معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه اربعین متعلق به تمام امت اسلام است، گفت: آن چیزی که بیشتر پر رنگ تر است نمایش قدرت شیعیان در این راهپیمایی عظیم است و باید اهمیت کار را درک کنیم.
کد خبر: ۹۱۳۸۲۶۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بهروز اکرمی جانشین رئیس ستاد اربعین استان مرکزی در اولین نشست ستاد اربعین با بیان اینکه امام حسین(ع) برند آزادگی بشریت از ابتدا تا انتهای عالم است گفت: اگر هر انسان آزادی خواهی بخواهد الگویی مناسب برای خودش تعریف کند به طور قطع امام حسین(ع) را بر می گزیند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با تأکید بر اینکه راهپیمایی اربعین حسینی(ع) ظرفیتی مناسب برای جهانی کردن ارزش‌های مکتب عاشورا است، افزود: باید تلاش کنیم راه منطق، سیره و روش این بزرگوار را در این راهپیمایی بین المللی جهانی کنیم.

اکرمی اربعین حسینی را کار ارزشمندی دانست و گفت: نگاه ما در خدمت رسانی اربعین اینگونه باشد که توفیقی قسمت ما شده است و با عملکردمان بتوانیم این توفیق را شایسته پاس بداریم.

جانشین رئیس ستاد اربعین استان مرکزی با بیان اینکه اربعین متعلق به تمام امت اسلام است، بیان داشت: آن چیزی که بیشتر پر رنگ تر است نمایش قدرت شیعیان در این راهپیمایی عظیم است و باید اهمیت کار را درک کنیم.

وی با توصیه به اینکه سبقه مردمی و معنوی راهپیمایی اربعین باید حفظ شود، عنوان کرد: کار ما تنها خدمتگزاری به زائرین است و همه همه کمیته ها موظف به این هستند که به سبقه مردمی اربیعن خدشه وارد نکنند؛  نقطه به نقطه اربعین حسینی حاوی ارزش های معنوی و انسانی است و سبقه معنوی هر سال باید افزایش پیدا کند.

جانشین رئیس ستاد اربعین استان مرکزی با اشاره به اینکه کار ستاد اربعین در استان مرکزی از امروز شروع شده و کمیته ها موظف به تقسیم کار هستند، افزود: باید نقاط قوت و ضعف سال های گذشته بررسی و قوت ها را تقویت و ضعف ها را اصلاح کرد چراکه امسال برگزاری این راهپیمایی عظیم اهمیت خاصی دارد.

محسن امیدی دبیر ستاد اربعین حسینی استان مرکزی در این نشست نیز با اشاره به اینکه استان مرکزی در مسیر زائران اربعین حسینی قرار دارد، گفت: اهمیت حوزه های خدماتی، اطلاعاتی، امنیتی و... در استان بسیار مهم است، سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و استان مرکزی جزء خادمان زائران در کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به خدمات موکب های اربعین در سیل اخیر به مناطق سیل زده گفت: 8 ساعت پس از وقوع سیل اولین موکب استان مرکزی در ثلاث باباجانی مستقر شد، در سیل اخیر موکب های استان خدمت رسانی به سیل زدگان کرمانشاه، خوزستان و لرستان را به خوبی انجام دادند.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان مرکزی تعداد موکب های سازماندهی شده برای اربعین را 45 مورد دانست و بیان داشت: تعداد 26 موکب در عراق مستقر می شوند.

وی با بیان اینکه پارکینگی با ظرفیت 80 هزار خودرو در مهران توسط استان مرکزی ساخته شده است، افزود: با تلاش هایی که انجام شد ظرفیت آن به 100 هزار خودرو رسیده است.

وحید اسکندری رئیس کمیته روادید ستاد اربعین حسینی استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به اینکه در مدت 20 روز تعداد 58 هزار و 272 تعداد ویزا در استان صادر شده است، گفت: پیش بینی امسال با توجه به شرایط به 200 هزار نفر رسیده که تقریبا سه برابر سال گذشته است و باید مقدمات خوبی فراهم شود.

 

محمد محمدی رئیس کمیته امداد و نجات ستاد اربعین حسینی (ع) استان مرکزی با بیان اینکه تیم های امداد و نجات در ایران و عراق خدمات موثری انجام می دهند، گفت: 12 پایگاه به شکل 24 ساعته و 8 پایگاه سیار در اربعین خدمت رسانی می کنند و در 3 موکب اصلی شهرستان تیم های درمانی و امدادی مستقر می شوند که 20 نفر هم در شهرهای نجف و کربلا امدادرسانی خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات