان بعنوان اسوه های صبر و مقاومت، بخش روحانیون و نقش آنان در دفاع مقدس، پیشکسوتان دفاع مقدس، تشکل های مردم نهاد در استان، با نشرکتاب در حال فعالیت بوده و برنامه ویژه ای در سال 98 برای این گروهها داریم.

این مسوول اضافه کرد: مرکز فرهنگی بیست و دو استان به بهره برداری رسیده که برای استفاده همه مردم است اما متاسفانه در استان ما این اتفاق با کوتاهی در بخش عدم همکاری مدیران و نیز عدم تامین اعتبار انجام نشده است. ما باید به عنوان سربازان انقلاب، کار ارزشی در این زمینه انجام دهیم.

وی با اشاره به ساخت باغ موزه دفاع مقدس گفت: در برنامه ریزی امسال، علاوه بر قول مساعد از سوی دکتر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی کشور، بنا شد تا شورای شهر یک میلیارد تومان به بنیاد حفظ آثار جهت ساخت باغ موزه دفاع مقدس کمک مالی نماید و مجری این طرح نیز جهاد سازندگی استان قزوین می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها