خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی(ع) تاکستان:

فلسفه مهم روزه داری، کسب تقوای الهی است

حجت الاسلام صادقی گفت: یکی از راه های کسب تقوا گرفتن دست فقرا و کمک به فقرا و صدقه دادن در راه خدا است.
کد خبر: ۹۱۳۵۹۷۹
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

حجت الاسلام رضا صادقی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی(ع) تاکستان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج پیرامون فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان برترین ماه خداست از این جهت نزول قرآن و شب قدر در آن قرار دارد.

وی ادامه داد: رمضان ماهی است که برکت و رحمت و مغفرت در آن است که پیامبر اکرم (ص) فرمودند.یا ایها الناس قد اقبل الیکم شهرا بالبرکته و الرحمته و المغفرة.

صادقی یادآور شد: برکت از این جهت که نفس کشیدن شما در آن تسبیح گفتن خدا است و خوابیدن شما عبادت و روز هایش بهترین روز ها و شب هایش بهترین شب ها و ساعت های این ماه بهترین ساعات است و اعمال در این روزها پذیرفته و دعا مستجاب است و حتی فرمودند شیطان در این ماه در قفل و زنجیر است.

این مسوول ادامه داد: ماه با برکت رمضان بهترین زمان برای بنده خدا است که به درگاه الهی روی آورد و بندگی خدا را بیش از پیش به جا آورد.

وی اضافه کرد: از این روست که پیامبر (ص) فرمودند بدبخت کسی است که از این ماه بگذرد و آمرزیده نشود، پس باید از این فرصت عالی که خداوند برای ما آماده نموده است بهره برداری نمود و عبادات خدا را انجام دهیم از جمله تلاوت قرآن کریم که فضیلت و ثواب تلاوت یک آیه از قرآن برابر ختم قرآن است .

صادقی با اشاره به فلسفه روزه داری در ماه مبارک رمضان اذعان کرد: فلسفه مهم روزه تقوا است که بزرگان دین فرمود : روزه داری باعث می شود تقوای الهی بدست بیاید .

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه تاکستان در خاتمه گفت: یکی از راه های کسب تقوا گرفتن دست فقرا و کمک به فقرا و صدقه دادن در راه خدا است، دین اسلام علاوه بر توجه به زندگی فردی همواره بر زندگی اجتماعی و کمک به همنوعان تاکید دارد و به ویژه در این ماه مبارک باید بیشتر نسبت به اطراف خود دقت داشته باشیم.

 7001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها