معاون اسبق پارلمانی ریاست‌جمهوری گفت: ترامپ برخی از روسای‌جمهور کشورها از جمله ماکرون را واسطه مذاکره قرار داده تا ضمن تماس با رئیس‌جمهور اعلام کند آمریکا آماده مذاکره با سران جمهوری‌اسلامی است اما این پادرمیانی از سوی روحانی رد شد.
کد خبر: ۹۱۳۷۵۱۸
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا میرتاج‌الدینی اظهار کرد: آرایش سیاسی دشمن سال‌هاست علیه نظام جمهوری‌اسلامی برقرار است و در این رابطه سابقه طولانی دارد؛ لذا امر جدیدی برای ما نیست، چهل سال نظام جمهوری‌اسلامی در مقابل استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا ایستاده و مسیر خود را ادامه داده است و در این مدت از آرمان‌ها و شعارهای خود عقب‌نشینی نکرده و تغییر نیز نداده است.

نماینده ادوار مجلس فشار امریکا در جنگ سیاسی علیه جمهوری اسلامی را در راستای عقب نشینی از شعارهای انقلاب تفسیر کرد و افزود: دشمن پایداری ما را به شعار و آرمان‌های انقلاب تصدیق می‌کند به طوری که مایک پمپئو، وزیرخارجه آمریکا می‌گوید ما می‎خواهیم دولت جمهوری‌اسلامی یک دولت نرمال شود؛ نرمال شدن دولت ما راهبرد جدیدی است که آنها از ما می‌خواهند؛ یعنی مقابل سلطه امریکا سکوت کنیم. نرمال شدن به این معنی است که نظام از مسیر انقلابی گری برگردد و حرکت انقلابی خود را ادامه ندهند.

میرتاج‌الدینی ادامه داد: آمریکا را راهبرد نرمال شدن قصد برقراری رویه سازش را دارد، از یک طرف فشار می‌آورد و از طرف دیگر بحث مذاکره با جمهوری‌اسلامی را مطرح می کند و این همان سیاست چماق و هویچ است و از دیگر سو گزینه جنگ را روی میز گذاشتند. ناوهای خود را به خلیج‌فارس فرستادند و بلافاصله اظهار می‌کنند ما به دنبال جنگ نیستیم!

وی یادآور شد: امریکایی ها تا مرحله هسته‌ای پیش آمدند و دوباره نقض عهد کردند. می‌خواهند یک مذاکره دیگر را شروع کنند و طرح برجام دو را رو کنند و امتیازات کنونی مردم در نظام جمهوری اسلامی را از آن خود کنند.

میرتاج‌الدینی گفت: آمریکایی‌ها در آرایش جدید از یک طرف فشار اقتصادی را به ما تحمیل کردند و قصد دارند این فشار را مضاعف کنند. به اعتقاد بنده سطح تحریم‌ و فشار اقتصادی به سقف خود رسیده و بالاتر از این نخواهد رفت. دشمن قصد دارد با عملیات روانی ما را پای میز مذاکره بیاورد و حتی حسب اطلاع من، ترامپ برخی از روسای‌جمهور کشورها از جمله ماکرون را واسطه مذاکره قرار داده تا با رئیس‌جمهور ما تماس بگیرد و بگوید که آمریکا آماده مذاکره با سران جمهوری‌اسلامی است اما این پادرمیانی از سوی رئیس‌جمهور ما رد شده است. لذا این التماس برای مذاکره و از آن طرف چماق نشان دادن هنوز نتیجه ای برای ترامپ در بر نداشته و با روندی که در پیش گرفتند، ثمری هم نخواهد داشت.

وی در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو بیان کرد: دشمن با فشارهایی که وارد می‌کند، قصد دارد انسجام ملی ما را از بین ببرد، لذا ما را در فشار اقتصادی قرار می‌دهد و تحریم‌ها را تشدید می‌کند. از سویی وقتی نقشه دشمن را شناختیم، تلاش همه مسئولان در دولت، مجلس و نظام باید کاهش فشار بر مردم باشد و به عبارتی مردم را حمایت کنند و برای کاهش فشار تحریم برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار دهند.

ارسال نظرات