خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: در مجموع از سال 1392 تاکنون 32 میلیارد تومان تسهیلات از طرف بسیج سازندگی پرداخت شده و 3 هزار و 200 کارگاه اشتغال زایی راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۹۱۳۵۹۶۰
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی در جلسه کارگروه استانی ایجاد هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر برنامه های بسیج سازندگی استان با اشاره به گزارش عملکرد سال 97، اظهار کرد: فعالیت‌های بسیج سازندگی در راستای کمک به دولت در زمینه پروژه‌های عمرانی است.

 

وی افزود: در این راستا بسیاری از پروژه‌ها را به صورت مشارکتی با دستگاه‌های اجرایی انجام می‌دهیم.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در سال گذشته اعتبارات دولتی برای 19 پروژه 8 میلیارد و 200 میلیون تومان بود که 5 میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده و با توجه به برنامه زمان بندی پیشرفت فیزیکی آن در حال اجراست.

 

هنری با بیان اینکه با جهاد کشاورزی نیز پروژه‌هایی داشتیم، عنوان کرد: 17 قنات احیا و دو قنات برق‌دار شده است.

 

وی اظهار کرد: در بحث محرومیت‌زدایی نیز تفاهم‌نامه‌هایی در سال 97 منعقد شد.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: در بحث محرومیت‌زدایی نیز 82 پروژه در دهستان‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی تعریف شد.5 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شد و همه اینها به اتمام رسیده و در سال جاری نیز به دنبال معرفی پروژه‌های دیگری هستیم.

 

هنری افزود: در سال گذشته نیز با آستان قدس رضوی پروژه‌هایی اجرا شد که بیشتر در زمینه منابع آبی بوده و در این راستا 81 پروژه با 5 میلیارد و 500 میلیون تومان انجام شد.

 

وی با اشاره به طرح کرامت در 10 محله حاشیه شهر، گفت: در راستای اشتغال‌زایی پروژه‌هایی زیر نظر قرارگاه جواد الائمه (ع) در نظر گرفته شده و تا کنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سال گذشته 326 پروژه در ردیف برنامه‌های بسیج سازندگی بود که بخش عمده آن به پایان رسیده است.

 

هنری ادامه داد: 29 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده بود که 17 میلیارد تومان محقق شد.

 

وی به انعقاد تفاهم نامه‌ای با بنیاد مسکن برای کمک به ساخت مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: در طرح جهاد همبستگی ملی نیز ساخت 450 واحد با همکاری مردم برای استان گلستان را حمایت خواهیم کرد.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سهم حمایتی هر واحد 10 میلیون تومان در نظر گرفته شده که با محوریت مساجد در سطح استان جمع آوری خواهد شد.

 

هنری با اشاره به 40 هزار پروژه کشوری که در زمستان سال گذشته در سطح کشور آغاز شد، افزود: سهم خراسان‌جنوبی 750 پروژه بود که 290 پروژه در حال اجراست که تا کنون 184 پروژه پایان رسیده است.

 

وی با اشاره به مشکلات موجود، اظهار کرد: زمان بَر بودن تامین اعتبار از طرف دستگاه‌های اجرایی برای اجرای پروژه‌های مشارکتی از مشکلاتی است که موجب تاخیر در اجرای پروژه‌ها می‌شود.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: در بحث آبرسانی سیار روستایی نیز بعد از گذشت دوسال و نیم از واگذاری به آب و فاضلاب روستایی هنوز 400 میلیون تومان بدهی که به رانندگان بوده، پرداخت نشده است.

 

هنری با اشاره به ایجاد کارگاه‌های کمک به اشتغال در سال 97، گفت: بیش از 2 هزار و 700 نفر آموزش دیدند.

 

هنری گفت:در بحث کمک معیشت و اشتغال در خصوص توزیع مرغ بومی در بسیاری از نقاط استان اقدام کردیم و هم‌اکنون تعدادی از این مرغ ها به تخم‌گذاری رسیده و برای تکمیل چرخه در بحث بسته‌بندی و فروش تخم مرغ نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

 

وی ادامه داد: در سال جاری نیز بحث توزیع مرغ بومی، دام و طیور را در برنامه خواهیم داشت همچنین برای کمک به بازار فروش برای حوله بافی نیز برای حوله احرام 200 زائر استان اعلام آمادگی کردیم که در صورت تقاضا آمادگی بافت هزار حوله را نیز داریم.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: در خصوص مشاغل خرد نیز در استان بانک اطلاعاتی 250 کارگاه ثبت شده و نهادهای واسطه‌ای نیز شناسایی شده‌اند که تضمین خرید نیز داشته باشد.

 

هنری خاطرنشان کرد: در مجموع از سال 1392 تاکنون 32 میلیارد تومان تسهیلات از طرف بسیج سازندگی پرداخت شده و 3 هزار و200 کارگاه اشتغال‌زایی راه‌اندازی شده است.

 

وی با بیان اینکه در ایام نوروز شاهد رشد قابل توجهی در زمینه حضور جهادگران در استان بودیم، گفت: هم‌اکنون نیز 227 گروه جهادی ثبت شده در استان داریم و در سال گذشته بیش از 19 هزار نفر جهادگر به مناطق مختلف استان در قالب یک هزار و 84 گروه اعزام شدند.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: همچنین در خصوص کمک‌رسانی در شرایط بحران 420 جهادگر با همکاری هلال احمر دوره های امداد و نجات را گذرانده که در صورت بروز بحران آماده اعزام خواهند بود.

 

هنری اظهار کرد: در خصوص حضور در مناطق سیل زده نیز 150 نفر جهادگر به صورت خودجوش با حضور در مناطق سیل زده خدمت رسانی کردند.

 

وی عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت دانشگاه بیرجند شبکه دانشجویی در زمینه صنایع دستی و دام راه‌اندازی شده و در بحث بازاریابی رایزنی‌های زیادی انجام شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: همچنین در خصوص استفاده از کارگاه‌های اشتغال خانگی استان با همکاری خیران مدرسه ساز کار دوخت 12 هزار دست لباس فرم مدارس را بر عهده گرفته که در کارگاه خانگی استان انجام شود.

 

انتهای پیام/

منبع: خاورستان

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها