حجت‌الله کریمی گفت: در نمایشگاه امسال چهار عنوان روزشمار ارائه‌شده است که همگی به‌تازگی منتشرشده‌اند.
کد خبر: ۹۱۳۶۳۰۶
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الله کریمی مدیریت مطالعات تاریخی و روزشمار جنگ ایران و عراق مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به تولیدات جدید این بخش که در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه‌شده، اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه امسال چهار عنوان روزشمار ارائه‌شده است که همگی به‌تازگی منتشرشده‌اند.

 

وی به معرفی این آثار پرداخت و عنوان کرد: کتاب ۳۱ روزشمار جنگ ایران و عراق با عنوان «آغاز جنگ نفتکش‏ها» است که تحقیق و تدوین این کتاب توسط دکتر محمود یزدانفام انجام‌گرفته است.

 

کریمی افزود: کتاب مذکور شامل حوادث و رخدادهای نظامی و سیاسی روز از دوره جنگ عراق و ایران از ۱/۲/۱۳۶۳ تا ۱۹/۴/۱۳۶۳ است.

 

وی بابیان اینکه دومین جلد کتاب چهل و دوم روزشمار جنگ ایران و عراق است دومین اثر تازه منتشرشده در مدیریت روزشمار است، توضیح داد: عنوان این کتاب «آزادسازی مهران» است و تحقیق و تدوین این کتاب توسط مهدی حاجی خداوردی‌خان از راویان مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس انجام‌شده است. کتاب مذکور شامل وقایع و حوادث ۳۴ روز از دوران جنگ تحمیلی از ۱۵/۳/۶۵ تا ۱۷/۴/۶۵ می‏‌باشد.

 

 

 

مدیریت مطالعات تاریخی و روزشمار جنگ ایران و عراق مرکز از جلد ۳۲ روزشمار جنگ ایران و عراق به‌عنوان سومین اثر نام برد و گفت: تحقیق و تدوین این کتاب را یعقوب نعمتی وروجنی و حجت‏الله کریمی انجام داده‌اند و با عنوان «رکود در جبهه؛ تحرک در دیپلماسی» منتشرشده است.

 

وی ادامه داد: کتاب شامل رخدادهای نظامی و سیاسی ۷۳ از دوران جنگ ایران و عراق از تاریخ ۲۰/۴/۱۳۶۳ تا ۳۰/۶/۱۳۶۳ است.

 

کریمی با اظهار بر اینکه اولین جلد از کتاب سیزدهم روزشمار جنگ ایران و عراق است با عنوان «تداوم اشغال و بحران» اثر دیگری است که منتشرشده است، بیان کرد: این جلد از روزشمار شامل حوادث ۴۱ روز از دوران جنگ تحمیلی از ۱/۱/۱۳۶۰ تا ۱۰/۲/۱۳۶۰ می‌باشد و تحقیق و تدوین آن را دکتر فرهاد درویشی و محمد محمدپور بر عهده داشته‌اند.

 

وی در خاتمه از انتشار اولین جلد از کتاب پنجاه و سوم روزشمار جنگ ایران و عراق خبر داد و گفت: تحقیق و تدوین اولیه این کتاب را مرحوم دکتر حسین اردستانی رئیس فقید مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس انجام داده بود و پس از فوت ایشان یدالله ایزدی با انجام تحقیقات تکمیلی تدوین نهایی را انجام و کتاب را آماده انتشار ساخت. کتاب مذکور با نام «نبرد زمستانی در جبهه شمالی» روانه بازار نشر خواهد شد.

ارسال نظرات