به همت بسیج اساتید دانشگاه الزهرا(س) صورت گرفت:
بسیج اساتید دانشگاه الزهرا(س)، با همکاری گروه طراحی پارچه و لباس دانشکده هنر و گروه معارف دانشکده الهیات، رویداد طراحی پوشاک ایرانی اسلامی مستوره را با هدف هم افزایی علم و صنعت برگزار نمود.
کد خبر: ۹۱۳۷۴۰۸
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  بسیج اساتید دانشگاه الزهرا (س)، با همکاری گروه طراحی پارچه و لباس دانشکده هنر و گروه معارف دانشکده الهیات، در راستای عملیاتی شدن گام دوم انقلاب اسلامی و در جهت تقویت حرکت های دانش بنیان، رویداد طراحی پوشاک ایرانی اسلامی مستوره را با هدف هم افزایی علم و صنعت برگزار نمود. این نمایشگاه به میزبانی بسیج اساتید دانشگاه الزهرا(س)، با حضور صنعت‌گران فعال پوشاک کشور، از جمله آقای مهندس قادریان ریاست محترم بسیج اصناف و پوشاک کشور افتتاح شد.
از جمله دستاوردهای رویداد یادشده، نشست و گفتگوی چهره به چهره فعالان صنعت پوشاک کشور با دانشگاهیان فعال در این عرصه بود که با هدف تسهیل روند اشتغالزایی طراحان پوشاک ایرانی و اسلامی همچنین سعی در عملیاتی نمودن رونق تولید ملی در بین دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) برگزار گردید.
در مراسم افتتاحیه نمایشگاه پوشاک «مستوره» سید هوشنگ قادریان ریاست بسیج اصناف پوشاک ایران جهت هم افزایی و رونق ارتباط دانشجویان و صنعت، ارائه طرح هایی برای زمان بیشتر در نمایشگاه درخواست نموده و قرار بازدید دانشجویان را از کارخانه های پوشاک کشور گذاشتند.
دکتر ربابه غزالی دبیر علمی این رویداد در سخنانی با اشاره به اینکه بحث هم افزایی و ارتباط بین بخش های صنعت و هنر، حلقه مفقوده ای است که‌ باید مورد توجه بیشتر دانشگاه ها قرار گیرد، گفت: کشورهای اسلامی می توانند بهترین بازار هدف ایران در بخش صادرات صنعت پوشاک باشند. وی هدف برگزاری این رویداد را ایجاد فضایی برای نمایش لباس ایرانی اسلامی مستوره با رویکرد ارتباط با صنعت و همچنین معرفی توانمندی دانشجویان طراحی پارچه ولباس این دانشکده به بخش صنعت و ایجاد فضای شغلی وکارآموزی برای جوانان دانشجو می باشد.
دکتر خادمی رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه الزهرا رئیس و برگزارکننده این رویداد ، دکتر ربابه غزالی عضو هیئت علمی گروه طراحی لباس دانشکده هنر، دبیر علمی و خانم حسینی کارشناس گروه معارف دانشکده الهیات به عنوان دبیر اجرایی این رویداد ایفای نقش نمودند از دیگر سخنرانان رویداد یادشده مهندس حسن نیلفروش زاده دبیر کل انجمن صنایع نساجی ایران، دکتر دارا رئیس بسیج اساتید دانشگاه و مراکز آموزش عالی تهران، حجت الاسلام والمسلمین خانبیگی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه الزهرا(س)، خانم دکتر کاتب ریاست دانشکده هنر دانشگاه الزهرا(س) می باشند.
گفتنی است نمایشگاه پوشاک «مستوره» از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برگزار شده و علاقمندان می توانند تا روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه به آدرس نگارخانه هنر دانشگاه الزهرا(س) از این نمایشگاه دیدن کنند.

 
ارسال نظرات