خبرهای داغ:

کار صهیونیست‌ها به دیوارکشی رسید

دستاورد سران رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز اخیر این رژیم به نوار غزه را می توان در پذیرش آتش‌بس و دیوارکشی از ترس موشک‌های مقاومت خلاصه کرد.
کد خبر: ۹۱۳۷۰۶۱
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، بررسی اقدامات مقامات رژیم صهیونیستی بعد از تجاوز اخیر ارتش این رژیم به نوار غزه نشان می‌دهد که تنها دستاورد این تجاوز برای تل آیو تن دادن به آتش بس و دیوار کشی در نزدیکی مرز غزه از ترس موشک‌های مقاومت فلسطین است. ارتش رژیم صهیونیستی از ترس موشک‌های پیشرفته و هدایت شونده مقاومت فلسطین، درصدد ساخت دیواری بتنی در نوار مرزی غزه است. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش صهیونیستی به تازگی عملیات ساخت دیوار بتنی در مناطق باز و در معرض دید در مرز غزه را آغاز کرده است. این دیوار قرار است ۲ متر ارتفاع و ۶۰۰ متر طول داشته باشد و در مناطق در معرض دید احداث خواهد شد.

این در حالیست که گردان‌های شهید «عزالدین قسام» شاخه نظامی حماس و گروهان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی در دور اخیر درگیری‌ها با رژیم صهیونیستی، یک نفربر زرهی و یک گشتی نظامی اسرائیلی را در مجاورت مرز غزه با موشک هدایت شونده «کورنت» هدف قرار داده و منهدم کردند که در این عملیات‌ها چندین نظامی اسرائیلی به هلاکت رسیده و زخمی شدند.

در همین راستا زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد که در صورت تداوم درگیری‌ها با رژیم صهیونیستی، گروه‌های مقاومت، تل آویو را بمباران می‌کردند. وی در ادامه افزود: دشمن صهیونیستی غیرنظامیان را در غزه هدف قرار داد تا مقاومت را تحت فشار قرار دهد. آنچه در غزه اتفاق افتاد، مانوری جهت آمادگی برای نبرد بزرگ با دشمن است که قطعاً آن را خواهیم دید.

مقامات رژیم صهیونیستی بعد از دیدن شکست نظامیان این رژیم در غزه، برای توقف این تجاوز نظامی که خود آغازگر آن بودند به آتش بس در غزه تن دادند. بر اساس بندهای این توافق، رژیم صهیونیستی به محض توقف درگیری‌ها، باید تفاهمات حاصل شده اخیر برای آرام سازی اوضاع در غزه و در رأس آن افزایش مسافت مجاز برای ماهیگیری فلسطینیان در آب‌های غزه به ۱۵ مایل، افزایش میزان سوخت ارسالی برای فعالیت نیروگاه تولید برق غزه به ویژه در ماه مبارک رمضان، تسهیل واردات کالا به غزه و یا صادرات کالاهای این باریکه به خارج را اجرا کند. در توافق حاصل شده بر ضرورت توقف تیراندازی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به سمت شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز بازگشت هفتگی در مرزهای غزه تاکید و اعلام شده که در صورت نقض این بند، هرگونه توافقی باطل و لغو خواهد شد و در صورت تیراندازی به سمت تظاهرات کنندگان، تمامی اهداف صهیونیستی در تیررس مقاومت خواهد بود. به موجب این توافق، رژیم صهیونیستی حق ترور رهبران فلسطینی اعم از فعالان سیاسی یا نظامی را ندارد.

منابع مصری اعلام کردند که گروه‌های فلسطینی برای نخستین بار شرطی دیگر را نیز به توافق آرام سازی اوضاع در غزه افزوده اند که عبارت است از توقف تدابیر امنیتی و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان کرانه باختری و قدس اشغالی و ارائه تسهیلاتی به اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی.

بررسی بندهای این توافق نامه بیانگر آن است که این بار رژیم صهیونیستی در سایه شکست نظامیان خود در غزه مجبور به دادن امتیازات گسترده‌ای به نیروهای مقاومت فلسطین شده است. مقاومت فلسطین این بار تحولاتی در موضع خود ایجاد کرده و اعلام کرد که آماده است نه تنها جنگ با رژیم صهیونیستی را ادامه دهد بلکه در صورت لزوم دامنه آتش خود را نیز گسترده‌تر کند و ضرباتی سخت و کاری به این رژیم وارد کند.

دامنه شکست رژیم صهیونیستی در نوار غزه به قدری گسترده بود که حتی رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز به شکست این رژیم در جنگ اخیر علیه نوار غزه اذعان کردند. روزنامه «یدیعوت آحارانوت» به نقل از مقامات نظامی رژیم صهیونیستی نوشت: حدود ۷۰۰ موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شد و خسارت‌های زیادی به بارآورد و موجب کشته شدن ۴ نفر و زخمی شدن دهها نفر دیگر شد.

مقامات رژیم صهیونیستی قصد داشتند در آستانه ماه مبارک رمضان یک پیروزی به اصطلاح گسترده و چشمگیر را برای خود رقم بزنند اما با مقاومت بی نظیر نیروهای فلسطینی و پاسخ موشکی این گروه‌ها روبه رو شدند.

بررسی اقدامات گروه‌های مقاومت فلسطین در جریان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیانگر آن است که قدرت نظامی این گروه‌ها به ویژه قدرت موشکی آنها به شدت افزایش یافته به طوری که مقامات نظامی صهیونیست از ترس هدف قرار نگرفتن توسط این موشک‌ها اقدام به ساخت دیوار بتنی در مرز غزه می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین تحولات مربوط به درگیری میان نظامیان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت در غزه پرده برداری از جدیدترین موشک‌های این نیروها بود به طوری که سرایا القدس که شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی به شمار می‌رود در جریان این درگیری‌ها از موشک پیشرفته «بدر ۳» رونمایی کرد. این نیروها توانستند با شلیک موشک مذکور برای نخستین بار شهر عسقلان واقع در اراضی اشغالی را هدف قرار دهند.

به نظر می‌رسد تقویت توان موشکی در میان گروه‌های مقاومت در منطقه در برابر تجاوزگری طرف‌های مستکبر و زورگو از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به طوری که همین الگو در یمن و هم چنین در قبال نیروهای حزب الله اجرایی شده است. تاریخ نشان داده که دشمنان محور مقاومت از موشک‌های گروه‌های مقاومت وحشت بسیار زیادی دارند و به همین دلیل تمام تلاش خود را برای سنگ اندازی در مسیر پیشرفت این موشک‌ها از طریق تحریم و دیگر ابزار خود به کار می‌گیرند.

گروه‌های مقاومت باید این مسأله را مد نظر داشته باشند که بهترین ابزار نظامی که در رویارویی با تجاوزات متجاوزان اثر بخش است همان پاسخ موشکی به شمار می‌رود که در اکثریت موارد باعث عقب نشینی متجاوزین چه در یمن چه در فلسطین و چه در لبنان شده است.

این در حالی است که برخی کشورهای مرتجع منطقه که دنباله رو کشورهای غربی به ویژه آمریکا بوده و برای تحقق سیاست‌های آنها در منطقه تلاش می‌کنند بارها مخالفت خود را با موشک‌های گروه‌های مقاومت در منطقه و تقویت این توان نظامی اعلام کرده اند که نشان از این مسأله دارد که در راستای اهداف غربی‌ها برای خلع سلاح گروه‌های مقاومت به ویژه در زمینه موشکی تلاش می‌کنند. به هر حال بررسی دستاوردهای تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه نشان می‌دهد که این تلاش‌ها به نتیجه بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار