خبرهای داغ:
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید براین‌که جمهوری اسلامی و مقامات مسئول در مقابل اقدامات و تصمیمات ترامپ باید موضع سخت و محکمی از خود نشان دهند، تصریح کرد: مقامات مسئول منافع ملت را فدای مصلحت‌های زودگذر و بی نتیجه نکنند، ترامپ همواره ثابت کرده که به هیچ گونه قرارداد و تعهد بین المللی حتی به مسائل اخلاقی نیز پایبند نبوده است.
کد خبر: ۹۱۳۸۱۱۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از دفتر ارتباطات این نماینده، محمداسماعیل سعیدی با بیان این‌که آمریکایی‌ها دست ایران را خوانده و به خوبی می‌دانند که ایران از برجام خارج نمی‌شود، گفت: آمریکا و اروپا با یکدیگر تقسیم کار انجام داده‌اند که براساس این تقسیم کار، آمریکا شدیدترین فشارها را به ایران اعمال می‌کند و در مقابل کشورهای اروپایی نیز با واکنش و سخنان نرم به ایران، سعی می‌کند ایران را در برجام نگه دارند. 
  
وی بیان کرد: نباید در مقابل فردی مانند ترامپ که همواره سعی می‌کند از راه تهدید و زورگویی و فشار خواسته‌های خود را محقق کند، کوتاه بیاییم. 
  
سعیدی در واکنش به درخواست ترامپ برای برقراری ارتباط تلفنی با ایران، گفت: معتقدم رفتارهای نرم از سوی مسئولان کشور ما و عدم قاطعیت در تصمیم گیری باعث شده، طرفین تصور کنند که ایران به دنبال مذاکره با آن‌ها است و به همین دلیل نیز با افزایش فشارها منتظر تماس تلفنی ایران هستند. 
  
وی ادامه داد: باید در برخی رفتارها و مواضع تجدید نظر شود تا ترامپ از ایران ناامید شود، هر حرکتی که از سوی مسئولان به ترامپ احساس امیدواری بخشد، بی شک تصمیمات سخت گیرانه تری را به ایران اعمال خواهد کرد. 
  
وی افزود: معتقدم ترامپ زمانی در تصمیمات خود مردد می‌شود که موضع قوی و محکم از سوی مسئولان کشور ما مشاهده کند. 
  
سعیدی با بیان این‌که کشورهای اروپایی می‌خواهند ایران به هر قیمتی که شده در برجام باقی بماند، گفت: غنی سازی 20 درصدی و ذخیره سازی اورانیوم و آب سنگین توسط ایران، نوعی تهدید و خطر برای اروپایی‌ها است و همواره قبل از برجام ادعا می‌کردند که ایران با این اقداماتش، امنیت آن‌ها را به خطر می‌اندازد. 
  
  
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اروپایی‌ها سعی می‌کنند ایران در برجام باقی بماند و علاوه بر باقی ماندن در برجام، مذاکرات بعدی از جمله مسائل منطقه‌ای و قدرت دفاعی ایران را نیز به کشور تحمیل کنند. 
  
سعیدی تاکید کرد: خروج ایران از برجام به ضرر طرفین برجام است؛ چرا که ما با خروج از برجام به نقطه‌ی قبل از آن می‌رسیم که آن نیز به ضرر اروپا و آمریکا خواهد شد. 
  
وی با بیان این‌که آمریکا در حین خروج از برجام متحدان خود و اروپاییان را مطمئن کرد که ایران از برجام خارج نخواهد شد، گفت: آمریکا با خروج از برجام تصور کرد که می‌تواند به این بهانه فشارهای زیادی را علیه ایران اعمال کند و ایران را به پای میز مذاکرات کشیده و خواستار تعهدات دیگری شود در حالی که خواسته‌ی آمریکا مذاکره نیست بلکه تهدید و تحمیل اراده علیه ایران است. 
  
سعیدی خاطرنشان کرد: زمانی که آمریکا از برجام خارج شد اروپاییان به هیچ وجه به تعهدات خود  در برجام عمل نکرده و تنها با حرف و وعده تاکنون توانسته‌اند در برجام باقی بمانند. 
ارسال نظرات